Nu har jag syndat

bananabambi

Trådstartare
och tagit av tratten för tidigt. :(

Men kattkraken går verkligen upp i limningen av att inte få klia sig. Hon är ju nyss id-märkt i örat, och klart att det kliar. Hon har i en veckas tid krafsat utanpå tratten, försökt putsa sig (slickat i tratten) och sett allmänt olycklig ut. Idag är det exakt en vecka sedan hon kastrerades och id-märktes.

Är det för hemskt av mig att ta bort tratten nu? Vet sa att jag kunde ta bort den när jag ville, bara jag var med och såg att hon inte pillade på stygnen. Hon har ägnat varje ledig tid till att slicka sig på magen, hon lyckades på något sätt vika in tratten över magen, så hon nådde ändå. Men stygnen ser fina ut, och det har läkt bra. Såret i örat är helt läkt nu, så det gör ju ingen skada om hon krafsar lite.

Nu har hon haft tratten borta hela eftermiddagen och hon ser så lycklig ut så :love: Det första hon gjorde var att krafsa sig i öronen, man såg riktigt hon hon "-Aaaaaahhhhhhhhh" när hon äntligen nådde! Det ena ögat hel ihopknipt, det andra vild uppspärrat och så krafs krafs krafs!
Sedan har hela kvällen ägnats åt "kroppsvård", hela hon var ju som en dammtuss efter att ha strykt kring väggarna :D

I en veckas tid han sambon retat henne: "Trattkatten" "Gamla vevgrammofon" "Får du in VIASAT?" :mad:

Ikväll åker tratten dock på igen. :( Jag känner mig :devil:-lig. :angel:

Är det dumt att ta bort tratten ibland tror ni? På måndag ska stygnen tas bort, sen slipper hon den :D
 
Behöver kissen verkligen tratten? Min katt har ingen tratt och hon ska ta bort styngnen på onsdag. Örat har hon inte brytt sig om alls.

Min veterinär menade att om man har tratt vill de klia ännu mer för att de inte kan. Om man inte har tratt kliar och slickar de lite mer i början, men sen bryr de sig inte.
 
Du behöver nog inte sätta på den igen. Den verkar ju ändå inte göra nytta om hon kan tvätta sig på magen.

Jag kommer ihåg när min honkatt hade tratt efter kastraktion. Hon var sååå missnöjd! Låg ner och surade hela tiden. Lillkissen blev livrädd när hon fick se mamma med tratt :D fräste och hade sig :rofl:

Min sambo tyckte också att det var jätte kul att reta henne och kalla henne för "tratten".

"Får du in VIASAT" var ju as kul :rofl:
 
Jag hade inte tratt alls på min katt. Hon slickade inte på stygnen alls.
 
Jag och min ridkompis delar :cool:på en katt,vi ska snart se till att hon steriliseras.
Vi har då förstått att hon måste ha tratt på huvet.Jag bevar för den dagen.Det är en stallkatt och hon har sitt krypin i vårat foderrum.Problemet för henne blir nog när hon ska ta sig upp till sitt sovställe då måste hon gå upp på en stege.Har nämligen haft en stor hund med tratt.
Han gick och slog i mot allt.Det var ingen rolig tid
 
Kanske ska hon vara inne hos ngn av er den tid hon behöver ha tratt? Många katter vill inte dricka med parabolen på så jag skulle av flera anledningar ha henne under uppsikt.
Eller skippa den helt-rådgör med vet!
 
Man mste inte ha tratt.
Många tar av den, men det är ju inte så bra när det är en stallkatt, som man inte har under upsikt.Ett annat bra tips är att sy en väst, som täcker magen och stygnen, det besvärar katten mindre än tratten. Monas tipssida Titta på "kattpysseltips-overall"
 
Det var en bra lösning.
Verkar inte heller så svårt att sy.
Tack för tipset. :bow: :bow:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har fått ett problem jag inte ngnsin kunde mig förutse känns det som. Har 2 katter, en hona och en kastrerad hane, som bott...
Svar
16
· Visningar
3 055
Senast: Prosit
·
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
6 884
Senast: kebabbert
·
Hundhälsa Min hund har fått massa små prickar som verkar klia lite,började först på bakbenen för ca 2-3 veckor sen,uppe på låret nästan,med några...
Svar
5
· Visningar
1 333
Senast: Fibusen
·
K
Övr. Hund Kastrerade mina hundar 2 dagar sen, och dom försöker slicka "det ihopsydda såret" (eller vad man nu ska kalla det) hela tiden. jag har...
Svar
13
· Visningar
10 677
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp