Ny landslagsledare i fälttävlan

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare juni_barn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 928
J

juni_barn

Nu när Janne slutar står förbundet i en svår sits att hitta en efterträdare vilket blir en svår uppgift då Janne är en fantastisk ledare med stor kunskap. Som jag ser det finns det ingen svensk som kan mäta sig. Det måste vara en person som själv har tävlat på högsta nivå, med internationella kontakter inom sporten och som hela tiden håller sig uppdaterad, är delaktig på en internationell nivå och som regelbundet besöker de stora internationella tävlingarna (3* och 4*)för att hålla sig uppdaterad om de olika banorna, nya hindertyper etc. Dessutom måste det ju vara en person som seniorerna har respekt för både kunskaps- och ur ledarsynpunkt. Själv skulle jag föredra någon från utlandet då denna "profil" är näst intill omöjlig att hitta i Sverige. Jag tror att det skulle föra sporten framåt i Sverige med någon som kan komma med nya ideer. Titta bara på Tysklands framgångar sedan Chris Bartle tog över. Det vore kul att höra vad ni andra tycker!

Sv: Ny landslagsledare i fälttävlan

Tror att tjänsten har för låg lön för att attrahera någon från utlandet, annars är jag böjd att hålla med

Absolut. Jag ser inte heller att det i Sverige skulle finnas någon sådan ledare. Tyvärr.

Tror att tjänsten har för låg lön för att attrahera någon från utlandet, annars är jag böjd att hålla med

Ja, tyvärr verkar vi i Sverige tro att allt arbete som sker i hästbranschen ska vara på ideel nivå mer eller mindre...hade ju varit perfekt annars med nån utifrån med friska nya idéer!:bump:

Tja det blir väl någon gammal svensk som red för sjuttio år sedan och är kvar där än och ännu värre tror att det är så det skall vara ... :grin:

Som sagt för dålig lön attraherar ju i stort sett enbart dom som egentligen inte har på jobbet att göra!

:angel:Vad vi kan vänta oss är att;Det blir någon annan än J.J,
Det blir på något annat vis,
Det är alltid skrämmande att just detta sker,
Det blir lika bra-eller bättre,men på annat vis,
Det finns oavsett vad vi tror ngn som kommer att göra sitt allra bästa,
Det finns dessutom en otrolig kunskap som den nya får ta del av via J.J,
Denna person brinner för sporten-tro inget annat,vill tro och hoppas att denne även blir välkomnad med öppna och toleranta armar:bow:
Utvecklingen går framåt-Även en Förbundkaptens roll:idea:

:bow:
Det blir inte enkelt att ta över efter JJ
även om alla inte var nöjda med alla hans beslut :D

Denna person brinner för sporten-tro inget annat,vill tro och hoppas att denne även blir välkomnad med öppna och toleranta armar:bow:

Visst det var väl likadant när LC tog över och du har rätt DET blev annorlunda :idea:
Även om jag inte kommer ha något samröre med vem det nu blir så för sportens skull ser jag hellre att det kommer någon utifrån.

Eftersom det antagligen finns få personer som uppfyller profilen
så kanske en kombination vore bra, en lagkapten samt en inhyrd coach/person.
Utomstående och med stort kunnande och nätverk skulle ju kunna vara Yogi eller Erik D (säkert svårt att få hit dem men ändå) :angel:
Borde väl även finnas någon lämplig tysk, engelsman som kan tänka sig det som ett roligt uppdrag om det inte innebär allt för mycket administration.

Micke P har ju kunskapen, nätverk och kontakter, men han kanske faller för begreppet "gammal svensk som red för sjuttio år sedan"
Han administrerar ju redan åt förbundet så ....

Kan också tycka att när ändå förändringar är på G så borde det väl vara lämpligt att även se över de andra ledarna för YR och JR.
I Ridsport har ju en av dem sagts sig vara intresserad av seniorposten. Skulle ju gärna se Piia som YR eller JR ledare.
Kanske en comeback för Sissi L för JR. :)

Micke P har ju kunskapen, nätverk och kontakter, men han kanske faller för begreppet "gammal svensk som red för sjuttio år sedan"
Han administrerar ju redan åt förbundet så ....
Jag tycker han faller på att han numera enbart ägnar sig åt banhoppning, både på posten han har på förbundet och som ryttarförälder.
Jag tyckte det märktes väldigt väl under OS-sändningarna att han inte har någon större insikt i eller intresse av dagens fälttävlan.

Just det LC brann ju också för sporten.. Det som är skrämmande är att förbundet kanske inte vågar att ta någon från utlandet. Piia har ju nämnts och det är den enda, som jag ser det som skulle passa perfekt som seniorledare, hon vet vad det handlar om. Sedan att samarbeta med Yogi eller Erik D vore ju suveränt men antar att det blir svårt då de har andra uppdrag. Tydligen är det ju någon som har sökt från utlandet som är väl kvalificerad, och man kan ju bara hoppas att fälttävlanskommitten vågar vidga sina vyer och se det som en utmaning istället för ett hot..

:angel:...som ett hot:confused:
Tror inte de är så lättskrämda;)
Att hitta någon som kan tänka sig arbeta för en halvtidslön men med heltidsinsats,eller mera.DET tror jag blir en svår nöt att knäcka.
Skall bli intressant och mycket roligt att se vem som tar sig an uppgiften:bump:

De som har sökt är säkert väl medvetna om lönen, det kanske inte är den avgörande faktorn för alla så låt oss hoppas att det blir den mest välmeriterade, som kan föra sporten framåt som får tjänsten.

Det vore kul att höra vad ni andra tycker!
..och det fick du:angel:

*kl*
Gunilla Fredriksson ny förbundskapten i fälttävlan
2008-10-07 10:32
Gunilla Fredriksson, Hålta, tar över som ny förbundskapten i fälttävlan. Gunilla Fredriksson efterträder Jan Jönsson som trädde tillbaka som förbundskapten efter OS i augusti där fälttävlan uppnådde sin bästa lagplacering sedan 1952 med en fjärdeplats. Gunilla Fredriksson första uppdrag blir den internationella fältävlan i Boekelo kommande helg.

från ridsport.se

Senast ändrad av en moderator:

*kl*
Gunilla Fredriksson ny förbundskapten i fälttävlan
2008-10-07 10:32
Gunilla Fredriksson, Hålta, tar över som ny förbundskapten i fälttävlan. Gunilla Fredriksson efterträder Jan Jönsson som trädde tillbaka som förbundskapten efter OS i augusti där fälttävlan uppnådde sin bästa lagplacering sedan 1952 med en fjärdeplats. Gunilla Fredriksson första uppdrag blir den internationella fältävlan i Boekelo kommande helg.

från ridsport.se

Hur tänkte man här:confused:

Hur tänkte man här:confused:

Hur tänker du?

Vi tänker positivt på framtiden. :idea:
Känns som om detta varit på lut redan när Gunilla tillträdde som YR. Hon har ett bra samarbete med Janne, förflutet i branschen, "med just nu", ledare etc.
Är en positiv och glad person. Ovanligt rak men det kan kanske skapa oro.

Eller så läser man hela pressmeddelandet HÄR.

:)

Gunilla blir nog bra - vi hade förmånen att träffa henne i Drammen, Norge på NM. Ambitiös, noggrann och tog sig tid med alla!! ponnyryttare, gick banor i omgångar och svarade på 1000 och 1000 frågor. Proffsigt uppträdande men med en känsla för vad som krävs för uppmuntran i med och motgång, iaf mot ungdomarna. Gunilla har nog tillräckligt mycket skinn på näsan och lagom attityd för att tackla seniorerna med.:grin:

Lycka till!!!

Liknande trådar

Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 351
Senast: Emelei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka