Nummer tolv om våra 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken underbar bild! @happyrider Han är så himla söt.:love::love:

Grattis till köpet, @polly p

Är hemkommen från Lag-SM med mitt lilla påwnielag...de små sötnosarna slog till med 3 individuella placeringar och en 5:e placering i lag! Gissa om de var lyckliga när de fick gå in på prisutdelningen...:bump::banana::bump: och så himla lite som skiljde till 4:e platsen..1,2 straff tror jag, sen några fler upp till brons men inte mycket alls, kan ha varit 10 straff, dvs vårt nerslag och tidsfelen det är allt. Jättegulliga tjejer som har peppat varandra hela helgen!

Vad roligt @Novali01 ! Känner ju till er "låneryttare". Härlig tjej och underbar familj!
Jättekul och duktigt coachat av dig:D!!!

Gahh..så gott väder och ridsugen. Nähä..då har Bellona trampat på sin framsko eller fastnat så den är lite skev. Maken får lägga om den när han kommer.. Suck. Tur iof att han gör´t..

Längtar så till på onsdag så dom får laga Stråla håll alla tummar ni har att det är något som är lätt lagat.
Himla trixigt när hon behöver röra sig så mycket som möjligt för att hålla sig frisk men inte riktigt får röra sig så mycket nu.
Nåväl, vi får väl se vad dom hittar på kliniken.

Jag och Rino hade en fin tur idag iaf och han kändes superfin. Jag vill bara rida mer mer mer :) Roliga lilla vita.

Tack snälla @Novali01
Ja men det känns bättre faktiskt...

Kul med ditt lags framgång!

Men jag fattar inte hur du hinner med allt människa?
Har ditt dygn fler timmar än mitt? ;)

Så roligt @Novali01 att det gick bra för laget :) Det var många år sen jag var på lag-SM.
Det är nåt speciellt med fälttävlan.

Han ser fin ut din pålle @happyrider Så glad för din skull att det går bra ;)

Håller tummarna för Stråla att allt går bra.

När Rivica inte är helt ok tog jag lånehästen och tävlade i dressyr. Det gick ju strålande. Hon tuffar runt och ser trevlig ut. Testar till helgen igen.

@Maui Grattis till rosetterna med lånehästen! Riktigt bra gjort. Har du kommit fram till vad problemet är med Rivica?

@happyrider Nej jag är rätt sliten nu ska jag säga dig, 3 helger på raken med långa resor tar ut sin rätt men nu är det ju bara 1 tävling kvar som blir lite längre att åka, säsongen är ju i princip slut. Ska tävla lite dressyr och hoppning sen men det blir ju på nära håll.

dsc_1229_561510a4e087c3450ebc2b8b.jpg

Dubbelsidig ledinflammation i knä och kota. Sprutad cortison samt fått metacam för ryggen.

Trist @SkorpSmulan men samtidigt skönt när det är behandlingsbart.

Hur lång tid tar det innan du räknar med att hon är fullt igång igen?
Antar att det är återbesök på kliniken.

Vad tråkigt @SkorpSmulan :(. Fast det kanske ändå är skönt att fått en diagnos och behandling?

Red ut en lång skrittrunda, var himla skönt att bara åka häst. Har varit relativt ambitiös tidigare i veckan. Åkte till ridhus igår.
I morgon blir det till tränaren:)..

Suddig instagrambild men..

12144701_1017431034945082_3635347493782587988_n.jpg

Ja det känns skönt att hon fått behandling och jag är så himla glad att jag lyssnar på min häst då det inte är något som synts. Bara en konstig diffus känsla att allt inte är okej och så avtrampandet av skon.
Återbesök på 2-3 veckor, då skulle dom troligen röntga henne också, jag vet egentligen inte varför dom inte gjorde det nu.

@Maui Grattis till rosetterna med lånehästen! Riktigt bra gjort. Har du kommit fram till vad problemet är med Rivica?

@happyrider Nej jag är rätt sliten nu ska jag säga dig, 3 helger på raken med långa resor tar ut sin rätt men nu är det ju bara 1 tävling kvar som blir lite längre att åka, säsongen är ju i princip slut. Ska tävla lite dressyr och hoppning sen men det blir ju på nära håll.
Jag vet inte riktigt vad det är med Rivica :( Hon är inte halt eller öm i ryggen eller nåt. Börjar tro att hästen är deprimerad:confused: Kan de vara det? Hon är så sur o sparkar i boxen mot grannen så vi fick flytta på henne så det är en tombox jämte henne. Hon fäller men det har ju inte påverkat henne innan.
Hade hemma vår massör som gick över henne. Sa att hon var stel i bogarna. "Longerar" henne i skritt o försöker få henne att ta ut steget ordentligt. Rider också ut o skrittar i kuperad terräng. Massören återkommer om en dryg vecka.

@SkorpSmulan Så trist med Stråla. Hoppas hon svarar på behandlingen o blir frisk snabbt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Lavinia
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 374
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 211
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
932
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Klädråd, bröllop.
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur