Nu tråd med vad som är Ute/Inne

Sv: Nu tråd med vad som är Ute/Inne

Det som är/har varit inne är ju mycket breda förbyglar i resår, ludd på förbygeln. Remontnosgrimman har jag sett mer av så den har blivit mer "inne".

Jag tänker nog inte heller så mkt på vad som är inne & ute när det gäller hästarna. Tycker inte man märker av det så mkt heller. Ok det finns ju märken som är populära vissa perioder o så, ex får väl Veredus-skydd räknas dit nu.
Eskadron, Equiline, Mia's, Horseware, Bucas står sig i alla väder!

Färger tkr jag som många andra att naturfärger, såsom brunt, beige, cremefärgat o olivgrönt är väldigt fint!

Fårskinn på varenda pryl tkr jag däremot känns ganska ute nu! Ok en padd är ok, men inte klä in hästen i fårskinn som en del (kanske jag oxå?!) gjorde för ett tag sen....

ursch, jag tycker inte om bucas. :p vet inte riktigt varför men tror att jag störde mig på ett bucas täcke utan bogveck förut (har nog faktiskt inte sett ett bucas med bogveck när jag tänker efter) och jag tillhör dem som tycker att bogveck ska vara standard på täcken för extra komfort :p .

just nu tycker jag det verkar som om (om man förlitar sig på det tvn visar av hästsporten :D ) GPA hjälmar, fårskinnspaddar (vet inte hur många sådana jag sett! fast jag vill också ha en :angel: :angel: ) , pullarnosgrimmor och achennosgrimmor, hjälptyglar i alla dess former och kombinationsbett är "inne". synd att så många privatryttare apar efter det egentligen då många av de elitryttare som rider på hjälptyglar och skarpare bett bara gör det på tävlingar, inte hemma. :smirk:

och när ska det bli inne med ingen nosgrimma alls och vanligt tränsbett :p

bra med sån här tråd för mig.. ( oss? ) som inte "hänger med".. så vi vet vad för färger och utrustning vi ska för att verkligen INGEN ska kunna missa våra Hjärtan. :D

Senast ändrad av en moderator:

På hälmar verkar som att det är GPA och Whitaker som är inne.

På träns var det mkt pullar ett tag som sedan övergick till achen men nu verkar det som att båda fungerar like bra.

Sadelfronten har utveklats och alla rider inte längre i Golden Star.
I Sthlm verkar fler gå över till svart igen på sadlar.

Färgmässigt tycker jag att marin och vitt är snyggast.

Mässing på träns och gula kanter och brodyrer på tex ridtäcken.

Dyon shortchaps har många.
Fårskinnspadd är inte lika hett längre.

Vårkollectionen från Kyra kommer att bli populär. MKT FINT!

På kavajer blir det nog mkr beige/brunt till våren.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 543
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
2 487
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 555
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka