Sv: Ny andrabil
Tack för era svar! Jag hade gärna köpt en rätt liten bil men problem nr 2 är att det är jag som fraktar barn, matkassar, spånbalar, fodersäckar mm och då behövs lite mer utrymme än vad en liten bil ger. Volvo v40 har vi funderat starkt på, andra som kommit upp är Golf/Variant, Skoda Octavia, någon Peugeut som jag inte minns och någon mer... Vi har dock inte kollat släpvagnsvikter och mått på dem och jag känner ingen som drar hästtransport med dem heller. Saab vet jag folk som drar med och det har vi haft förut, vet dock inte hur de är att dra med.
Jag vet inte om bara svängradien är någon lösning då jag inte fick ut nosen ur parkeringsfickan innan utrymmet bakåt var slut och då går det ju inte ens att börja svänga.
Ytterligare ett praktiskt problem för oss där vi bor är att den Subaru vi har är för dålig dragbil för våra backar (vi bor på en bergssida med 90graderssväng rakt uppåt som uppfart) så sett till det behöver vi
egentligen en bättre dragbil, inte en sämre. Jag älskar mina gamla 2.2

r, de klarar tom att man växlar upp uppför backen med hästtransport bakom, tvåhjulsdrivna tar sig upp med nöd och näppe. Tyvärr går det knappt att få tag i någon sådan som är värd att betala för längre och vi har sugit ut det som går ur våra... kan inte med gott samvete se sambon stå och försöka trolla längre...