Bukefalos 28 år!

Nu är jag trött på alla matsäckar!

break_a_leg

Trådstartare
Nu är det massor med utflykter "hit och dit" och jag börjar faktiskt tröttna på dessa matsäckar som måste med till skolan. Det ena barnet har tre matsäcksdagar med kort mellanrum, fantasin börjar tryta hos mig nu.

Är det bara jag som tycker att det är jobbigt med alla matsäckar?
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

Jag har för mig att det finns gränser för hur många gånger på en termin de får ha matsäck.
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

Gör två dubbelmackor och skicka med en frukt, räcker utmärkt!
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

3 dagar i veckan låter mycket.
Vi fick lagad mat från skolköket vid vissa utflykter. Men vi hade å andra sidan inte utflykter så ofta. Inte 3ggr/vecka iaf.

Jag hade ofta med mig smörgås, (med stekt ägg), potatissallad, frukt, jos. Bullar.
En klasskamrat hade med sig kalla hamburgare. (vi gick väl typ i 3an.).
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

En gång förra veckan och två gånger veckan som kommer. Ett ställe dit de ska nästa vecka har mat som man kan köpa, men det är inte säkert skolan går med på det...
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

ja vi i sverige har rätt till fria skolluncher. så det är bara att påpeka det för skolan. Dom ska hålla med lunch...även utflyktsdagar.
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

Köttbullesallad är gott! Med dressing:d
Eller ta med sig små burkar med grejjer så att man kan lägga i pitabröd:d
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

Nej, någon sådan gräns finns mig veterligen inte. Däremot får det ju inte bli några stora kostnader.
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

Min dotter skulle ha med sig matsäck två gånger förra veckan, fast de fick mat från skolan om de ville.

Hon fick med sig pastasallad ena dagen och pannkakor den andra. Salladen var lite mer jobb men betydligt nyttigare än pannkakorna även om hon uppskattade dem mest ;)
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

Måste det vara så spännande och omväxlande matsäck då?

Macka, yoghurt, frukt och en flaska saft är väl aldrig fel?
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

Nej, det blir inte så omväxlande - min fantasi är för tillfället ur funktion. Tur att mormor ställer upp och lagar pannkakor en dag!
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

I mina barns skolor ingår skollunch så de dagar de är på utflykt skickas bagetter eller liknande med i stället :)

Ställ lite krav på dina barns skolor :idea:
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

Är det bara jag som tycker att det är jobbigt med alla matsäckar?

Nä verkligen inte. Dessutom så råkar infon till mig ofta komma väl sent. Dottern är inte jätteduktig på att ta hem lappar...

Nu har jag gett upp piffiga matsäckar. Macka, risifrutti, frukt och dricka kör jag med nu. Frågade dottern sist om hon ville ha pannkakor men hon ville hellre ha macka (oh så bra för mor).

Fast det som retar mig mest är den dagliga frukten och varje veckas skogsdag då det skall med extra frukt (utöver den vanliga) och drickaflaska.
Ok, vi har ofta frukt hemma men har fått lyfta oss flera nivåer till för att klara fräsha frukter till skolan varje dag.
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

I mina barns skolor ingår skollunch så de dagar de är på utflykt skickas bagetter eller liknande med i stället :)

Ställ lite krav på dina barns skolor :idea:

En av dagarna tror jag att det fanns bröd/ost att tillgå, men i skolinfon stod det att egen matsäck skulle tas med.

Jag är ju inte direkt en förälder som håller tyst, men jag orkar inte bråka mer den här terminen;).
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

Här blir det väl max 7-8 gånger på ett helt läsår, som de ska ha matsäck med sig till skolan. Men nu ha de ju haft sommarlov i snart 1 vecka :banana:
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

Haha, jag kommer att bli en skittråkig morsa! :D Mina barn kommer att få samma matsäcksmat som jag fick när jag var liten.

Men vadå. Mackor håller sig fräscha och slinker alltid ner, och går att äta direkt ur handen. Och för lågstadiebarn kan yoghurt i småförpackning och Mer i tetra med sugrör kännas ganska festligt om inte sånt är stapelvara hemma.
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

Nu är det massor med utflykter "hit och dit" och jag börjar faktiskt tröttna på dessa matsäckar som måste med till skolan. Det ena barnet har tre matsäcksdagar med kort mellanrum, fantasin börjar tryta hos mig nu.

Är det bara jag som tycker att det är jobbigt med alla matsäckar?

:grin: Testa att bo i Norge... Jag fick skicka med matsäck VARJE dag.

Nu väl hemma i Sverige har vi matsäck 1 ggn/v, det känns helt OK. Måste du ha omväxling? Kör samma sak varje gång, nått som du vet går hem.
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

När jag läste denna tråden påmindes jag om att jag kommer få göra luncher i minst 6 år åt Sam. Och stryka skoluniform.....

Så om tio år kommer jag kunna alla knep och då kan jag ge dej jättebra tips! :idea:
 
Sv: Nu är jag trött på alla matsäckar!

Min brorson har "Ur och Skur" dag på måndagar så det är matsäck varje måndag....

Vet en bror som också börjar tröttna på matsäckar :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 895
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
1
· Visningar
187
Senast: Sryoqwe
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 274
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 687
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp