Ny karriär

Stinaelin

Trådstartare
Jag funderar på om det finns någon tjänst man kan köpa, som (ganska seriöst), kan hjälpa en i valet och kvalet om man är sugen på karriärsbyte.

Någon med bra inblick i vilka yrken där finns och vad de vill ha, och matcha med vad man kan och vill göra i livet.

Med seriöst menar jag att det inte ska vara en ploj-facebook-grej, utan kanske en med personlighetstester i kombination med mina verkliga meriter och önskemål.

Tips, någon?

Jag funderar på om det finns någon tjänst man kan köpa, som (ganska seriöst), kan hjälpa en i valet och kvalet om man är sugen på karriärsbyte.

Någon med bra inblick i vilka yrken där finns och vad de vill ha, och matcha med vad man kan och vill göra i livet.

Med seriöst menar jag att det inte ska vara en ploj-facebook-grej, utan kanske en med personlighetstester i kombination med mina verkliga meriter och önskemål.

Tips, någon?

Jag vet att Arbetsförmedlingen brukade ha något test för yrken. Kan ju vara värt att kolla på deras hemsida.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 279
Skola & Jobb Som en del utav er vet om så tittar jag lite efter nya jobb, och hade en tråd för inte så länge sedan om löneanspråk. Efter lite...
Svar
14
· Visningar
1 767
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns... 2
Svar
24
· Visningar
3 617
Senast: Cilva
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 506
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?