Ny dejtingtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om ingenting- jag hatar att sitta på tåget som nu och en kille kommer och sätter sig ner bredvid. Slår sig ned bredbent vilket innebär att när han gör det skulle mina ben normalt tryckas ihop. Jag som tröttnat på art detta händer lite då och då håller emot. Killen tittar förvånat på mig.. Haha...
Jag tycker jag har rätt till lika stort utrymme som killen och förstår inte varför jag ska tryckas mot väggen.
Jag hatar det med, blir vansinnig. Knuffar alltid tillbaka lite, eller sätter väskan i mellan och trycker till lite.

Går det inte att be om att få lite mer utrymme? Typ "ursäkta, kan jag få lite mer utrymme här?" Personligen ser jag inga problem med det. Eller att kommunicera med främmande så. Att trycka emot, harkla sig eller på annat sätt hoppas att den andra förstår, upplever jag oftast bara bidra till att ingen fattar och de flesta blir sura. De flesta är inte medvetna om hur det beter sig eller om något de gör upprör en person i deras närhet (eller fler), och min upplevelse är att de flesta är otroligt trevliga och tillmötesgående (om än ibland något obekväma och skamsna) när de ombes direkt och trevligt.

Häromdagen var jag helt på väg att be en man som satte sig bredvid mig om mer benutrymme. Sen märkte jag att han satt och hade en konversation med sig själv medan han krampaktigt höll i sin väska och samtidigt letade skatter i näsan. Då fick det vara.

I övrigt måste jag säga att jag sällan stöter på män som tar för sig så av utrymmet, och det gör mig glad :)

För att inte vara för OT, så fick herren med smsdiarre faktiskt tummen ur och vi fikade idag. Det var trevligt! Jag känner dock definitivt att det tåget gått. Speciellt eftersom jag senare sprang på en bekant och hans OTROLIGT heta kompis :o. Som jag för övrigt gått och spanat på i några månader utan att veta att de kände varandra. Idag hälsade vi :) *win*

Går det inte att be om att få lite mer utrymme? Typ "ursäkta, kan jag få lite mer utrymme här?" Personligen ser jag inga problem med det. Eller att kommunicera med främmande så. Att trycka emot, harkla sig eller på annat sätt hoppas att den andra förstår, upplever jag oftast bara bidra till att ingen fattar och de flesta blir sura. De flesta är inte medvetna om hur det beter sig eller om något de gör upprör en person i deras närhet (eller fler).

Häromdagen var jag helt på väg att be en man som satte sig bredvid mig om mer benutrymme. Sen märkte jag att han satt och hade en konversation med sig själv medan han krampaktigt höll i sin väska och samtidigt letade skatter i näsan. Då fick det vara.

I övrigt måste jag säga att jag sällan stöter på män som tar för sig så av utrymmet, och det gör mig glad :)

För att inte vara för OT, så fick herren med smsdiarre faktiskt tummen ur och vi fikade idag. Det var trevligt! Jag känner dock definitivt att det tåget gått. Speciellt eftersom jag senare sprang på en bekant och hans OTROLIGT heta kompis :o. Som jag för övrigt gått och spanat på i några månader utan att veta att de kände varandra. Idag hälsade vi :) *win*

Jag förstår din tanke men jag tycker de borde förstå det ändå. På samma sätt som jag inte orkar uppfostra männen på mitt jobb. Tex en person som aldrig diskade efter sig utan kom med kommentarer som att " det kan väl nån av tjejerna göra för jag hinner inte. "

@tjenixen Jag har aldrig upplevt att någon blivit sur faktiskt, däremot har de makat på sig :).

Good for you :) jag ändrade just mitt inlägg lite, har heller aldrig upplevt att någon blivit sur när jag använt mitt tillvägagångssätt.
Däremot brukar jag själv bli irriterad när folk "hoppas" jag ska fatta vad de menar med idel harklingar, puttar el dyl.

Å vi vet ju att: om alla gjorde som just jag tycker är bra, då skulle livet vara mycket enklare och bättre! :up:

Jag förstår din tanke men jag tycker de borde förstå det ändå. På samma sätt som jag inte orkar uppfostra männen på mitt jobb. Tex en person som aldrig diskade efter sig utan kom med kommentarer som att " det kan väl nån av tjejerna göra för jag hinner inte. "

Vaddå borde? Hur ska en kunna veta något den inte vet?
Att tala till någon är ju inte att uppfostra dem. Det är ju typ som om någon sitter på ens jacka utan att veta. "Ursäkta du sitter på min jacka" är väl inga konstigheter.

då är vi med i samma grupp på fB iom du kommenterade bröst ;)"

Detta gör mig mer än häpen.

Så du tror att iom att en användare på buke slänger ur sig en retsam kommentar till svar på vad du skrivit - det gör det fritt att kontakta henne privat och nämna bröst?

Att blanda in fb i detta gör det bara löjligare. Det är inte ens en ursäkt. Det är bara konstigt.

Det handlar inte om fingertoppskänsla, det handlar inte om ålder.
Det handlar om HYFS och normalt FOLKVETT.

Ursäkta mina versaler men nu blev jag så trött så trött så trött.....

@tjenixen Alltså, jag har inte en medveten strategi om hur jag ska bete mig varenda gång en man tar upp halva mitt säte. Oftast gör jag bara det som är smidigast just då och det funkar för mig och blir aldrig några sura miner. Så jag känner att det gott kan rulla på så.

Vaddå borde? Hur ska en kunna veta något den inte vet?
Att tala till någon är ju inte att uppfostra dem. Det är ju typ som om någon sitter på ens jacka utan att veta. "Ursäkta du sitter på min jacka" är väl inga konstigheter.

Ja jag tycker det är vanligt hyfs att man inte sätter sig så att man trycker undan någon så den nästan trycks in i väggen. Om man tex sitter på ett tåg har man ju en sittplats och då är det väl underförstått att man försöker hålla sig till den.

Senast ändrad:
Att män i regel sitter mer bredbent än i kvinnor gör beror på att dom har pung, vilket vi kvinnor saknar. Eller jag vet inte om jag just "saknar" pung, men jag har ingen i alla fall.
Min exman förklarade dilemmat vid något tillfälle när jag undrade över saken, och det var tydligen värre om han valt "fel sorts" kalsonger också. Fast han hade något av en hängpung förstås.

Och han skulle förmodligen inte bli glad om han visste att jag outade hans hängpung på ett internetforum....!

Förstås! Samma här :) min utgår oftast på att titta på folk och prata med dem. Andra gör på annat sätt som de känner sig bekvämast med.

Att män i regel sitter mer bredbent än i kvinnor gör beror på att dom har pung, vilket vi kvinnor saknar. Eller jag vet inte om jag just "saknar" pung, men jag har ingen i alla fall.
Min exman förklarade dilemmat vid något tillfälle när jag undrade över saken, och det var tydligen värre om han valt "fel sorts" kalsonger också. Fast han hade något av en hängpung förstås.

Och han skulle förmodligen inte bli glad om han visste att jag outade hans hängpung på ett internetforum....!

Visst men om man behöver sitta bredbent kan man ju sätta sig ner i lugn takt. Man behöver inte göra det så häftigt så man trycker undan någon annan. Lite smidighet från båda så går det bättre.

Haha.. Nu orkar jag inte prata mer om det

Kan en hoppas iaf. Tyvärr visar det sig att många inte är så bra på just det. Folk är liksom bara folk, på gott och ont.

Nej, män behöver faktiskt inte sitta särskilt bredbent på grund av pungen. Däremot har många sagt det i skolan och så men det är ju knappast sant. De flesta sitter ju så bredbent att de måste ha en pung i storlek av en honungsmelon mellan benen och då behöver de nog snarare söka hjälp än bara bre ut sig i tunnelbanan.

De flesta män sitter ju trots allt helt normalt, något mer bredbent än kvinnor men inte extremt :).

Om det vore så svårt för män att ha ihop benen skulle de ju inte knipa ihop dem när blivit slagna på pungen till exempel. Då vore ju det mest logiska att göra tvärtom.

Tillägg: Vet dock inte hur det är för män med hängpung, det är jag inte så insatt i.

Nej, har man ingen pung är de inte lätt att föreställa sig hur det är.
Fast man kan ju fråga välartade, väluppfostrade och smarta män som inte brer ut sig hur de kommer sig att de inte gör det medan andra gör det? Fråga rakt ut: Måste man sitta bredbent bara för att man har pung?

Det är ju inte omöjlig kunskap att ta reda på direkt :).

Det skumma är ju då, hur gör män när de sitter två på samma bänk/säte? Då är de ju tvugna att dela utrymmet, så varför i h-vete är det så svårt att hålla sig till sitt om det är en man och en kvinna? :banghead:
Pungen växer till vattenmelonstorlek om det sätter sig en hona bredvid?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 927
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
789
Senast: Guldaskig
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 930
Senast: Palermo
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka