C

Clementine

Har ägnat hela kvällen att surfa runt på internetshopar... Nu behöver jag råd! Det är alltså dags för mig att inhandla en ny ridhjälm då den jag har i dagsläget börjar få några år på nacken.

Hjälmen jag har nu är en Charles Owen Wellington classic. Snygg med jag tycker den trycker lite i pannan samt att den är så sjukt varm på sommaren.

Kraven jag har är stilren design, tycker om vanliga sammetshjälmar med läderhakband men såna hjälmar tenderar ju att vara varma... jag gillar inte plast/cykelhjälmsdesign, men är öppen för något mellanting (tänk att man bryr sig om utseénde så mkt fast man bara rider i skogen:angel:)

Jag provade en hjälm på hööks som jag tyckte var skön, neutralt utseende men den kostade endast 399, då funderar man ju på om den är lika säker som dyrare hjälmar? Säkerheten känns jätteviktig med tanke på att jag rider så mycket i skogen bland träd och stenar.

Har stort huvud dessutom så jag letar efter en hjälm som helst inte får mig att likna en stor svamp.

Tips någon? :)
 
Sv: Ny hjälm

Jag har en Back on Track hjälm som jag är riktigt nöjd med :)

Den är väldigt justerbar på alla ledder så du borde kunna justera den så du slipper obehagligt tryck i pannan :)
Den är ju ganska klassisk men lite tråkig, men har läderhakband och dessutom det säkraste du kan få tag på :)
Tycker inte min hjälm är så varm, betydligt svalare än min Euro-lite men visst är den varmare än de riktigt lätta svala "cykelhjälmarna".
 
Sv: Ny hjälm

Jag gick i hjälmtankar och kollade OS och blev jätteimpad av Engelska dressyrryttaren Charlotte Dujardin som red i en ny typ av hjälm som jag inte upptäckt tidigare ( ridit i Champion showring, min senaste ca 20 år på nacken) Läskigt svettig på sommaren , Jag var till H,,,ks förra helgen köpte en Coolmax jättelätt och skön ordenarie pris något på 600 och dessutom 15% t.o.m 26 sept. Provade inte Back on tracken , dumt kanske men kostade närmare 3000 kr.
Har varit med om när sammetshjälmarna hade gummiband och även dessa var bättre än att rida utan, Hade en som sprack på en sten vid en avramling , men mitt huvud höll.
:laugh:
 
Sv: Ny hjälm

Har oxå en back on track, och är supernöjjjd!!!
Den är inte särskillt varm, och är väldigt säker, skön och lätt och jag tycker dessutom den är snygg,
Såg att på Ullared kostade de "bara" ca 1500 kr, den jag har betalade jag ca 2800 kr för. så man kan spara lite om man kollar runt på olika ställen.
Extra plus är att eftersom den är så reglerbar så kan man ha en vanlig mössa i på vintern utan att det blir knöligt!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 706
Senast: mowglieee
·
Utrustning Jag köpte en ny (dyr) ridhjälm för ett tag sedan. Provade såklart noga innan köp och den satt jättebra. Har dock insett att mitt huvud...
Svar
10
· Visningar
1 948
Senast: Efwa
·
Utrustning Det börjar bli dags för mig att hitta en ny hjälm då trotjänaren är min 7år. Har idag en euro-lite (ej ställbar) som suttit perfekt...
2
Svar
20
· Visningar
2 831
Senast: Wonderwoman
·
Utrustning Hej alla hästmänniskor! Jag ska köpa ny hjälm och just nu står det mellan Charles Owen YR8 Sparkling eller Back on track EQ3. När jag...
Svar
5
· Visningar
717
Senast: Kajken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp