Bukefalos 28 år!

Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Calazirya

Trådstartare
:)

Så har vi varit iväg och träffat "uppfödaren" och hennes otroligt fina tik, som jag haft kontakt med tidigare.

Nu är det ingen tvivel längre, både jag och sambon är totalt sålda och det skall mycket till för att ändra på det.

KÄRLEK :love: vid första ögonkastet ...


Och rasvalet föll på.......

En Grand Danois :bow:
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Grattis :) Trodde det skulle bli en bullmastiff. Uppfödaren ni träffade, är det henne ni ska köpa av?
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Det vet vi inte riktigt än.

Jo Bullen har vi ju haft som förslag, men nu är det bestämt.

En Grandis blir det till våren
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Dom blå är så otroligt fina! En bekant till mig har en blå GD kille på 6 mån (tror jag han var). Jag vart alldeles kär i den "lille" *host* ;)
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Calazirya skrev:
Hehe nej inte än, men det blir nog inte en Harlekin.

GUL
BLÅ
SVART


Hej!
Har sett flera svarta GD; Otroligt vackra hundar :love:
såg senast idag en blågrå GD, stor som ett hus :D
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Åh vad kul ni hittat er ras nu :)
Vi känner också oss nöjda med vårat beslut. En av de raser vi först har pratat om, den rasen båda tycker är både snygg och har underbart temperament :) Nu gäller det bara att hitta en kull man vill ha ifrån :) mest intressant är de där i gävle ;) fast nu ser det ut som vi flyttar till Umeå, hade velat ha närmare till uppfödaren, men man får ta sig ner på kennelläger osv ändå ;)
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Det är ju inte säkert att det blir uppfödaren här uppe ( många intresserade av denna kull )
Så då får vi ta oss till södern för att hitta en uppfödare...

Men en GD blir det definitivt, helt underbar ras som man inte kan annat än att bli totalt kär i...
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

hihi :) jag har inte mkt erfarenhet den enda jag träffat på nära håll var ju den helt ouppfostrade som drog omkring med ägarn bakom sig :P hahahhahaah

Hur är det med dom förresten, livslängd och särskilda sjukdommar med tanke på storleken? Tjusiga är dom, jag hade nog velat ha en svart :P slurp!
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

xantia12man3.jpg


xantia11man2.jpg


Svart är fint! :love:
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Livslängden är runt 10 år och sjukdommar relaterade till rasen finns också.

Men det finns det med dom flesta raser idag, det gäller bara att veta om dom och skona vovven från onödigt lidande.

Magsäcksomvridning är någon som är rätt vanligt, men samtisdigt så finns det ju åtgärder att vidta för att undvika.

Bebben är nog bättre på rasen än jag är
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

ahhh dom lever ändå såpass länge, jo det där med magsäcksomvridning gissade jag för det är ju så med irl. varghund.

Men jobbigt ändå med den risken för bästa sättet att undvika är att hålla hunden lugn en timme innan och en timme efter mat va? har för mig jag läst det någon stanns.
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Jo det stämmer, men så är det med dom flesta större raser.
( Att dom inte ska arbeta 1 timme för eller efter mat )

Med det menas ej att man inte kan ta promenader ( kortare )

Åh fillidutt det pirrar i magen, jag vill ha hem valpisen NUUUUU
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Min flicka är blå! :love:
9665-1.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 882
Senast: Dopy
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 022
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 702
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp