Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har råkat ut för något som jag inte riktigt vet vad jag tycker om...egentligen vet jag det....jag gillar det inte men jag är kanske löjlig.
En gammal skolkamrat kände igen mig på MP. Ingen jag direkt umgicks med när jag gick i skolan. Eftersom han viste vad jag heter så letade han ist upp min Facebook och skickar meddelanden där ibland. Han har aldrig skrivit något på MP utan skickade ett privatmeddelande om att han sett mig på sajten. Inget jättekonstigt som skrivs. Men mycket frågor. Jag dröjer länge med svaren och svarar kort och inte på allt. Numera skriver han allt mer sällan. Kände väl mest att det blev lite "på" att flytta konversationen direkt till min privata FB.
Han raggade på dig? Då är det dåliga vibbar på att han tog det till facebook bara för att han kunde. En annan sak om han hade skrivit där för att signalera att han inte ville ragga på dig.

Han raggade på dig? Då är det dåliga vibbar på att han tog det till facebook bara för att han kunde. En annan sak om han hade skrivit där för att signalera att han inte ville ragga på dig.

Svårt att avgöra om han gjorde det. Men han har ställt frågor om min son, separation, mitt ex osv och det är inget jag alls är bekväm att diskutera med någon jag inte känner om jag inte valt det själv. Personligen kan jag väl känna som så att vi kände inte varandra för 24 år sen när vi gick i samma skola...mer än till namn och utseende. Han kunde ju sagt hej först på MP och frågat om det var okej att skriva på fejan.
Meddelandet började med "hej jag såg dig på MP och kände igen dig......."
Eftersom han hade bytt sitt förnamn till något som är snarlikt hans förra så begrep jag inte alls vem det var. Blev rätt kall i några sekunder och undrade hur någon på MP hittat mitt namn. Tog en stund innan polletten ramlade ner.

Jag har råkat ut för något som jag inte riktigt vet vad jag tycker om...egentligen vet jag det....jag gillar det inte men jag är kanske löjlig.
En gammal skolkamrat kände igen mig på MP. Ingen jag direkt umgicks med när jag gick i skolan. Eftersom han viste vad jag heter så letade han ist upp min Facebook och skickar meddelanden där ibland. Han har aldrig skrivit något på MP utan skickade ett privatmeddelande om att han sett mig på sajten. Inget jättekonstigt som skrivs. Men mycket frågor. Jag dröjer länge med svaren och svarar kort och inte på allt. Numera skriver han allt mer sällan. Kände väl mest att det blev lite "på" att flytta konversationen direkt till min privata FB.

Usch!
Fick precis mail av en snubbe som är äldre än mitt önskemål. Han ville genast att vi skulle bli fb-vänner. Då jag svarade att jag bara har sådana som jag känner som fb-vänner skrev han "Snälla, snälla fundera på det". Sen tyckte han att jag skulle komma till hans stad långt bort "som vän" och så skulle han visa mig runt. ...och så ska han till Västerås (även det långt ifrån min stad) och håller nog till där och där, så jag kan komma dit och träffa honom. ...och så gav han sitt telefonnummer.
Jag blockade honom.

Usch!
Fick precis mail av en snubbe som är äldre än mitt önskemål. Han ville genast att vi skulle bli fb-vänner. Då jag svarade att jag bara har sådana som jag känner som fb-vänner skrev han "Snälla, snälla fundera på det". Sen tyckte han att jag skulle komma till hans stad långt bort "som vän" och så skulle han visa mig runt. ...och så ska han till Västerås (även det långt ifrån min stad) och håller nog till där och där, så jag kan komma dit och träffa honom. ...och så gav han sitt telefonnummer.
Jag blockade honom.

Jag har också fått några förfrågningar om FB. Men få. Mr Dejt frågade efter att vi skrivit i ca 3 veckor pga att chattandet är smidigare där. Eftersom jag kände att jag kunde tänka mig att gå på dejt med honom så kändes det ok. Vi har en god facebookrelation med varandra, hahahaha
Dvs vi bara chattar. Vi gillar nått inlägg ibland men inte mer. Han vet att jag har min FB för närmare vänner, släkt osv och sköter det med full respekt.

Usch!
Jag blockade honom.
+ @Voff
Vilka människor ni råkar ut för! Det känns som de är lite skräckexemplet för nätdejting!

+ @Voff
Vilka människor ni råkar ut för! Det känns som de är lite skräckexemplet för nätdejting!

Hahahaha.
Har faktiskt skrivit med flera jättetrevliga män. Det finns en hel del vettiga där ute. En verkade urmysig men bodde i norra Norrland med deltidsbarn så det var ju inget som kunde funka. En skriver jag en del med. Vi pratar bara Orkidéer. En jättetrevlig och vettig man dock inte riktigt den som kanske räcker hela vägen fram för att få mitt hjärta att slå hårdare. Men vi har träffats. En annan skriver lite sporadiskt. Också vettig och framförallt jättekul att skriva med. Vi skriver om skit och ingenting. Han är väldigt nysingel och vill med nätet mest börja komma igång socialt utanför äktenskap och det gamla kontaktnätet. Inte alls flirtig. Ser bra ut. Säkert ett superkap när han är redo. En utmärkt nätvän :)

Flirtandet håller jag dock till Mr Dejt endast i nuläget.

Svårt att avgöra om han gjorde det. Men han har ställt frågor om min son, separation, mitt ex osv och det är inget jag alls är bekväm att diskutera med någon jag inte känner om jag inte valt det själv. Personligen kan jag väl känna som så att vi kände inte varandra för 24 år sen när vi gick i samma skola...mer än till namn och utseende. Han kunde ju sagt hej först på MP och frågat om det var okej att skriva på fejan.
Meddelandet började med "hej jag såg dig på MP och kände igen dig......."
Eftersom han hade bytt sitt förnamn till något som är snarlikt hans förra så begrep jag inte alls vem det var. Blev rätt kall i några sekunder och undrade hur någon på MP hittat mitt namn. Tog en stund innan polletten ramlade ner.
Ja det låter ju skapligt knepigt. Väldigt påträngande oavsett hans avsikter. :wtf:

Ja det låter ju skapligt knepigt. Väldigt påträngande oavsett hans avsikter. :wtf:
Jag kan lite över lag bli lite trött på människor man springer på som man gick mellanstadiet med och inte sett sedan dess, och plötsligt ska det vara så trevligt och glatt och "vi måååste hålla kontakten!".

Vad vill man säga med ett sånt här mail??
"Lite nyfiken är du kramis Ronny" :confused:
Ingen presentation...:p

Slå till!!!
Han har ju tydligen ingen personlighet alls så du kan forma honom precis som du vill :D

Hur gick det föresten med den där mannen du skrev lite med? Har du frågat om en dejt? :)

Jag bockade två på min idag. Hade lagt ut ett nytt kort. Då kom det ett meddelade från en som skickat ett par medelanden innan "Yammi....nytt kort. Så läcker så. Gillar att se dig"
eftersom de andra meddelanderna gick i samma slibbiga stil och ha inte ens försökt skriva nått vettigt så stängde jag av honom. Tog även bort en som i flera veckor besökt sidan flera ggr om dagen men aldrig skriver. Börjar fundera på vad han missat de första 76 ggr som gör att han behöver läsa en gång till.......

Vad vill man säga med ett sånt här mail??
"Lite nyfiken är du kramis Ronny" :confused:
Ingen presentation...:p

Vadå ? Att du är nyfiken på honom? Trots att han inte har presentation? :confused:

Och det ständiga kramis. Idag fick jag ett mail med kramiz dom avslut.. Usch.. En vuxen man SKA inte skriva kramiz. Jag vet att vi har pratat om det förut och nu är jag taskig men blä..,

Vadå ? Att du är nyfiken på honom? Trots att han inte har presentation? :confused:
Ja jag fattar seriöst inte riktigt vad han menar???:confused:
Visst, han ser rätt trevlig ut och bor på rimligt avstånd, men lite mer behövs för att fånga mitt intresse.... Kan ju vara att jag har tittat in på hans profil, dock försvinner allt intresse när det varken finns presentation eller fler bilder än profilbilden...

Sen har jag ju den här godbiten:
Hej Janne här du verkar h rätt inställning till livet. Jag hoj åkande singel jobbar som chaufför i sthlm. Gillar allt som gör livet värt att leva lust att mejla. Mvh janne
Ingen presentation där heller, och inte ens en profilbild. Seriöst, HUR har den mannen tänkt att någon ska kunna fastna till och bli nyfiken?

Och nej, har inte föreslagit dejt än med den äldre kontakten, få se om det blir lite längre fram. Vi har ju iofs kommit så pass långt att vi är vänner på FB, har ju ett gemensamt hästintresse;)

Var inne lite på min "sida" förut och en sak slog mig.
När jag reggade mig första gången så valde jag en tremånadersprenumeration. I början fick jag mycket meddelande och besök. Jättekul att börja läsa och svara vissa. Men det dog snabbt ut. Sista månaden var stendöd!
Sen beslutade ju jag att ta bort profilen när mina tre månader var slut och jag hade fått en rätt bra kontakt med Mr Dejt. Det gick några veckor och han var ju kvar med sin sida. Så jag bestämde mig som bekant för att sparka igång min igen. Men jag ville inte betala denna gången.....Körde en snikvariant. Fick ta ett nytt nick. Presentationen blev ungefär den samma. Lite finslipning. Två av bilderna satte jag in igen och sen valde jag några andra. Bortsätt från mitt nick så var det ju i stort sett samma profil.
De jag skrivit med första gången blockade jag. Orkade inte lägga tid och energi på kontakter som inte lett någonstans. Orkade heller inte sitta och älta varför jag var tillbaka eller få sura meddelanden.
Första dagen fick jag närmare 200 besökande och ett 30-tal meddelanden. Kommande dagar låg besökarantalet strax under tresiffrigt dagligen och ett tiotal meddelanden. Märkligt eftersom jag 3 veckor tidigare varit helt ointressant.
Jag såg ju att flera var "gammalt" MP-folk. Några hade jag tom fått meddelanden från förr. Men ingen verkade fatta att jag var samma som förut. Endast en skrev att han kände igen mig men då hade han inte skrivigt för då provade han att dejta en.
Intresset höll i sig ca en vecka...det ebbade ut rätt snabbt. Nu mindre än tre veckor senare är det ganska dött igen.
Tycker det är väldigt märkligt att så få verkar komma ihåg vilka de skickat komplimanger och meddelanden till. Fick bla ett meddelande från en som skrev " Du var vacker och verkar trevlig och mysig" Han skrev några meddelanden sist gång också som jag inte svarade på. Anledningen att jag inte svarade var för att han gick direkt på utseendet och tog upp det i varje meddelande. Men ändå känner han inte igen mig 3 v senare.... :D

Någon mer som märkt av att intresset för ens profil snabbt minskar? Är det lika på andra sajter? Är karlar lika på när man är ny där och dementa?

På MP så finns det ju en länk man kan klicka på för att se alla nya singlar som har tillkommit, jag brukar med hjälp av den kolla om det har dykt upp någon ny singel i mitt närområde och om det har det så tittar jag på profilen. Jag antar att det finns fler som gör så vilket förklarar att det är störst intresse för dig som nyreggad.

Exakt samma mönster märker även jag som man, jag la ner min profil för ett par månader sedan och reggade mig igen under samma namn ett par veckor senare och då var det många besök på min nya profil från sådana som hade kollat på min gamla profil.

Det finns ju även en länk till nya foton som kvinnor som bor hyfsat nära har lagt upp, den brukar jag kolla på vilket gör att det blir fler besök på en profil efter uppdatering av foton. På startsidan ser man ju även nya händelser från hela landet och där händer det att man klickar om man ser någon intressant bild också.

Vilket bra utgångsläge att han är hästmänniska!

Vissa grejer är sååå avtändande att läsa i en press. Som det där "Allt som gör livet skoj"
Vad är skoj då och va är tråkigt? Så himla dumt......alla gillar ju inte samma saker!
Likaså när de skriver "Trevlig", "Snygg", "Mysig"....... Jag tycker INTE det är mysigt att guppa runt i en segelbåt men många tycker det är urmysigt!

På sidan som jag är reggad på så får jag notiser när det registreras nya användare medan jag är online, och jag kan med ett knapptryck söka på uppdaterade profilbilder, uppdaterade profiler, nya användare eller nya bilder som laddats upp.

Jag har hängt på HP ett par år nu och har inte råkat ut för de där totala knäppskallarna ännu faktiskt. Visserligen är jag 40+ men det verkar ju inte vara något hinder.
En kille som friade i telefon första gången vi pratade (innan vi träffats) och en annan som, när vi till slut gick vidare till Facebook, visade rätt obehaglig stalkervarning, men annars har det varit normala, trevliga killar faktiskt. De där sexfrågorna har jag ju fått förstås men då blockar jag direkt och så är det bekymret ur världen. Tråkigt när man haft en rolig brevväxling innan, men tyvärr sånt som händer... I början försökte jag förklara varför jag blev arg och irriterad på deras dumheter men det är inte värt energin, sånt går inte in.

I alla fall, det jag skulle komma till. Jag har inte träffat speciellt många av dem jag pratat med, mest för att jag bor lite avigt och inte vill ha något på distans, men i förra veckan träffade jag faktiskt en kille som inte bor så jättelångt ifrån mig. Vi har barn i nästan samma ålder och jag känner hans litegrann via mitt jobb så det känns ju lovande. Då sågs vi hemma hos mig för en kvällsfika och i går var jag över till honom på kaffe och korsord. Inget jätteklick, men vi hade roligt och skrattade en massa och hittade en hel del vi har gemensamt.

Jag känner att jag vill dra ut lite på det här, ta det lugnt utan krav på himlastormande känslor direkt för det verkar vara en jättetrevlig kille som jag tror kommer visa ännu fler positiva sidor framöver när hans första blyghet lagt sig lite mer.
Att han har en klädstil jag inte gillar kan man nog överse med, va? Sånt kan ju förändra sig med tid och själv är han jättefin att se på :). Vi får se vad det blir av det, skönt när man får ta det lite långsamt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 660
Senast: nyttnick
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 065
Senast: Palermo
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka