Bukefalos 28 år!

Nu får Torn också ha en tråd!

Sv: Nu får Torn också ha en tråd!

Jag saknar ett ryttarmeddelande...

Ska hoppningen gå på gräs eller nya grusbanan?
 
Sv: Nu får Torn också ha en tråd!

Jag ska inte dit. Tycker banan är lite tråkig faktiskt. Ger väldigt lite utslag. Jag sparar hästen till Tågarp och Gärds helgerna efter.

Lycka till ni som ska rida. :D
 
Sv: Nu får Torn också ha en tråd!

Jag ska inte dit. Tycker banan är lite tråkig faktiskt. :D
Lite tråkig är ett snällt ord.
Ridskolebana kallade en annan ryttare den. Inte så dumt faktiskt.
Fast den ka duga att kvala på MEN samtidigt är den inte så enkel. Att möta andra hästar hela tiden är jobbigt för de riktigt unga hästarna.
Dock enklare nu med det nya vattnet.
 
Sv: Nu får Torn också ha en tråd!

Ja, med unga hästar är der sin sak. Men inte med min gamle 15-åriga kämpe. Därför avstår vi den.

Och ja, vattnet är mycket enklare nu. :)
 
Sv: Nu får Torn också ha en tråd!

*kl*

Såg att det var en hel del fotografen i Torn idag vet någon vilka det var?
 
Sv: Nu får Torn också ha en tråd!

*kl*
Hur gick det för alla som var där??
Vad tyckte ni om underlaget på framridningen och banhoppningen?

jag tyckte att underlaget var katastrof dåligt. och hoppbanan ännuvärre. inte så lätt att vända runt unghästar på en 5 öring:smirk:

Hur som helst så gick min lilla häst bra. Han var lite trött i dressyren efter ca 20 min senare starttid än planerat. fick 76% ( men det av en domare som gick p¨å lyckopiller hele dagen:D. var mer 70%)

Hoppningen kämpade han på för att inte snubbla där inne och lyckades bara få med sig en bom.

I terrängen kändes han hur fin om helst:love:. felfri på både hinder och tid.

Blev 2:a slagen av Nyrelskis 4 åring:mad:;)
 
Sv: Nu får Torn också ha en tråd!

Jag var också där med min gamling, hans första start någonsin!

Underlaget var katastrofalt på spec. hoppbanan/framhoppningen, löst och tungt...
Svårt att hoppa föstahindret rakt mot domartornet där "taket" blåser och slår...

I dressyren tyckte jag det känndes ssegt och oengagerat men det tyckte tydligen inte domaren, slutade på 47,9 straff! (inte sammma lyckodomare som FT-nisse)

Nollade banhoppningen trots att det inte blev ett enda bra språng eller flyt...
Ledde min klass efter derss och hopp, men tänkte ta det lugnt i terrängen eftersom det var första starten.

Men väl ute i terrängen tog gamllingen tag i hinderna på ett underbart sätt, så mellan alla hinder fick han galoppera på ordentligt för att sedan ta det lugnt över hinderrna.

Dettta resulterade i felfri ritt utan tidsfel, så vi vann vår debut :banana:

Så nu blir det nog till att satsa på lite FT med honom, både han och jag tyckte det var skitkul :D
 
Sv: Nu får Torn också ha en tråd!

Ja jag hade ju motsatt domare :mad: En som gick på surpiller hela förmiddagen för att efter lunchen tydligen ta en red bull och ändra skalan.

Platt fall i dressyren med knappa 57%, att jämföra med förra helgens 70% och helgen där förinnan 65% :confused:

Han gjorde ett enda misstag i hela dressyren och det var ett galoppanslag vid uppridningen när en häst i en trailer sparkade hej vilt och han blev rädd! Men men det var liksom inget att göra, trots att jag själv tyckte att han gick bra och de som såg honom. Har dessutom sett videon säkert tusen ggr och kan faktiskt inte hitta ett enda felsteg av honom!

Felfri i hoppningen, väldigt snävt byggt :crazy:

Terrängen gick bra han hoppade allt utan att tveka, satt tyvärr kvar i handen innan något hinder men han var så gullig som bara han kan vara och hoppade fint ändå :love:. Sket i tiden då jag ändå fick så dåliga poäng i dressyren vilket gav ca 20s över. Detta var ju trots allt första terrängen sedan frakturen så vi hade bestämt att ta det som en träningsrunda för att se hur det är efter.

På det hela är jag väldigt nöjd med pojken och vad än domaren tyckte så gick han väldigt fint i dressyren :devil:

Med facit i hand så var detta sista gången jag tävlade där
 
Senast ändrad:
Sv: Nu får Torn också ha en tråd!

Jeg startede i B klassen.

Marlborough var lidt for frisk i galop programmet og ville vise dommeren at han kan bytte galoppen :crazy: så fik ikke en så bra dressur som kan få men lå da 4 efter dressyren.

Hoppninge var vi fejlfrie selvom jeg ikke havde regnet med det pga af dommertårnet og presseningen men det tog han vældig bra det gik bare lidt hurtigt :D

Mit ur fungerede ikke :mad: så måtte ride uden i terrænet. Vi var fejlfrie på forhindringerne men var 6 sek over tiden :o

Sluttede på en 5 plads :bump:
 
Sv: Nu får Torn också ha en tråd!

Grattis Natasja! Det var väl kul att du fick till alltihop? Lite tidsfel är ju inget att bry sig om.
 
Sv: Nu får Torn också ha en tråd!

Jeg startede i B klassen.
...

Sluttede på en 5 plads :bump:

Grattis. :bump:
Nu har Vincent debuterat 3* och klarade terrängen med fanan i topp. Hoppningen var det sämre med men det kommer.. kanske.

Vi ses till helgen då? Såg att du var med (och en med nästan samma namn också..) :D
 
Sv: Nu får Torn också ha en tråd!

tak tak :p

Det var flot af vincent og Hanna :) Ja hoppningen er ikke altid det letteste at ride på vincent ;) Det kan jeg godt huske, men Hanna klare det bra.

Vi ses jo næste helg på søborggård.
 
Sv: Nu får Torn också ha en tråd!

Blev 2:a slagen av Nyrelskis 4 åring:mad:;)

Haha, ja gangstern slog alla och slutade på 39 straff! Det var som sagt en väldigt glad och något blind dressyrdomare men ändå :)
Han hoppade hur fint som helst och var nolla utan problem trots den krångliga banan och sen gick han som ett spjut i terrängen. T var helt lyrisk efter, han har inte ridit honom själv så jätte mycket. Men nu har han förstått hur fin han är :D Inte bara för att han vann utan för att han blir helt fantastisk på tävling, tänder till och hoppar super men är ändå avspänd, precis som det ska vara :)

Fast jag tycker det hade varit bättre om det inte hade gått så jätte bra som det gjorde. Nu har jag inte alls någon press på mig till championatet :angel: Fast jag kanske får vara hästskötare iaf, det beror på om chefen ska rida NM i Danmark eller inte. Han är nog rätt sugen på Breeders nu iaf ;)
Bild på duktiga hästen :)

Men då vet jag vilken din häst är ju förresten. Jag såg dig i dressyren, den såg jätte fin ut :)
 
Sv: Nu får Torn också ha en tråd!

Stod ju brevid din häst på parkeringen :D

Jättetrevlig häst, verkligen! Har inte gillat NB så mkt av det jag sett runt hos oss men denna var verkligen fin :d

Blir en utmärkt fälttävlanshäst
 
Sv: Nu får Torn också ha en tråd!

Platt fall i dressyren med knappa 57%, att jämföra med förra helgens 70% och helgen där förinnan 65% :confused:

Noterade att andra avd måste ha haft en domare med solsting eller nåt :D
57 straff på den sämste måste vara rekord...
 
Sv: Nu får Torn också ha en tråd!

Grattis till fin 4-åring...det blir nåt för oss andra att bita i när han släpps ut nästa år....:crazy:
 
Sv: Nu får Torn också ha en tråd!

Jag var också där med min gamling, hans första start någonsin!

Underlaget var katastrofalt på spec. hoppbanan/framhoppningen, löst och tungt...
Svårt att hoppa föstahindret rakt mot domartornet där "taket" blåser och slår...

I dressyren tyckte jag det känndes ssegt och oengagerat men det tyckte tydligen inte domaren, slutade på 47,9 straff! (inte sammma lyckodomare som FT-nisse)

Nollade banhoppningen trots att det inte blev ett enda bra språng eller flyt...
Ledde min klass efter derss och hopp, men tänkte ta det lugnt i terrängen eftersom det var första starten.

Men väl ute i terrängen tog gamllingen tag i hinderna på ett underbart sätt, så mellan alla hinder fick han galoppera på ordentligt för att sedan ta det lugnt över hinderrna.

Dettta resulterade i felfri ritt utan tidsfel, så vi vann vår debut :banana:

Så nu blir det nog till att satsa på lite FT med honom, både han och jag tyckte det var skitkul :D
GRATTIS TILL SEGERN:D :bow: Tyckte nog att dressyren såg fin ut och att hästen skötte sig väl där. Inför terrängen hade du ju full kontroll på tävlingen och därmed kunde du ju kliva ut i terrängen med det upplägg som du hade planerat. I terrängen var han ju helt underbar :d. Dessutom hade du ju full kontroll på tempot vilket naturligtvis bäddade för seger :bow:
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 270
Senast: mars
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 374
Senast: Bison
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 334
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 528
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp