Ny mobil, vad välja

Rialavargen

Trådstartare
Tänkte köpa ny mobil, men vet inte vilket märke, eller vilken modell. Kom med förslag tack!
Jag är så tråkig att jag tänker att det är ju bra att välja en nokia för då kan jag ju använda alla laddare som jag har till min nuvarande nokia. Men egentligen vill jag ha något annat. Har tittat på HTC. Verkar bra.
Men som sagt kom med förslag:

Sv: Ny mobil, vad välja

De nya nokia telefonerna har inte samma laddare som de gamla. Min n97 har usb kontakt, dvs samma som sambons htc. Han är mycket nöjdare med sin telefon än vad jag är med min. Jag tog nokia för att jag trodde att jag kunde deras system och inställningar. Min telefon är skitkonstig och krånglar hela tiden. Nästa gång blir det en htc, den har massa roligare finesser!

Vad du än gör , välj inte sony ericsson.. Eftersom det blivit sån massproduktion på dom de senaste åren håller dom inte kvaliten helt enkelt. Laddningsportar och hörlure porten går sönder blir glapp i, dom stänger av sig helt plötsligt. Det är flera som sagt det inte bara jag. Har vart en trogen sonyägare i flera år, senaste jag hade fick jag nog. Även nästan alla mina vänner har sony och inte en enda har kvar dom idag. Har samsung idag och är supernöjd!! Min syster och pappa kör htc och dom är också väldigt bra.

Satsa på en med androidsystem i! Ingen ide att köpa något gammalt när det finns såpass nya och fräscha till en billig peng.

Och det där med att du kan använda gamla laddare, det är ingen ide. Oftast så uppdaterar nya modeller sina laddare för att det inte ska passa till gamla..

Så mitt råd är - Samsung android system eller htc med android :P Nokia kan jag inte uttala mig om har inte ägt någon sen 3310 ;p

glömde nämna, syrran köpte en ny mobil förra veckan, en LG optimus 0 tror jag den hette (?) osäker.. Det är iaf en androidmobil. Billig var den också runt 2000kr.

Den är skitbra! Har testat den, gillar färgerna i den, det är en skarp och bra skärm. Den är snabb att reagera vart du trycker osv. Awsome.. Funderar själv på att köpa en sådan faktist.. Och jag är lite av en tekniknörd och ganska kräsen av mig :P

Vad du än gör , välj inte sony ericsson.. Eftersom det blivit sån massproduktion på dom de senaste åren håller dom inte kvaliten helt enkelt. Laddningsportar och hörlure porten går sönder blir glapp i, dom stänger av sig helt plötsligt.

Precis vad jag oxå har hört och även att deras androidtelefoner ofta upplevs som sega. Men Sony Ericssons kommande androider sägs vara bättre.

TS:
Jag köpte en Samsung Galaxy S för ett par veckor sedan och är toknöjd. Pojkvännen har en Htc Desire HD och de är ungefär likvärdiga men jag tycker att min ligger bättre i handen och känns mindre plastig.
Tänkte först köpa en Xperia men blev avrådd från flera, även butiksförsäljaren nämnde kvalitetsproblemen.

Tack alla för era svar. Gubben har ju en HTC och den är bra. Jag tyckte det såg ut som om nokian hade vanligt laddingsurtag, men jag kanske har fel. Dags att tänka om då med andra ord...

Har nu tittat lite på HTC Sensation, och den verkar också bra.

Xperia Neo
110214-sony-ericsson-neo-01.jpg

HTC Sensation
htc-sensation.jpg

Liknande trådar

IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Funderar på att köpa ett par sånna, men det är en helt ny marknad för mig. Jag hatar handskar och vantar, tycker de är obekväma och...
Svar
17
· Visningar
635
Senast: MissFideli
·
Hemmet Ja. Jag behöver köpa en ny bäddmadrass och jag tror nog att jag bara har köpt en bäddmadrass i hela mitt liv. Jag står och velar mellan...
Svar
7
· Visningar
570
Senast: mysboll
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka