Nu går det inte längre att leva i min drömvärld

Bukefalos 30 år!

Nu är det officiellt,jag flyttar nästa år. Jag kan inte bo kvar här. Jag har grubblat och gjort budgets om och om igen och bara antytt till mina föräldrar. Jag har väl inte ens varit helt säker själv för att det är det absolut sista jag vill men när pappa frågade igår om jag bestämt mig för att flytta hörde jag mig själv säga att ja jag har bestämt mig.

Så dags att börja rensa och sälja och slänga och prioritera. Ska kontakta några mäklare efter helgerna för värdering och se vad dom kan göra. Det kommer inte bli visning förrän i vår när det börjar bli grönt och fint och det kommer nog bli svårsålt för man får inte ta lån för att köpa hus här. Men jag hoppas det går snabbt så jag slipper lida.

För jag skulle behöva dubbelt bostadstillägg för att bo kvar och det skulle kanske kunna gå med tur men då kommer jag gå +- noll på exakt summan, jag skulle alltid oroa mig för att bilen går sönder, att aldrig kunna resa ens för att hälsa på min bästa vän, oroa ihjäl mig för att min veterinärbuffert inte skulle räcka till, inte kunna ta hand om några ökade utgifter, vända på varje krona som nu. Jag kommer inte klara det varken ekonomiskt eller psykiskt.

Just nu är värmepumpen avstängd och bara ett element i sovrummet och ett i köket eftersom värmen från värmepumpen inte når dit så jag eldar bara för att hålla värmen i resten av huset. Inte råd att ha värmepumpen på.

Jag har så extremt dåligt samvete gentemot mina föräldrar som har slitit som djur för att göra huset och trädgården beboelig. Verkligen, verkligen slitit, köpt massor av saker till trädgården Och lagt ner hundratals timmar.

Dom säger att dom inte har råd att hjälpa mig mer men jag har inte ens tänkt tanken på att dom ska betala mig för huset.

Så ja, nu väntar det att flytta till stan igen, till en lägenhet. Vill inte bo mitt i allt men jag hittar inte en enda lägenhet som finns där jag vill bo och det stressar mig att inte veta om jag kommer kunna hitta någonstans att bo för typ resten av livet.

Det här känns som ett av dom svåraste besluten jag tagit i mitt liv. Jag har varit med om värre saker men det här krossar min dröm, det har varit fantastiskt att bo här. En dröm. Kommer aldrig få det här igen. Men tänker välja att se det fina, att jag fick chansen att bo här den tiden jag fick, att det inte är alla som får den chansen. Men ändå, det gör jätte ont och jag ser verkligen inte fram emot allt jobb som är framför mig.

Jag vet inte riktigt hur jag ska stå ut i lägenhet igen. Det positiva är att kunna duscha mer än 4 minuter, att ha råd med värme, att inte behöva räkna på exakt precis rätt krona för att gå runt, inte kunna hälsa på vänner, aldrig mer resa, inte ha råd med en hund igen.

Det finns helt enkelt ingen annan väg att gå

Men stadslivet lockar inte alls. Och att behöva förklara och försvara inför andra varför jag flyttar är bara så jobbigt.

När jag flyttade hit ringde jag runt till många men alla hade sommarstängt förutom en som ville ha flera tusen. Tror jag kommer kunna sälja dom flesta möblerna alternativt skänka i facebookgruppen här för vårt område/”by” där många om dom inte vill sälja skriver att det bara är att komma förbi och hämta.

Saker att skänka kan vara några kläder, prydnadssaker, krukor och annat. Ärligt vet jag inte vad jag har i ena boden.

Mina föräldrar kommer vilja att jag gör mig av med mina böcker men dom vill jag behålla.

Jag skänker saker på kommunens återvinning (dom har ett sorteringsrum där man lämnar in till återbruk) och Röda Korsets secondhand-butik. Måste jag vänta på att någon ska komma och hämta eller hålla koll på annonser så blir det inte av.

Har ingen plats alls i huset

Är det möjligtvis så att rätt ände att börja sortera i är huset? Du behöver förmodligen downsize:a rejält för att få det fint och skönt i din nya lägenhet. Och för att få det rensat inför visning.

Så börja med huset istället för bodarna. Förslagsvis garderoben eller köket. Följande kategorier: slänges (trasigt, noppigt, förstörda grejer), skänkes (till ÅVC återbruk), nostalgispara (men var restriktiv på antalet lådor), ska till lägenheten och får vara kvar i bruk tills flytten.

Är det möjligtvis så att rätt ände att börja sortera i är huset? Du behöver förmodligen downsize:a rejält för att få det fint och skönt i din nya lägenhet. Och för att få det rensat inför visning.

Så börja med huset istället för bodarna. Förslagsvis garderoben eller köket. Följande kategorier: slänges (trasigt, noppigt, förstörda grejer), skänkes (till ÅVC återbruk), nostalgispara (men var restriktiv på antalet lådor), ska till lägenheten och får vara kvar i bruk tills flytten.
Ja det bestämde jag igår. Det är nog svårast på ett sätt eftersom dom sakerna finns i huset. Ska ta altanen också för där är det lite hundsaker.

Här är så mycket snö att jag nästan längtar efter att bo i lägenhet och slippa allt skottande och all tid det tar att gräva fram bilen och få bort all snö och is på bilen,jag ska försöka få en plats i garage när jag flyttar.

Och så har jag varit sjuk hela veckan och jag orkar inte ta tag i något förutom att jag hämtat 7 banankartonger.

Hade feber måndag till torsdag och har kissat blod sen förra söndagen. Har trott att jag är kisssnödig men inget kommer. Envis som jag är tänkte jag att det säkert inte var så farligt fram till fredagkväll då det inte kom kiss alls utan bara rent blod i toaletten . Närjag tittade på pappret såg bara blod. Typ som näsblod .

Nu fattade jag ju att jag inte kan låtsas som ingenting längre så ringde1177 som tog det på allvar och jag fick tid på jourcentralen igår. Ja kunde inte lämna urinprov. Det kom inget kiss så jag drack 20 pappersmuggar med vatten sen var jag nära att kräkas upp vattnet.

Till slut gick det och dom kunde se blod i urinet och tydligen hade hade jag UVI också så medicin i 5 dagar. Remiss till urolog för det var mycket med blod än det ska vara även vid UVI och jag behöver utredas mer plus remiss till VC för att följa upp hur det går.

Uppenbarligen ingen jätte bra grej att kissa blod

Liknande trådar

• Att leva och inte bara överleva
  • Min rygg
  • Min resa i depressions, utbrändhets och NPF träsket
  • Vart är hemma?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Balkong 2026
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!