Tack alla Ni för Eran om tanke. Julia e fortfarande inte bra MEN igårkväll drack hon självmant ca 2l. Är ju ingenting för en häst men min man som var hemma igår med henne såg henne dricka i hagen med.
Hon ligger mest ner hela tiden, dock har hon slutat rulla sig vilket känns skönt. Är i kontakt med vet hela tiden. För mitt hjärtas skull hade det varit allra bäst om de tog in henne tills detta är över. Får ingen sömn på nätterna då jag kollar till henne och dagtid är det ett meck att få tillsyn då jag jobbar. Synd det inte finns VAD (vård av djur) hos försäkringskassan

Idag är första dagen som hon är ute tills jag kommer hem. Har fjäskat med grannen som ska kolla till henne så hon står ibland.
Känns väl som det går åt rätt håll men jag trodde aldrig att kolik var så utdraget. Om man nu ska se något gott i all denna röran så får jag umgås väldigt mycket med min häst och hon älskar det

Känns som att man har en riktigt bra kompis där ute i stallet.
Julias mamma dog i kolik när hon var runt 3mån, någon som vet om kolik ev kan vara ärftligt? Skickade in träckprov förra veckan som var helt rent, men vet sa att man även skall kolla efter bandmask (vilket inte mitt prov tog) då man genom forskning fått fram att den kan påverka tarmsystemet till kolik...kan ju alltid hoppas att det är något sådant.
Har läst allt som hänt med Er andra och hoppas hästarna tillfrisknar. Är så himla tråkigt när de inte får må bra.