Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var hittar man män som du, @hestmannen ? ;)

Du får leta ordentligt, för vi är svåra att hitta. :) Det kanske är lättare att hitta oss utanför Stockholm, vad vet jag?

Varför vill de så gärna prata i telefon, vad är det för fel på att chatta, har de någon annan anledning än att de vill höra rösten? Jag har absolut inget emot att prata i telefon, en som jag hade kontakt med men där det inte blev någon dejt pratade jag flera timmar per kväll med i telefon ett tag. Och det var inte på grund av min röst som det inte blev någon dejt. :)

Så fort man fått kontakt med nån via nätet, även om det är ytters ytligt, så sa det snackas i telefonen. "Vore mysigt att höra din röst"... Men jag gillar inte att prata i telefon med främlingar! Fan, vilken tråkig människa jag är. :yuck:

Aaah! :nailbiting: Det ser jag inte fram emot. Har inte blivit utsatt för det ännu, trots att jag skriver med 3-4 st som jag skulle kunna tänka mig att träffa. Själv gillar jag egentligen inte ens att prata i telefon med nära vänner och hoppar helst över det även med nya bekantskaper. Är det verkligen heltäckande, enligt din erfarenhet, eller finns det utrymme för individuella variationer?

@hestmannen Skönt att sådana som du (vi?) också finns! Ser inte riktigt poängen med telefonsamtal. :p

Är nog dags att inse att jag inte är "knullbar" för att använda den i den här tråden korrekta terminologin. :)

Fick precis ett meddelande från senaste dejten att jag var trevlig och jag skulle vara en utmärkt vän, men att det är ju inte vänner hon söker. :(

Ja, jag vet inte riktigt varför det är så viktigt att snacka i telefon. Jag frågade just precis den sista i raden som vill prata. Klistrar in konversationen här och hoppas att det inte är någon härifrån:

Han: ska jag ringa en snabbis? behöver inte prata länge, bara kul höra din röst
Jag: Varför är det så viktigt att prata i telefon?
Han: nej, är inte så viktigt
Jag: Diskuterar just det "fenomenet" på ett forum som handlar om nätdejting.
Han: men man är nyfiken, kul att prata o se hur det känns
menar inte att vara så framfusig
Jag: Och om jag säger att jag känner mig fruktansvärt obekväm med att prata i telefon då? Vad tänker du då?
Han: ja, vad tänker jag då...ler....att vi inte ska prata i telefon, vill du ska känna dig bekväm med mig

Alltså, kul att höra rösten och se hur det känns, typ. Tycker i alla fall en i raden av telefonpratare.

Aaah! :nailbiting: Det ser jag inte fram emot. Har inte blivit utsatt för det ännu, trots att jag skriver med 3-4 st som jag skulle kunna tänka mig att träffa. Själv gillar jag egentligen inte ens att prata i telefon med nära vänner och hoppar helst över det även med nya bekantskaper. Är det verkligen heltäckande, enligt din erfarenhet, eller finns det utrymme för individuella variationer?

@hestmannen Skönt att sådana som du (vi?) också finns! Ser inte riktigt poängen med telefonsamtal. :p

Jag är PRECIS som du!!! Om man tvunget måste prata i telefon så framför man det man vill ha sagt och sen lägger man på. Punkt. Prata för pratandets skull går verkligen fetebort - speciellt med totala främlingar.

Jag har inte fört någon direkt statistik sådär men gissningsvis 8 av 10 vill telefonprata. Usch.

Jag har några vänner som jag pratar rätt mycket telefon med, men de flesta blir det nog sms med.
Jag kan tycka att det är smidigt med sms om konversationen lämpar sig för det, då kan man svara när man har tid. Jag har sällan tid själv att sitta i telefon särskilt mycket.
Jag och A sms:ar mer än vi pratar.

För min del är det kanske 4 av 10 som velat prata i telefon. Och då har två bara kollat att jag inte låter som den galne yxmördaren innan träff.
Jag sållar mig till er som inte gärna använder telefonen som telefon.

För min del är det kanske 4 av 10 som velat prata i telefon. Och då har två bara kollat att jag inte låter som den galne yxmördaren innan träff.
Jag sållar mig till er som inte gärna använder telefonen som telefon.
Precis som man skulle höra det ändå... Såvida det inte förs upp just yxmördande i diskussionen!

Så då är dejt#2 avklarad.
Strandpromenad på strandpromenaden i knäckande värme, hunden kröp ned i vattnet där hon kom åt, räkmacka och kaffe på café på brygga. Bästa möjliga förutsättningar. Vi kom fram till att vi hade många gemensamma intressen, och skulle förmodligen ha mycket kul ihop. Men samtidigt tyckte hon att det "inte var tillräckligt med pirr i luften", varför vi inte kommer träffas mer.
Så denna date får kategoriseras ned i facket bummer.

Det har gjort att jag nu tagit en 3-månaders prenumeration på motesplatsen, så att jag ska skicka mess till folk. Och ta emot mess. Samt läsa de fyra jag fått. De sista var dock en stor besvikelse.

Samtliga mail bestod av hurtiga oneliners,
  • Hej :-) du låter trevlig :-)
  • Hej skulle vilja skriva lite med dig !
  • Hälsningar från en plätta : )!
  • Du låter trevlig! [nick]
varför jag i ett anfall av cynism gissar att samtliga mess är automatskapade av motesplatsens kartotek av dummykonton, skickade till mig i ett oläsligt skick, för att jag ska betala dess grindslant så att ägarna kan skratta hela vägen till banken medan jag stavar mig igenom de djupa inläggen.

Om det är nån som vill prata på riktigt, är jag mycket mottaglig just nu.
Håller med @cambodia, det lät som en perfekt inledning på inlägget. Trist att det inte blev mer!

Ok, mail nummer två - midda vin film mys kväll

Varför skulle jag lägga pengar på MP?

Aktivera snuskfilter som de har. Skriv (om du inte redan har gjort det) in i din profil att flörtisar och snuskskrivare kommer att blockas.
Jag har märkt att är man riktigt tydlig med hur man vill ha en approach så får man färre men betydligt vettigare svar.
Som ett tips så har jag skrivit att jag vill skriva ett litet tag med personen och klickar det i konversationen så går jag gärna på dejt. Jag har också skrivit att jag svarar bara de som har bild och en presentation och det för att jag vill ha ett hum om vem jag konverserar med.

Tyvärr kan man behöva vara lite övertydlig. Men är man det med en nypa humor så blir de seriösa killarna intresserade ändå :)

Hur viktigt är utseendet för attraktionen på dejter, är det dags att utöka från 2 till 5 gym-besök i veckan? :)

Off topic, har servern fått värmeslag ikväll? Jag tycker att det går så segt att få in nya inlägg.

I de lugnaste vatten.... Alltid tråkigt när de man hajat till för visar sig vara mindre begåvade, eller hur man nu ska uttrycka det...

Jag får mest mail från andra icke-VIP:are, så det leder ju inte vidare... De har dessutom inte bild och jag känner att om JAG kans tå för mitt utseende så vill jag gärna att ev dejten gör det.

Flirten från FB har jag tappat intresset för, han flirtar nog med många.... Så tack, men nej tack! Verkar mest vara bekräftelsebehov. Dessutom verkar han lite för bra för att vara sann, och min erfarenhet är att om det verkar så, ja då är det oftast det med.
Förresten kan jag inte se vilka vänner han har på FB, bara den gemensamma vännen vi har. Hur gör man sån inställning???:confused:
Just den detaljen får mig också att ana ugglor i mossen:p

Jag har den inställingen...har Mr Dejt också. Jag har det för att jag har varit med om att ett pucko satt och snokade bland mina vänner och de som hade sina sidor öppna gick han in och läste på. Mr Dejt har så pga sina havvuxna barn som han inte vill ska veta allt om vilka han har på Fb och sedan snoka.

Är nog dags att inse att jag inte är "knullbar" för att använda den i den här tråden korrekta terminologin. :)

Fick precis ett meddelande från senaste dejten att jag var trevlig och jag skulle vara en utmärkt vän, men att det är ju inte vänner hon söker. :(
Suck... du har samma bekymmer som jag....VÄN vill alla ha mig till....jaja..nån gång så ..vänder det ;)

Hur viktigt är utseendet för attraktionen på dejter, är det dags att utöka från 2 till 5 gym-besök i veckan? :)

Off topic, har servern fått värmeslag ikväll? Jag tycker att det går så segt att få in nya inlägg.
Jag skulle nog vilja säga att det är inte hur vältränad en person är som avgör hur attraktiv den är.
Förvisso tycker jag över lag att det inte är så tilldragande med allt för många extrakilon (eller någon som är extremt pinnsmal), men är det rätt person med rätt charm och rätt personlighet som lyser igenom skulle utseendet blekna ändå.

@hestmannen Vad tråkigt! :( För att se det från den ljusa sidan så spar du i alla fall tid på att hon är ärlig, men jag förstår att det är klen tröst så här på en gång.

@Mona Tack för din research! Trevligt att han gav med sig så snabbt och inte förstörde relationen genom att vara ihärdig på telefonpunkten. Jag antar att det finns en poäng med telefonsamtal också, även om jag tydligen har svårt att ta in det själv. :P

@Jeffery Håller med övriga, det lät bra och jag blev också överraskad av det abrupta slutet. Synd!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 659
Senast: nyttnick
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 065
Senast: Palermo
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka