Nu ska vi skaffa katt!

Håller helt med @TinyWiny och @Alexandra_W @Vallmo. Med mitt jobb plus att jag är särbo är det verkligen inte idealt att ha katt men jag har bestämt mig att det ska gå. Jag klarar inte att komma hem till ett tomt hus, det går bara inte. När Missia är borta blir det en till katt helt klart. Jag bor dessutom perfekt för att kunna ha utekatt och många grannar har också katter, dvs ingen lägger ut råttgift.
 
@Vallmo jag skulle hämta båda katterna samtidigt :) dom kommer tycka det är jobbigt första dagen, men sen söka tröst hos varandra, förhoppningsvis!

Min katts absoluta favoritleksaker är pingis bollar och ihopskrynklade kvitton :bump::D
 
Håller helt med föregående talare om det med katter och val och hur de påverkar en. Jag skulle efter att Soda dog ALDRIG mer ha en utekatt. Låt mössen dansa i stallet men aldrig om så helvetet fryser till is att jag skulle riskera att behöva se en till katt förlora kampen mot den djävulska vingelsjukan/bornavirus. Aldrig.

Sen kom en hemlös stackare i desperat behov av skydd. Mager och emlig och vettskrämd. Klart han måste få mat. Och en värmelampa. Och bo i stallet. Och...

Och idag har jag en stallkatt som heter Lukas, som älskar marken jag går på och som vägrar i sten att flytta in. Så eh ja det blev en utekatt. En högst älskad sådan. Och jag är så tacksam att det var just här han sökte skydd så jag kunde få förmånen att hjälpa honom. Och lära känna den mycket pratiga, sociala, krävande och extremt keliga katten som fanns längst därinne.

Och det är klart han ska vara utekatt om det är det han vill. Ehum ;)
Det är något särskilt med de där Lukasarna :love: Min första hittekatt hette också det :)
 
CD5B634B-309A-4842-A178-6AB71279F358.jpeg

Har helt glömt att uppdatera tråden. :o

Nu är vi med katt i alla fall. Allt har gått jättebra. Första veckan var dock lite jobbig.
Vår Russian blue-hona var väldigt osäker och hade svårt att anpassa sig till oss, vårt hem och till vår Cornish Rex-hane som var och är betydligt mer framåt.
Tror att hon i princip bara varit i ett rum där hon växte upp. Uppfödaren hade dessutom kattungarna i en bur :crazy: där de åt och sov mm. Vet inte om den var låst eller öppen. Så jag antar att hon var väldigt ovan vid stora, öppna ytor.
I en vecka gick hon under namnet ”Fröken Fräs” då hon i princip bara fräste åt vår andra katt. :cautious: Sen blev dom bästa kompisar bara sådär......:love:

Båda katterna är underbara. :love: Rex-katten är betydligt mer framåt och lite roligare i det avseendet. Mer självständig är han också. Och ett riktigt matvrak. Äter allt om han får som han vill. Glufsar i sig köttfärs och kyckling som en hund när dom får det. :p
Russian Blue-katten är framåt på ett litet annat sätt.
Bland annat är hon en baddare på att klättra i gardiner och hoppa upp och ner från höga höjder.
Har en klädd sänggavel i sovrummet som är en baksida av en hög garderob.
Favoriten brukar vara att klättra upp på den och sen försöka gå ner på min sänghimmel. Slutar alltid med att hon river ner precis allt. :meh: Kan säga att hon är mer eller mindre portad från sovrummet. ;)

Båda är enormt keliga och kurriga.
Båda är väldigt pratiga också. Russian Blue ska ju tydligen inte prata så mycket, men våran gör det. Fast hon kan inte jama ordentligt utan piper mer. Hon är väldigt bra på att tala om vad hon vill. Det är dom båda två förresten.
Skillnaden är väl att den andra jamar högt och ljudligt när han vill ha något sagt.;)

Favoriten då? Helt otippat Cornish Rex-katten. :up: För det första valde han ut mig till att börja med av någon konstig anledning. Sen är han så mjuk och varm och så himla gosig. :love:
Jag skulle aldrig ha katt i sängen och ja, ni kan ju gissa var han brukar sova någonstans. :o :love:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 700
Senast: WildHorse
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 998
Övr. Katt Har köpt en kattunge, har en hona redan på 1,5 år. Båda bengaler. Kattunge är 13 veckor. Daphne (vuxen ) är rasande över ungen och...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: fijja
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 177
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp