Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

Vad tror ni??

Antikgröna + naturvita panelgardiner
naturvitt överkast
naturvita kuddar + några i guld/grön om jag hittar..

Sen lite belysning och detaljer!
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

tror jag blir jättebra.... :) kanske skulle vara fint o ha både matt och lite glansig-metallic grön för att variera lite på kuddarna??
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

låter fint!

jag var på indiska idag och de hade massa fina kuddar och annat jox! mycket i just, vitt, grönt, guld, beige, brunt :love: (jag älskar just de färgkombinationerna) supersnyggt överkast och några puffar också.

gå dit och titta!!
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

Vad tror ni??

Antikgröna + naturvita panelgardiner
naturvitt överkast
naturvita kuddar + några i guld/grön om jag hittar..

Sen lite belysning och detaljer!

Låter jättesnyggt! Fast jag hade nog valt längder istället för panelgardiner, men det är jag det ;)

Glöm inte visa bilder sen! :laugh:
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

Det röstar jag också för. Längder får ett mer ombonat intryck, blir lätt lite stelt och tråkigt med paneler. Det du kan göra är ju att halvera tyget så längderna inte blir så breda, om du tycker att det är för mycket tyg med fullbreddslängder. Beror lite på vad det är för tyg, mönster och hur stort fönstret är :).

Sen kan du sy en kanal och trä längden på panelvagnen också.

Om man syr själ såklart. Kan vara svårt att hitta färdigsydda längder som är halverade om man inte går till en riktig tygaffär.
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

Sovrummet, vi har precis tapetserat... Ska lägga in vitt golv också men vad sjutton ska vi ha för färger på gardiner, överkast o sånt? Ni hade så bra förslag till vardagsrummet :)

dscn0439_26026237.jpg


dscn0450_26108749.jpg


Konturerna på blommorna är guld.

Tror ni på vitt golv förresten? Den väggen som inte syns alls är en garderobvägg = 6 st vita garderober.


Om ni ska ha vitt golv så skulle ni tjäna väldigt mycket på att ha mörkgröna, matta gardiner som är rätt tunga. gärna med diskreta gulddetaljer. Tar ni vitt är risken att det bli alldeles för mycket IKEA och "radhus". Kombinera med ett mörkt överkast som matchar gardinerna, och ljusare kuddar. Om ni inte byter golv så ta en lite ljusare färg, typ blekrosa? Då kan gardinerna gärna vara lite transparanta och tunna, kommer bli rätt mörkt annars. Men jag skulle definitivt avråda från helt vitt i inredningen, å det bestämdaste!! Blir så himla tråkigt. Men vitt golv skulle va skitsnyggt!
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

Jag röstar också på längder! (Läste i en inredningstidning att paneler var ute ;))
Annars tycker jag det låter jättefint!
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

Ja, det är ju det :D
Men det var det redan för 2 år sedan (minst).
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

låter fint!

jag var på indiska idag och de hade massa fina kuddar och annat jox! mycket i just, vitt, grönt, guld, beige, brunt :love: (jag älskar just de färgkombinationerna) supersnyggt överkast och några puffar också.

gå dit och titta!!


Oh vilken tur, ska kila förbi efter jobbet!
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

Låter jättesnyggt! Fast jag hade nog valt längder istället för panelgardiner, men det är jag det ;)

Glöm inte visa bilder sen! :laugh:

Hm med längder menas? haha. Alltså "vanliga" gardiner? Blir det snyggt i två lager eller ska jag ta en sort då?
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

Om ni ska ha vitt golv så skulle ni tjäna väldigt mycket på att ha mörkgröna, matta gardiner som är rätt tunga. gärna med diskreta gulddetaljer. Tar ni vitt är risken att det bli alldeles för mycket IKEA och "radhus". Kombinera med ett mörkt överkast som matchar gardinerna, och ljusare kuddar. Om ni inte byter golv så ta en lite ljusare färg, typ blekrosa? Då kan gardinerna gärna vara lite transparanta och tunna, kommer bli rätt mörkt annars. Men jag skulle definitivt avråda från helt vitt i inredningen, å det bestämdaste!! Blir så himla tråkigt. Men vitt golv skulle va skitsnyggt!


Golvet är köpt så det blir kritvitt :D

Jag tyckte redan att väggarna var såpass mörka att man krymper rummet med för mkt mörka tyger? Kanske man inte gör... Vill gärna ha ljust o fräscht. Tyckte det kändes så fint med antikgröna o naturvita gardiner ju!! :D
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

jag skulle nog bara ha ett och satsa på något snyggt lyxigt tyg. beror på om du vill ha lite skira gardiner eller lite "tyngre". skulle nog faktiskt kunna bli rätt snygg med dubbla längder om man matchar tygkvalitet och färg på rätt sätt.

Nu fick jag massa nya idéer som måste till svärmor för att utprovas :idea:
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

Jag röstar också på längder! (Läste i en inredningstidning att paneler var ute ;))
Annars tycker jag det låter jättefint!

+rosi

Haha jag är inte så insatt i inredning :D Är nog ingen innemänniska när det gäller det mao ;)
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

det behöver man inte va. det brukar bli bäst när man kör på sin egen stil och sin egen känsla, så länge man har hyfsad koll i alla fall. en del är ju katastrof, skulle aldrig släppa loss min sambo själv när det gäller inredning.
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

det behöver man inte va. det brukar bli bäst när man kör på sin egen stil och sin egen känsla, så länge man har hyfsad koll i alla fall. en del är ju katastrof, skulle aldrig släppa loss min sambo själv när det gäller inredning.


Nej men jag tänkte säkra/tråkiga? kort :D Kan aldrig bli fel ;) har inte inrett en lägenhet förrut mer än köpt några ljus ungefär hahah.


Den som skrev om att visa foton: Alltid! Uppdaterar min blogg så fort det finns så det dyker upp här sen!
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

Vanliga gardiner ja :) Det är fint md öljetter som upphängning tycker jag.
Systern och svåger har två par längder i vardagsrummet, på två olika stänger, så gardinerna hänger omlott och det är rktigt fint :)
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

Fotad med blixt så det var svårt att få till den riktiga färgen, lite mörk guld/nån nyans av grön. Vad tycker ni?

kudde_26395674.jpg
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

den ser grå ut, men jag brukar gilla materialet (om det nu är det jag tror). vävningen gör att att det blir naturliga färgskiftningar och det ger mer liv och lyster.
 
Sv: Nu vill jag har hjälp igen :) (färger)

Ser snyggt ut. Hoppas vi får se bilder på resultatet snart ;)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ta ut en värderingsman för omvärdering av min bostad i förhoppningen att kunna lägga om lånet. Nu har jag däremot haft en vild...
Svar
13
· Visningar
892
Senast: lil-sis
·
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
994
Senast: cewe
·
Hemmet Vi har sagt upp vår hyresrätt och fick igår en bekräftelse på uppsägningen. Det är så trist, en hel sida med enbart "du är skyldig...
2
Svar
26
· Visningar
4 560
Senast: Voeux
·
Hemmet Det är dags för ommålning i lägenheten. Vi bor litet, omkring 65-70 kvadrat, i två rum och kök. Det är ekparkett (ska bli) i hela...
2
Svar
37
· Visningar
2 101
Senast: Sissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp