Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skickade en dateförfrågan till senaste kontakten, men inget svar:crazy:
Nåja, så kan det vara! Vissa gillar bara att flirta och inget mer, troligen är det den typen.

Har väl egentligen bara haft en dejt som känts lite mer än ok, dock rann det ut i sanden, men vi har haft kontakt via fb. Tja nu har han förlovat sig, med en annan man;) Skoj att han ändå hittade kärleken:love:

Är inte så aktiv just nu, inte riktigt tid och rätt tillfälle att träffa någon känns det som, men vem vet?

Modigt av dig @Texaz att fråga. Men svaret kanske kommer...och det kanske är ett ja! :)

Skickade en dateförfrågan till senaste kontakten, men inget svar:crazy:
Nåja, så kan det vara! Vissa gillar bara att flirta och inget mer, troligen är det den typen.

Har han varit inloggad sen dess då? Ibland blir man ju lite blyg men får man tänka lite på saken kan man svara ja sen. Säger inte att han är sån, men han kan ju vara... ;)

Har väl egentligen bara haft en dejt som känts lite mer än ok, dock rann det ut i sanden, men vi har haft kontakt via fb. Tja nu har han förlovat sig, med en annan man;) Skoj att han ändå hittade kärleken:love:

Oj, ibland är saker inte som man tror, kanske inte som han tänkt sig heller, men man får ändå le och vara glad för de som hittat rätt. Även om det känns lite trist för egen del just då.

Jag registrerade mig också på Mötesplatsen nyss, lite inspirerad av er.
Mycket intressant är att jag utan att alls få speca något åldersspann, ser jag att efter registreringen söker jag - 51 år gammal - en kvinna mellan 37 och 53 år.

Eftersom jag är lite skeptiskt inställd till allt som har med datorer att göra, där datorn tar beslut åt mig, reggade jag ett nytt konto - nu med en ålder på 50 år. Och jag var minutiöst medveten om jag trots allt skulle ange någon ålder på de kvinnor jag sökte. Men nej, det gjorde man inte i registreringsprocessen.
Denna gång vidade sig att jag Söker en kvinna mellan 37 och 52 år.
Undre gränsen ändrar sig inte, medan den övre gränsen följer min ålder plus två år.

Detta kan sålunda vara ett delsvar på varför män tycks söka yngre kvinnor, åtminstone på Mötesplatsen.

Men vilken konstig förinställning de använder!
Intressant ändå, det gäller med andra ord att ha ögonen med sig och inte bara förutsätta att inga inställningar görs om man inget skriver.

Mycket intressant är att jag utan att alls få speca något åldersspann, ser jag att efter registreringen söker jag - 51 år gammal - en kvinna mellan 37 och 53 år.

Eftersom jag är lite skeptiskt inställd till allt som har med datorer att göra, där datorn tar beslut åt mig, reggade jag ett nytt konto - nu med en ålder på 50 år. Och jag var minutiöst medveten om jag trots allt skulle ange någon ålder på de kvinnor jag sökte. Men nej, det gjorde man inte i registreringsprocessen.
Undre gränsen ändrar sig inte, medan den övre gränsen följer min ålder plus två år.

Detta kan sålunda vara ett delsvar på varför män tycks söka yngre kvinnor, åtminstone på Mötesplatsen.

Jag hade också övre gräns 52 (då jag menade 50) Trodde det var jag som hade sluntit med fingrarna.

Har han varit inloggad sen dess då? Ibland blir man ju lite blyg men får man tänka lite på saken kan man svara ja sen. Säger inte att han är sån, men han kan ju vara... ;)

Oj, ibland är saker inte som man tror, kanske inte som han tänkt sig heller, men man får ändå le och vara glad för de som hittat rätt. Även om det känns lite trist för egen del just då.

Jodå, han är inloggad lite då och då.... Lägger ingen stor vikt vid det, blir det date är det trevligt, annars är det med ok;)

Ja jag är uppriktigt glad för hans skull, han var nog just då inte medveten om sin läggning, eller så är han bi. Hans kille är också en riktig fining, verkar vara en känslosam kille det med, så jag hoppas att dom blir lyckliga:love:
Även om nu jag aldrig tycks hitta rätt så blir jag glad när andra gör det. Dessutom inger det ju lite hopp om att det faktiskt finns någon därute även för mig:)

Du skriver in vilken ålder du söker under"Inställingar"

Jag har varit på dejt idag!

Är rätt fundersam över han jag träffade. När jag anlände till vår mötesplats var han inte synlig någonstans, och när han väl kom fram sa han att han hade stått och gömt sig i ett buskage. Sedermera skannar han av hur jag ser ut, alltså i stil med "klär av dig med ögonen"-blickar. Jag räknade till tre sådana innan han faktiskt mötte min blick. Förstaintrycket var med andra ord sådär. Men jag gav det en chans, för jag hade åkt en bit. Men nä, den snubben var bara märklig (och långtråkig). Jag kommer inte ens ihåg hälften av alla udda saker som kom ur honom. Dessutom var han visst pälsdjursallergiker, och extra känslig mot katter. I min profil står det att jag har just två katter. Jag förstår inte riktigt vad han har tänkt med. Och vem sjutton går och gömmer sig i ett buskage?! :banghead: Nä, han fick inte många pluspoäng den grabben.

När jag bröt dejten sa han att han inte var säker på om han tyckte det var okej. :cautious:

Jag har varit på dejt idag!

Är rätt fundersam över han jag träffade. När jag anlände till vår mötesplats var han inte synlig någonstans, och när han väl kom fram sa han att han hade stått och gömt sig i ett buskage. Sedermera skannar han av hur jag ser ut, alltså i stil med "klär av dig med ögonen"-blickar. Jag räknade till tre sådana innan han faktiskt mötte min blick. Förstaintrycket var med andra ord sådär. Men jag gav det en chans, för jag hade åkt en bit. Men nä, den snubben var bara märklig (och långtråkig). Jag kommer inte ens ihåg hälften av alla udda saker som kom ur honom. Dessutom var han visst pälsdjursallergiker, och extra känslig mot katter. I min profil står det att jag har just två katter. Jag förstår inte riktigt vad han har tänkt med. Och vem sjutton går och gömmer sig i ett buskage?! :banghead: Nä, han fick inte många pluspoäng den grabben.

När jag bröt dejten sa han att han inte var säker på om han tyckte det var okej. :cautious:

Förlåt för det här meeeen...... hahahahaha :rofl::rofl::laugh:
Vem tusan gömmer i bukarna? Va han 11 år eller? :confused:

Yes, och så har jag gjort.
Men fanstyget defaultade åldersspannet åt mig, ett åldersspann som jag inte står för.

Knepigt. Har ju reggat mig där 3 ggr och aldrig råkat ut för det. Du har inte missat att spara det du tryckt in eller så?

När jag anlände till vår mötesplats var han inte synlig någonstans, och när han väl kom fram sa han att han hade stått och gömt sig i ett buskage.

Han inte bara gjorde det, han erkände det och sa det som om det vore något positivt? Ha ha, oj.... Vilka människor det finns!
Ja, du lär nog inte vara den sista som dumpar honom efter första dejten om han ska fortsätta så!

För att försäkra mig att så inte var fallet omreggade jag mig.

MP vill inte ha dig som kund :D

Du behöver inte omregga dig för att ändra sånt. Man kan ändra när som helst vad som helst. Ska kolla lite i menyn exakt var och hur man gör de ändringarna.

Jodå..."Inställningar" och sen inte glömma att klicka på spara längst ner.
Jag har ändrat både ålder och vad jag söker mm och det har blivit rätt.

Du får prova igen :)

MP vill inte ha dig som kund :D

Du behöver inte omregga dig för att ändra sånt. Man kan ändra när som helst vad som helst. Ska kolla lite i menyn exakt var och hur man gör de ändringarna.
Fast du har nog missat vad Jeffrey menar, han säger att om man INTE går in och ändrar så är det redan när man registrerar sin ålder förinställt vilket åldersspann man söker i (vilket i sin tur söker mer på yngre än på äldre).

Fast du har nog missat vad Jeffrey menar, han säger att om man INTE går in och ändrar så är det redan när man registrerar sin ålder förinställt vilket åldersspann man söker i (vilket i sin tur söker mer på yngre än på äldre).

Aha...jag fattade det som att han hade FÖRSÖKT ändra de automatiska inställningarna :D
Skyller min tröghet på smärtstillande....
Passande nog har jag gjort nått knas med ryggen och varit sängliggande sen dejten i måndags. Näää.....jag har inte aaaaalls fått pikar för det.

Lovar att den stackaren är oskyldig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 117
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
814
Senast: Guldaskig
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 953
Senast: Palermo
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka