Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Tessalonica Om allt går bra hamnar hon i Herrljunga. En 19 årig tjej som redan har en storhäst på ca 158. Hon var under 160 själv.:)
Besiktning på fredag.
 
KL
Idag fick jag äran att låna Saras gamla hopphäst o följa med på lektion. Hade en lång studsserie med markbom in. Sen olika linjer med 6 galoppsprång. Nyttiga övningar.
Snäll häst behöver knappt styra hon fixar allt.
Inte varje vecka jag hopptränat två gånger :p
 
@Maui Hur gammal är Hedda? Är väl dags att du tar över henne som tävlingshäst ;) Kul att det går så bra, snart blir du mer våghalsig och tar Rivica istället :)

@fio Så himla roligt att höra! Då ses vi på Åby? ;)

KL

Idag har jag förgyllt Alvas liv ett tag framöver. Välkommen till hästfamiljen Basse

Han är 10år gammal minishettis som gått på ridlekis ett halvår. En riktig gosing och välhanterad framförallt :) åh han är bara 70cm mkh!!! Att de kan vara så små
 
Kul att han är ok! Var du tvungen att åka hem o stanna där i 2 veckor för en veterinärkoll??...;) Lite hemlängtan kanske...:cool:

kl
Idag åker vi på meeting, hoppmeeting då ja. Det ska bli svinkallt och regna= jeeeeetekul.:mad: Har mycket vin med mig så jag kanske överlever....:idea:
 
@Tessalonica Hedda är 15 år nu. Men i år verkar hon var bättre än nånsin redan 4 placeringar i 130 :D Men hon är bra att hoppa med då hon sköter det på bästa sätt. Hoppade ju Rivica på grästräning alldeles nyss.
Vilken söt liten häst Alva har fått.:love: Så himla söt. Tänk att det finns täcken i så små storlekar eller är det ett hundtäcke? ;)
Varför skall du till Åby? Det är ju där man måste ta box även över dagen. Blir så himla dyrt. Sara har skippat dem.
 
@Tessalonica Nå men så söt! :) Jag har ju också en mini hemma och när jag hämtade henne kunde jag inte sluta fascineras över hur liten hon var. Den vanliga shettisen blev ju stor i jämförelse :D

Mini näsan och mini fötterna :love:
 
Kul att han är ok! Var du tvungen att åka hem o stanna där i 2 veckor för en veterinärkoll??...;) Lite hemlängtan kanske...:cool:

kl
Idag åker vi på meeting, hoppmeeting då ja. Det ska bli svinkallt och regna= jeeeeetekul.:mad: Har mycket vin med mig så jag kanske överlever....:idea:

Ja.. längtan till civilisationen blev för stor. Nä jobbar och ska jobba så ingen mening att åka hem + att generatorn inte är som den ska, vill inte bli fast i ödebygden, så jag väntar på verkstadstid.
 
@Tessalonica Hedda är 15 år nu. Men i år verkar hon var bättre än nånsin redan 4 placeringar i 130 :D Men hon är bra att hoppa med då hon sköter det på bästa sätt. Hoppade ju Rivica på grästräning alldeles nyss.
Vilken söt liten häst Alva har fått.:love: Så himla söt. Tänk att det finns täcken i så små storlekar eller är det ett hundtäcke? ;)
Varför skall du till Åby? Det är ju där man måste ta box även över dagen. Blir så himla dyrt. Sara har skippat dem.

+ att klasserna är extra dyra
 
@Maui: Grattis till försäljningen :)!
@fio: Så härligt! Skönt att få klartecken nu efter all igångsättningsslit!
@Tessalonica: Det var väl det sötaste lilla pyre:love:. Vi hade en shettis när barnen var små, supersnäll!

Usch, känner mig hängig, ont i halsen och dan..somnade på föreläsningen på jobbet:o. Träning i morgon och tävla på lördag, skoj men blir nog sista på länge..
Har trots allt beslutat mig för att betäcka Loppan.
Det har ju funnits i tanken sedan jag köpte henne men kommer aldrig till skott.
 
Maui och fio, åker till Åby för att jag vill rida på lite finare bana :) Visst är det dyrt men jag tävlar inte så mycket att jag tycker det gör så mycket.
Åker ju till Skyrup för att endast rida en klass ;) hihi

Happy, skorpsmulan, ett litet rött chramtroll till ett annat ;)
 
@polly p Vi får väl se om hon går igenom först Roade sig med att springa i hagen som en vilde i söndags. Kom in med en sko på trekvart. Åkte och skodde om henne men tycker att hon går lite konstigt på asfalten men vid longering kan jag inte se nåt. Skulle ju vara typiskt om nåt är fel när hon varit frisk hela tiden.
Varför ska du betäcka? Är så mkt billigare att köpa en treåring som du kan både klämma o känna på. Rena lotteriet att avla. Vi förlorar säkert 25 tkr på våran nu . Med facit i hand skulle vi aldrig gjort det. Dyrt o oroligt. Bara lite kul.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 967
Senast: Askur2017
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 336
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
20 21 22
Svar
433
· Visningar
56 657
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 765
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hund rädd i ny bil
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp