Bukefalos 28 år!

Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

alla stora raser löper ökad risk för att få magsäcksomvridning. för att vara på säkra sidan har jag en 2-timmarsgräns på hårt arbete (fysiskt) efter maten och 30-60 min före.
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

ChristinA skrev:
Min flicka är blå! :love:
9665-1.jpg

Ooooooooh så vacker! :love:
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Tackar så hemskt mycket!
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Flickorna är så vackra, både din och Bebbens. :)

Det som är lite jobbigt nu är att man tänker så mycket på valpar att plugget blir lidande :(
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

jag menade bara som en liten parantes. det är inte bara giganterna, utan också de "stora", som mina (labbe o schäfer). magsäcksomvridning kan alltså inte hamna på grandisens minussida, då det drabbar alla raser som är lite större.
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Nej men det är tydligen väldigt vanligt hos den rasen och det är ju en nackdel helt klart.

Men det är ju bara att rätta sig efter mattiderna och planera lite ..
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Calazirya skrev:
Livslängden är runt 10 år och sjukdommar relaterade till rasen finns också.

Men det finns det med dom flesta raser idag, det gäller bara att veta om dom och skona vovven från onödigt lidande.

Magsäcksomvridning är någon som är rätt vanligt, men samtisdigt så finns det ju åtgärder att vidta för att undvika.
Nu har man publicerat sammnaställningen av rasklubbens hälsoenkät med hjälp av en student på SLU som hade det som examensarbete. Enligt enkäten var medellivslängden på rasen 7 år för hanar och 8 år för tikar. Hela rapporten finns att läsa på SKKs hemsida.Även statistik från Agria och Sveland står med.
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Vill du länka?
Hittar den inte!
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Man kan aldrig tänka för mycket på valpar!!! ;-)
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Du får gärna länka den sidan, då jag inte kan finna den på SKK
 
Sv: Nu är rasvalet helt klart, ingen återvändo nu.

Klicka på knappen "Råd vid avel" och sedan på "Publikationer från SLU".
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 882
Senast: Dopy
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 025
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 702
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp