Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

Sv: Nu är den här, årets julkasse från IKEA!

samma som förra året alltså. Jag har en men använder den nästan aldrig till hö. Tycker IKEAs kassar är lite för små och sen är det så prasslig tråkig kvalitet på dem nu. förr var de mycket kraftigare och inte alls så prassliga. Dessutom gick det att knäppa dem med tryckknapp. (vissa saker var bättre förr)

Det är bara de blå som blivit fjösiga, julpåsarna är fortfarande kraftiga och har tryckknappar. Jag har ett gäng röda med hjärtan (två år gamla nu) och de är väldigt stabila. Stallkompisarna köpte med stjärnor förra året och de var ännu kraftigare än mina röda med hjärtan, och hade lite andra hadtag.

Håller dock med om att de är lite väl små. Vi har stora med dragkedja som vi klippt upp till lösdriften, där i packas 6-8 kg torrt hösilage från rundbal, har man vanligt hö i pressade fyrkantsbalar hade man lätt fått ner 15 kg.

Jag har ljusgröna från Hööks, köpta för ngra månader sen. De var kanske lite klena i utförande men upplevde dem som lika stora.

Dom rosa är större än både ikeas och dom ljusgröna och ljusblåa som fanns innan på hööks.

Jag är verkligen i behov utav nya höpåsar och påsar att förvara saker i som är lite roligare och som inte ser ut som alla andra. Så jag mejlade helt enkelt IKEA och frågade om dem skulle komma med en "julpåse" i år och det ska dem inte :eek: uhhhuu jag som ville ha billiga fina höpåsar. Så nu vill jag ha tipps på vad för andra påsar det finns :bump:

Vill du ha rymliga påsar så är dessa Universalbag XXL.bra.
Finns hos Claes Ohlsson.
Fast särskilt roliga är de ju inte, bara gröna....
Jag använder dem att knöka in halm i. Till hårdpressat hö går det nog in rätt mycket, 12 kg kanske????

Vill bara tipsa om att jag har köpt rosa hinkar till dessa rosa hökassar:angel:
Dom är inte exat samma rosa men ändå ,de är såna 5l hinkar med lock jättepraktiska finns på claes ohlson:love:

Vill bara tipsa om att jag har köpt rosa hinkar till dessa rosa hökassar:angel:
Dom är inte exat samma rosa men ändå ,de är såna 5l hinkar med lock jättepraktiska finns på claes ohlson:love:

whaaat? :love: :love: must have! är de samma utförande som såna "vanliga" gråa, vita, blåa? tänkte om jag kan återanvända mina lock i alla fall just eftersom jag precis köpt nya hinkar men då känns det liiiite mer försvarbart;) vettig prisklass?

det är underbart att ha ett sto nu också och få köpa massa rosa grejer ;) till min valack är allt rosa portat :bump:

Jag är verkligen i behov utav nya höpåsar och påsar att förvara saker i som är lite roligare och som inte ser ut som alla andra. Så jag mejlade helt enkelt IKEA och frågade om dem skulle komma med en "julpåse" i år och det ska dem inte :eek: uhhhuu jag som ville ha billiga fina höpåsar. Så nu vill jag ha tipps på vad för andra påsar det finns :bump:

Jag har också mailat Ikea och frågat om julpåsarna, och igår fick jag svaret att det kommer nya påsar i december, men motivet är hemligt fram tills dess. :laugh:

Haha knasigt, dem kanske bestämde sig att göra "julpåsar" efter att jag mejlat dem :rofl:

Jag köpte också en med stjärnor, men den är rejäl och bra. Inte alls som dom blåa.

Köpte en säck i sommras också, den är väl rätt ful egentligen men den är mycket större. Den är sydd med olika färger. Botten är röd med gula prickar och sidorna är lila med turkosa mönster.

Kommer det till alla IKEA då?? Var inne här i Kållered/ GBG i helgen för att köpa påsar men tanten jag frågade såg ut som ett frågetecken. Såna påsar hade hon aldrig hört talas om... Eek tänk om det inte kommer såna till GBG. Isåfall vill jag beställa från nån i landet som kan skicka till mig. :bow:

Kommer det till alla IKEA då?? Var inne här i Kållered/ GBG i helgen för att köpa påsar men tanten jag frågade såg ut som ett frågetecken. Såna påsar hade hon aldrig hört talas om... Eek tänk om det inte kommer såna till GBG. Isåfall vill jag beställa från nån i landet som kan skicka till mig. :bow:

Ingen aning, men det borde det ju göra. Annars kan jag fixa åt dig, om Ikea här i Västerås får påsarna. :)

Förra årets julpåsar fanns iaf i Kållered. Kan ju hända att hon som du pratade med inte hade koll bara :)

Ok vet du vart dom låg ?? För hon verkade inte ha en aning om vad jag pratade om. Ska flytta min lilla snart och då hade det vart bra och ha annorlunda färg/ mönster på höpåsarna. :idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 39
  • GVFÖ 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka