Bukefalos 28 år!

Nu finns hon inte längre

pippilotta

Trådstartare
:cry: ,
I måndags den 16 april kl 12.30, somnade hon in, min underbara Sheltietik Wilma.
Efter många turer till veterinären med hennes mage som bara bråkade så blev hon inte bättre och dom sista veckorna drack hon mängder med vatten, kissade inne (som var klibbigt), drog sig undan och bara sov, så jag valde för hennes bästa att låta henne somna in.
Men vad tomt det är utan denna lilla "trampa" :cry:.
 
Sv: Nu finns hon inte längre

Vad trist att det skulle sluta så:cry:. Men är de sjuka och inte blir bättre har man inget att välja på. Du får sörja och kanske skaffa ny hund när det känns rätt.

*kram* från Angelina som har tre underbara änglahundar där uppe bland molnen.
 
Sv: Nu finns hon inte längre

*tröstkram*

Det var det bästa för henne att få somna in:cry:
 
Sv: Nu finns hon inte längre

**Skickar över en stor kram**
 
Sv: Nu finns hon inte längre

Du gjorde helt rätt. Tänkte på hunden, inte på dej själv. Heder åt dig och en varm kram. Förstår hur du känner dig. Har själv ganska nyligen gått igenom samma sak.
 
Sv: Nu finns hon inte längre

Tack snälla ni för dom tröstande orden och kramarna .

Som tur är så har jag ju min Bassethane kvar så det är ju inte heltomt.

Men vad jag saknar henne :cry:
 
Sv: Nu finns hon inte längre

Beklagar :(
Det känns hemskt när man måste fatta det svåra beslutet ganska fort, man får ju inte en andra chans att få ta farväl precis som man hade tänkt sig. Det är åtminstone de tankarna jag haft svårt att tackla.
Tog bort min hund i slutet av januari :cry: Jag har vant mig vid att han inte finns i närheten, men saknaden känns fortfarande jobbig.
Jag har fått tvinga sig själv att tänka på de lustiga ögonblicken istället. Eller inte tänka alls på ett tag.
 
Sv: Nu finns hon inte längre

Usch vad tråkigt.
Det är så himla jobbigt att förlora sina djur. :(
Du gjorde iaf rätt, mår dom inte bra så ska dom inte behöva lida.
Min vovva är också däruppe i hundhimlen.
 
Sv: Nu finns hon inte längre

Beklagar :cry: Starkt av dig att fatta det beslutet :bow:
 
Sv: Nu finns hon inte längre

Lilla Wilma! :(
Men det var starkt gjort av dej, det var ju bäst för henne.
Hon har de nog mycket bättre i hundhimlen med många nya hundkompisar :)
Kan förstå att det är jobbigt.. *tröstkramar*
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 628
Senast: Icfafn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 166
Senast: Puffindog
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 251
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp