Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch o fy Skorpsmulan, vilket oväder! Här är det inte högsommar direkt men varmt iaf, ca 13-18 grader varje dag även om det regnar en skvätt då o då.

Nej, inte hoppning Skorpis, det var i terrängmomentet som fio blev utesluten innan hon ens hunnit fram till första hindret. En gång i tidernas begynnelse, (läs på den gamla goda tiden!) så fanns det s.k straffområden runt hindren. Om man var i ett straffområde och hästen bråkade o inte hoppade så fick man felpoäng men var man utanför så kunde man i princip göra vad man ville. Någon dåre fattade inte poängen med detta o tog bort straffområdena och nu måste hinderdomarna utbildas mycket bättre inför VARJE tävling så sånt som hände fio inte händer.
 
Tack för din förklaring @Novali01 För en som inte ridit ft sen den där goda tiden så funderade jag på det här med straffområde...
Ville däremot inte skylta med min okunskap, så därför frågade jag inte....:angel:
 
Inte lätt att veta. Är ju så himla mycket i fälttävlan som inte är i dressyr och hoppning. T ex så får man rida lätt hela debutantprogrammet om man vill! DET skulle vanlig dressyr tjäna mycket på att härma efter i LC.

Hur går det med den vackra röda?
 
Inte lätt att veta. Är ju så himla mycket i fälttävlan som inte är i dressyr och hoppning. T ex så får man rida lätt hela debutantprogrammet om man vill! DET skulle vanlig dressyr tjäna mycket på att härma efter i LC.

Hur går det med den vackra röda?
Så är det!!
Lille rödhårige sköter sig tydligen (enligt uppgift).
Ska ev dit och kolla på söndag igen....
 
Kl

Gick åt skogen idag på Åby, men någon gång får det väl komma en liten motgång. Utesluten i 110 efter två stopp :arghh:
Bara att ta nya tag, har snart fått sådan ordning på honom att jag själv inte hänger med :p
 
Inte lätt att veta. Är ju så himla mycket i fälttävlan som inte är i dressyr och hoppning. T ex så får man rida lätt hela debutantprogrammet om man vill! DET skulle vanlig dressyr tjäna mycket på att härma efter i LC.

Hur går det med den vackra röda?
En gång när dottern red debutant på ungponny o red lätt blåste domaren av henne o sa att hon skulle sitta ned :crazy:
Inte lätt när domarna inte kan.
 
Kände för att vara lite wild´n cracy idag och red ut med hackamor och barbacka. Brukar iof inte stöta på patrull men idag med alla stickande flygfän var det väl inte min ljusaste ide´..;) fast visst var hon supersnäll men märkbart irriterad och inte super ridbar.
Hmm, dålig karma här..dottern har fått öroninflammation och gubben är gör förkyld, sådär riktigt manligt hängig å på lördag flyger vi utomlands... Äh, det hinner nog rätta sig till och så kanske grannfrun för mycket tur med sig så Lopp är dräktig men, hmm, viss tveksamhet därom..
Bara typ skitjobbigt att inte veta vilket och inte kunna sköta det själv men som sagt har jag en underbar granne och vän som hjälper mig:)!
Fast det blir blir gott att sola, bada och "bara vara:D"!
 
Attans @Tessalonica! Det är inte underlaget han reagerade på då?
@Maui Det där är mer regel än undantag även idag! Domarna vet inte att man FÅR lov att rida lätt, helt eller bitvis och blåser hejvilt eller säger att man måste rida lätt i mellantraven men sitta ned övrigt osv osv...

@polly p Det är ju genrepet såklart! Dvs sjukdomar mm och den riktiga föreställningen, dvs ultraljudet, kommer gå som en dans! :D

Vi var o tävlade igår, kvällsdressyr LB:1 och LB:3 stod på programmet. Hon är en pärla att ha med sig för första klassen gick inomhus på fibersand och andra utomhus på grus men hon går lika snällt oavsett!:bump: Vi fick 63,2 resp 63,8 (?) och var 9:a av 20 i första och hade jag inte haft två missar i andra hade vi varit placerade för det skiljde väldigt lite uppåt. Jag är jättenöjd med min lilla häst och vi har så kul när vi är ute!

Framridning i värmen....

10359546_10152602012958313_4505938308420292996_n.jpg
 
@Novali01 Snyggt jobbat!

Här var dottern på paynjump igår. Vågar nästan inte skriva det men det känns som det äntligen har släppt lite grann med hans vansinniga tittighet.

Ett pet i 60 cm och felfri i 70. Superglada!
Har haft ponnyn i ganska exakt ett år nu så hon har verkligen fått kämpa, dottern.
Vi har hela tiden känt att det finns kvalitéer i ponnyn men de har suttit långt in...
Men, men det är fortfarande långt kvar.
Är glad för dotterns skull. Någon gång behöver man lite framgång för att orka kämpa vidare...
 
@Novali01 Jag vet faktiskt inte vad anledningen var. Tyckte jag hade bra galopp mot första men på filmen ser det ut att gå i slowmotion, hinder två och hinder 7 stoppade han på och en rivning däremellan. Hade varit skönt att hitta en anledning då han börjar bli riktigt fin i dressyren nu. Men men, ska försöka att inte älta det så mycket. Han är enligt mig den snällaste och snyggaste pållen ändå ;)
Ska ta kort snart igen så får Ni avgöra om det är på väg mot rätt håll :)

Jätteskoj med din tävling. Kollade kompisens resultat som vann ena klassen och kom delad andra plats i samma klasser du red. Blev jätteglad när jag såg ditt namn :) Vill också starta någon dressyrklass.

@happyrider Underbart att det släpper för din dotter :) När man kämpar och sliter dag ut och in så måste man få lite betalat för det :)
 
Trevlig midsommar allihop :)

På söndag börjar min dressyrkurs, ska bli så kul. Och på torsdag förvandlas Rivica till hopphäst.
Tror att hon ska få lite ledigt efter det.
 
@Tessalonica " Hade varit skönt att hitta en anledning då han börjar bli riktigt fin i dressyren nu".

Tja där har du säkert anledningen :)

Alla ft- ryttare vet vad jag menar haha
 
Har anmält dotter + ponny till terrängträning i/ på (?) Sämsholm.
Någon med erfarenhet från den banan?
 
Ååååh vilken pärla :love: @Gaia



Stråla har fin svans
dsc_2727_53a5c6d4e087c33714fc30c2.jpg

Varit ute och galopperat med en kompis som fått agera kamikaze pilot idag. :D
Hon bockade knappt nå idag, däremot så gjorde hon en plötslig vänsterväng mitt i allt och tänkte springa in i skogen, men det gick bra iaf.
 
@Gaia Fantastiskt vackra, du och din häst!
Kändes som man förflyttades bakåt i tiden när man såg de fina bilderna!
Är det din egen dräkt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 961
Senast: Askur2017
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 336
Senast: Fiorano
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
20 21 22
Svar
429
· Visningar
56 467
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 761
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp