Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
ts 84
smrp 30
energi 6,6
ca 5,2
p 1,8
mg 0,8
k 10,3
Skithö? Själv är jag mkt besviken, hade superhö innan, nu måste jag ge massa kraftfoder. Använder hippocampus, men hur jag än gör blir det obalans:/ Åsikter?
Vad har du fått fram med Hippocampus då? Vad har du för häst? Jag hade ett lågt proteinvärde på mitt hösilage i höstas, SMRP 27. Det innebar att fullblodet åt runt 2 kg lusernpellets per dag och de digivande shettisstona åt cirka 1 kg lusernpellets per dag. Lite betfor och havre på det och sen blev det faktiskt rätt bra. Lusern i stora mängder gör ont i plånboken, men måste man så måste man!
Foder & Strö
Jag har äntligen lyckats få en analys av stallets hö och tänkte räkna ut en foderstat. Det är bara det att jag knappt förstår någonting...
Foder & Strö
Är rätt ny på det här med foderstatsberäkning, men har provat räkna i både Freeform och på Hästsveriges foderprogram med i princip samma...
Hästmänniskan Följer en bra sadel och massa täcken och annan utrustning med så är priset hyfsat.
Utan utrustning kanske 15k är rimligare? Låter inte...