Går det inte att be om att få lite mer utrymme? Typ "ursäkta, kan jag få lite mer utrymme här?" Personligen ser jag inga problem med det. Eller att kommunicera med främmande så. Att trycka emot, harkla sig eller på annat sätt hoppas att den andra förstår, upplever jag oftast bara bidra till att ingen fattar och de flesta blir sura. De flesta är inte medvetna om hur det beter sig eller om något de gör upprör en person i deras närhet (eller fler).
Häromdagen var jag helt på väg att be en man som satte sig bredvid mig om mer benutrymme. Sen märkte jag att han satt och hade en konversation med sig själv medan han krampaktigt höll i sin väska och samtidigt letade skatter i näsan. Då fick det vara.
I övrigt måste jag säga att jag sällan stöter på män som tar för sig så av utrymmet, och det gör mig glad
För att inte vara för OT, så fick herren med smsdiarre faktiskt tummen ur och vi fikade idag. Det var trevligt! Jag känner dock definitivt att det tåget gått. Speciellt eftersom jag senare sprang på en bekant och hans OTROLIGT heta kompis

. Som jag för övrigt gått och spanat på i några månader utan att veta att de kände varandra. Idag hälsade vi

*win*