Ny frisyr *bilder*

Sv: Ny frisyr *bilder*

kanske lite kort för min smak men annars fint :D Klart ni vågar visa er ju! har sett värre:angel:

Perfekt! En handsbredd, precis som det ska vara! Inte längre.
Blir jättefint när det blir bandat!

Handsbredd?? Vart?? Jag får det bara till ett pekfinger. På tok för kort för min del.

Vad kul (och skönt...) att höra! :)
Speciellt som jag är reiningryttare (hästen är också en reiner:angel:) och jag fixade manen utan hjälp.

Haha, du skulle ha sett hur det såg ut innan jag klippte..... FULT är bara förnamnet..... Hittar ingen bild där manen syns bra dock.

är inte westernryttare men tyckte de va fint :)

Tkr att det var lite kortaste laget.. Men som sgat tkr det ser proffsigare ut med kor man men det blir nog bättre när det vuxit till sig lite! :)
Låter min häst ha längre man nu på sommaren så att det hjäper lite mot flugor och insekter.

Tycker att det ser jättefint ut! Jag brukar ha manen på min märr nästan kortare när hon ska vara med i haltern. Superfint när man ser halslinjen tydligt:love:
Måste börja med stortvagning på min kuse om det ska se något ut på nationals. Manen är lång, skitig och allmänt ojämn..:o

De verkar ju vara inne just nu med väldigt kort man i haltern. Själv gillar jag när den är lite längre så jag forsätter att vara "ute".:smirk:
Men de såg jätte fint ut!!!:banana:

Tack så mycket! Kul att höra!
Haha, dags att börja snart då... det är ju inte så långt kvar...

Kickis:
Tack så mycket! Det är kul att höra att det blev bra, speciellt från er "riktiga" pleasure/halter-människor! :)
Jag vet ju egentligen inte vad som är inne och ute i halter, jag valde den längden för att jag var "tvungen", det hade inte blivit jämnt om den hade varit längre. Jag hade ju helst haft lång man på honom, men det funkade tyvärr inte.

Själv har jag svårt att få de snyggt när jag gör de så kort. Men de kan ju bero på att min inte gillar att få manen ryckt och när man klipper den blir de ju inte alls så snyggt om den är tjock.

Men varför kapade du en man på en reiner ? Ska ni in i Pleasure klasserna också ? ser annars snyggt ut, ngt kort men den hinner nog komma ner lite innan Nationals. Du kanske kan gjöra en inbakad fläta nästa år längs hela hästens hals om du vill ha längd på den.

Senast ändrad av en moderator:

Men varför kapade du en man på en reiner ? Ska ni in i Pleasure klasserna också ? ser annars snyggt ut, ngt kort men den hinner nog komma ner lite innan Nationals. Du kanske kan gjöra en inbakad fläta nästa år längs hela hästens hals om du vill ha längd på den.

Jag är böjd att hålla med anneli.. Faktiskt.. tycker det är lite hädelse att dona frisyr på en reiner som om d va en halter/pleasure pålle.. (jaaaa... jag ÄR en reiner.. i själ å hjärta å jajo, visst tusan kan man haltra reiners med.. men pleasure går bara föööör långsamt..)

Men tror nog att manen Dels kommer växa lite till nationals, dels kommer "se" ca en cm längre ut när den är snoddad och sprayad. Glöm för i gudars skull inte att snodda den ett tag i förväg och långsamt "dra" ner tofsarna.. ska man lekar halter/pleasure så ska d vara ordentligt ;)

Lycka till! Håller tummarna för er!

/Fia som gett upp allt vad manvård heter på sina pållar. Testa skaffa ett halvblod med tre strån i motvind och mittbena... >.<

FNYS! Vad är det för fel att göra frisyr på en reiner:D
Min kuse är egentligen en reiner men matte vill göra annat:angel: Tycker att min sockerpulla är jättefin i kort man. Fråga Wrangler:angel: Skoja bara..
:devil:

FNYS! Vad är det för fel att göra frisyr på en reiner:D
Min kuse är egentligen en reiner men matte vill göra annat:angel: Tycker att min sockerpulla är jättefin i kort man. Fråga Wrangler:angel: Skoja bara..
:devil:

Vill du gärna leka frisör..:cool: kom å få bukt med mitt hår ist ;) Det får du rycka, spraya och tupera och snodda bäst du vill... men sluuuuuuuuta frisera din reiner ;)

nej, dåliga skämt åsido, klart man ska grooma sin reiner. Men i "min lilla värld av blommor" så groomar och friserar man pållarna olika beroende på gren.. det är ju olika saker som ska visas upp.. och den där korta manen studsar på ett ganska roande vis på dom stora snabba galoppvolterna.

Kommer ihåg ett litet missöde.. min f.d. chef och hans sambo :D F.d.chefen är reiner, Sambon är Pleasure/halter.. och dom skulle ut med samma hingst.. tog lite tid innan Chefen återhämtat sig från att "hans" häst hade två cm långa (korta) pippilotter.. :rofl:

Nästan lite löjligt egentligen vilket mode det går i dom olika grenarna.. och jag e la värst smittad av alla :D

Jag tycker den är på tok för kort. Om det där var en handsbredd så borde manen vara minst tre handsbredder.;)
Själv låter jag min hästs man växa ut.
Fast det är ju mycket mer praktiskt med en kort:rofl:

nej, dåliga skämt åsido, klart man ska grooma sin reiner. Men i "min lilla värld av blommor" så groomar och friserar man pållarna olika beroende på gren.. det är ju olika saker som ska visas upp.. och den där korta manen studsar på ett ganska roande vis på dom stora snabba galoppvolterna.

Håller med hel och fullt att det ska vara lång man på en reiner,naturligtvis!:D
Det framgick inte av TS att det var en reiner, men om man ska ha kort man, så var den aldeles utmärkt!
TS får sadla om till halter och pleasure helt enkelt!;)

:banana:

Håller med hel och fullt att det ska vara lång man på en reiner,naturligtvis!:D
Det framgick inte av TS att det var en reiner, men om man ska ha kort man, så var den aldeles utmärkt!
TS får sadla om till halter och pleasure helt enkelt!;)

:banana:

Ska d va så ska d va ordentligt :D Ska vi lura på TS lite glitterspray å hovlack när vi ändå är igång? ;)

*kramar om TS så hon inte tar det på fel sätt*

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 931
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 152
Senast: Imna
·
Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
21 434
Senast: Tufs
·
Äldre Jag har funderat en hel del på det här med konst som väcker starka känslor. Meningen med nästan all konst är väl egentligen att den ska... 11 12 13
Svar
246
· Visningar
16 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka