Ny Biabädd... Eller?

Sv: Ny Biabädd... Eller?

Nu när du säger det så har vi ju gamla soffkuddar liggandes här någonstans... Kanske skulle kolla upp var de tog vägen. :)

Min hund verkar ha någon form av bävergen och kan slakta och strimla det mesta när han lägger den sidan till. Jag har redan gett upp på mjukdjur osv de ryker på under 3minuter :grin: Det enda han har lyckats demolera vd det gäller bean-bagbädden är en av de tomma plast säckarna som den hade skickats i och som jag inte hann slänga innan han fick tag i den. Han har lekt med den en hel del och bäddar massor och det finns inte en skråma på materialet. Uppfödaren har också till sina och de har hängt med ett bra tag och överlevt vassa valptänder, dragkamp och jag vet inte allt så de tål en hel del tuffa tag :D

Den enda gången man riskerar att få ut cellplastkulor på golvet är när man fyller innersäcken med dem och ska pressa ut luften. Pressar man inte försiktigt så står det en kaskad kulor ut ur säcken.
Här finns bilder på alla "delarna" som säcken består av och som jag tog när jag fyllde den:
http://vackraweimaraner.blogspot.com/2009/05/foljetongen-med-min-badd.html

Jag funderar på att beställa en Bean-Bag.. Mina 5 veckors valpar har precis påbörjat slaktningen av en stoor Biabädd, så jag kan tänka mig att den är slut när dom flyttar om en månad ;) Men, då kommer jag ha en uppsättning med sylvassa små bissingar kvar här hemma, samt 2 vuxna som gärna vill ha någonstans att sova då soffan eller sängen är upptagen.. Båda vuxna bäddar mycket och ofta, men biter aldrig. Valpisen lär väl dock bita tills hon växt upp lite mer.. Så jag är frestad!

Någon som provat Hööks hundbäddar?
Fick nya katalogen i dag, hyfsat pris i vart fall, men är de bra?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderar skarpt på att skaffa mig en till hund kanske om ett år. Jag har några raser i åtanke, men tycker det är super svårt...
Svar
14
· Visningar
1 575
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Jag har nyligen påbörjat jakten på en ny bilbur, eftersom den vi har nu är för stor (!) och det känns svårt att motivera att ha den kvar... 2
Svar
36
· Visningar
4 392
Senast: Blueberry
·
Trädgård & Växter Jag är fullkomligt nybörjare på det här med trädgård men eftersom jag förnärvarande inte har någon häst har trädgården istället fått...
Svar
12
· Visningar
1 426
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Ja, ni som varit här ett tag vet att jag har en dvärgpinscher, numera tre år, och kastrerad. Är jättenöjd med mitt rasval, men om det... 2
Svar
38
· Visningar
3 334
Senast: giowanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025