Nu behöver jag era bästa "sova hela natten tips"

En kompis barn vaknade hela tiden nattetid o ville också gå upp. Efter 8 månader av noll sömn för hennes del (ensamstående) fick hon rådet att blanda omega3 i vällingen på kvällen samt ge Ipren. O det gjorde susen, sov mycket bättre sen. Kan va värt att prova?
Ipren pajar ju magen och står tydligt att det inte ska användas mer än några dagar i sträck om inte läkare sagt annat.
 
Som barn sov jag som en sten om min allergi inte trilskades. Jag fick ont i ett ben (troligen nån nerv dom kommer i kläm när tarmarna bråkar) och kunde inte somna utan massage.

Hade funderat på ev allergi eller testat mer nedvarvning.
 
Gör i ordning ett rum där ni bara har en (bekväm) madrass på golvet. Dit går den ena föräldern med barnet när det vill gå upp. Barnet kan vara vaket om det vill men det finns inga leksaker eller så i rummet utan bara en förälder och en säng. Se till att rummet är så långt från föräldrasovrummet som möjligt.
Den andra föräldern stoppar i öronproppar och sover resten av natten. Naturligtvis tar man varannan natt.

Jag hade puttat på middagsvilan till 12.30 och låtit honom sova en bra stund då. Och sen inte lagt för kvällen förrän vid 21.

Vi skulle gärna tagit varannan natt så man fick sova ibland, men bor i en 2:a och även om den ena sover i vardagsrummet så låter det i princip lika mkt i båda rummen. Flyttar till hus i maj, så förhoppningsvis blir det bättre för alla parter då.
 
Ipren pajar ju magen och står tydligt att det inte ska användas mer än några dagar i sträck om inte läkare sagt annat.

Vi har kollat mjölk och gluten för att vara på säkra sidan (efter mkt tjat från mig). Men han tål "allt" vad vi vet nu.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 399
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 316
Senast: cherie
·
Övr. Barn Söker konkreta tips på hur man kan få en 7,5 åring att sova hela natten i egen säng i eget rum. Självklart kommer han vara välkommen vid...
2
Svar
20
· Visningar
5 114
Senast: Lingon
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 452
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp