Märks att det är semester även i tråden
Jag rider på som vanligt. Tanken är ju att tävla på fredag. Känns bra och spännande
Jag rider på som vanligt. Tanken är ju att tävla på fredag. Känns bra och spännande
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så var vi hemkomna efter en helt fantastisk fälttävlansvecka på Flyinge! Bara att vara där och gå omkring på denna fantastiska Kungsgård med en stämning av hästcentrum som man aldrig hittar nån annanstans är ju drömmen för en hästmänniska. Jag har flytit runt o bara njutit av allt, sen att Bosse o jag tog oss runt vår första fälttävlan på ett mycket bra sätt var ju såklart grädde på moset men igår kom den riktiga tårtan! Tösetotten och hennes ponny kom 4:a på SM!!! Bara några små tidsfel (eller nerslag, vilket man nu väljer) ifrån bronset!! Jag var så glad att jag kände för att dansa på borden!! Såsom vi har kämpat, först gick ju allt bara uppåt men ett felbyggt hinder på näst sista tävlingen innan SM raserade ju hela deras självförtroende. Som tur var var det ju 3 veckor kvar o vi tränade och tränade o tränade och till slut hade muren rämnat och i lördags seglade de runt terrängen med sina vanliga glada uppsyner!!![]()
Precis, bort med den känslan och fokusera på att det är roligt!![]()
Gissa vemD...
@Novali01, jo, det är väl melodin men jag tycker det är svårt att hon blir lite svårpåverkad och introvert i de lägena..
Hon är ju världens absolut snällaste häst och alldeles underbar för övrigt..
Har en himla prestationsångest inför onsdagens lilla tävlingsdebut också..Så rädd att jag ska klanta mig och glömma rida eller att det ska strula på annat sätt.
Å andra sidan är det ju inget tvång att tävla men jag vill jue, bara så rädd att misslyckas. Dum känsla..Bort med den..
Man måste inte flätaEftersom ingen kommenterar..gick det inte att se bilden på den taniga lilla fuxungen? Är jue Loppan såklart. Slänger in två till
!
![]()
![]()
Kopierar från 07-tråden.
Ridningen idag gick bra, enligt tränaren så var det stor skillnad från sist. ( Jag med min supersjälvkänsla kontrade med att hon bara sa så för jag ska våga rida i morgon...)
Dock känner jag av min sträckning, ha, ha..så himla dumt. ( Har sträckt insidan av låret efter att jag gjorde sitsträningsövningar igår..tyyypiskt mig)
Å hur gör man om manen är jättetunn mot manken när man flätar? Dom första där blir pyttesmå, vilket kanske är ok men jag vill ju att dom ska vara liggande och inte stå upp som små antenner..
Smidigt koncept iallafall imorgon med kvällstävlan!
Vilken vacker kille och vilken fantastisk man!Stråla hoppade med medryttaren igår och jag stod på backen och flyttade bommar och höjde. Hon är ju för jäkla rolig den hästen hon kliver över tills det blir över 60 ser ju förjäkla komiskt ut när hon tar älgkliv över ett hinder som ändå är runt 40-50 cm, och rätt jobbigt.
Men hon väl kommer på att det är hoppa som förväntas av henne så hoppar hon jättetrevligt.
Alltså, ja, nyhästen. Vågar jag säja nått? Dont jinx it liksom. Men ja.
Det är en PRE på 12 år (tror jag, lite osäker på åldern) En himla trevlig häst. Han har bott i Sverige i ett år är högt utbildad men har en del problem, svårt att veta vad han varit med om men är lite trasig i hovarna, munnen och kroppen överlag men han börjar komma igen nu riktigt fint. Har även lite psykiska blockeringar.
Ska ta honom på foder så får vi se, jag är vansinnigt kär i honom och han gör mig löjligt glad han är en himla härlig personlighet och jag tror att han kommer att bli otroligt rolig när han vågar komma ut ur sitt skal ännu mer
![]()
Jag är bara sjukt nervös att det ska skita sig nånstans, jag kan inte fatta att jag får möjligheten att låna den här hästen, går och väntar på katastrofen ungefär hela tiden, så här bra kan det bara inte bli, det såg man ju hur det gick med Festis.