Bukefalos 28 år!

Ny partner med starka åsikter

@norrsol jag tänker att du kanske inte ska skriva ut här var du bor, men flera personer har ju skrivit och erbjudit konkret hjälp nu. Om någon av dem finns i närheten av dig, skicka PM.

Jag bor i Uppsala. I en etta men jag kan plocka fram extrasäng några nätter vid behov.
 
Senast ändrad:
Mitt tips är att ta reda på deras nummer nu redan innan något hänt och lägg in det i din telefon.
Om du misstänker att han snokar i din telefon kalla det något annat typ Anna Andersson, eller vad som helst i telefonboken.

Vänta inte med flytt tills du hittat lägenhet, nu vet vi ju inte hur instabil han är, men vissa personer blir arga/våldsamma om de upptäcker att man "går bakom ryggen" och söker efter annat boende.

Nu låter jag jätteparanoid, men hellre safe than sorry.

Ring och rådslå med en kvinnojour eller liknande om hur du skal gå till väga, eller bara om du vill prata av dig lite, de har mycket erfarenhet.
 
Ett vanligt samtal i går urartade i att han sa:

Jag har lust att slå något hårt i huvudet på dig.

Efter ca 45 när diskussionen pågått ett tag så sa han: Jag tror jag slår ihäl dig.

Idag har jag berättat detta för mitt ex (som jag litar på) o en vän. Om de händer mig något så vet dom hur dom ska tänka.

Tack för alla råd. Jag kanske inte är så aktiv framöver. Har lite att ta tag i.

Ps! Fick påbackning idag att jag hade glasögon isf linser för han tycker jag passar bättre i linser. Ds!
Men guuuu :nailbiting:, hoppas verkligen du kan ta dig därifrån och har någon som kan hjälpa dig om han skulle motsätta sig att du vill dela på er.
Det där låter inte som det någonsin kommer bli en sund relation av det där, sällar mig till kören som säger "lämna honom nu - helst igår".
 
Senast ändrad:
Det är löst med det ekonomiska. Jag ska bara hitta en lgh. Men jag är rädd, vet inte ens hur jag ska ta mig härifrån. Flytta när han jobbar?

Ja, jag tycker att du ska flytta så snart han är på jobbet.

Jag förstår att det kan vara besvärligt om du har jobb osv. Men tag morgondagen och prata med din chef om vad du behöver göra, så att det finns förståelse om du inte kan komma till jobbet och att arbetsplatsen är medveten om han skulle dyka upp på jobbet. Du bör också ringa en kvinnojour för att få praktiska råd. I praktiken så har han faktiskt uttalat ett mordhot och det borde polisanmälas. Ju längre tid som du är kvar så kommer han märka att du distanserar dig och det är farligt för dig. Du kan inte vänta på ny fast bostad.
 
TS jag hoppas du kan ta dig därifrån illa kvickt! Jag förstår att du är rädd. Och det är nog tyvärr befogat.
Jag har inget vettigt att komma med mer än att jag hoppas du kommer därfrån asap och att du gör det ihop med flera andra människor om han skulle dyka upp.
Tänker på dig och hoppas på snabb lösning!
 
@norrsol det låter som du akut behöver därifrån, hade gärna hjälpt dig med flytten har tillgång att låna lastbil från jobbet. Vi flyttade hela mitt bohag på bara förmiddagen/några timmar, vi var 5 st som hjälptes åt (förvisso var det mesta redan nerpackat) och då var flyttstädningen inräknad.

Enda nackdelen är att jag dels inte vet om du finns i närheten eller om nästa gång jag kan låna bil är ”försent” pga kör och vilotider samt om det ej finns lediga bilar m.m.

Håller till i Småland mot Västra Götaland.
Om inte annat är det tanken som räknas. Ta hand om dig och var rädd om dig. Tänker på dig och önskar dig väl. ❤️
 
@norrsol Fly! Helst igår!
Har du familj, vänner osv som kan hjälpa dig flytta? Packa ihop dina saker och fly fort som tusan när han jobbar, även om du inte har lägenhet än så måste du därifrån. En lägenhet kan du vänta på hos en kompis eller familjemedlem också, det kan rent av vara en fördel att inte bo själv om killen spårar ur ännu mer när han ser att du flyttat.
 
Tack alla underbara människor.❤

Min hjärna går på högvarv. Jag har svårt att sova, tänker, funderar och planerar min väg.....

Vill inte uppge var i landet jag bor som ni kanske förstår. Skickar pm till någon som finns bredvid mig isf. Hoppas ni förstår.

Blir rörd av er omtanke.

Mordhot, lät hemskt. Men tyvärr egentligen sant!😯
 
@norrsol Som många andra redan skrivit tycker jag att det är superstarkt av dig att inse att du måste lämna honom och att du ska göra det när han inte är hemma.
Jag jobbar på socialtjänsten och skulle rekommendera dig att ringa till socialtjänsten i din kommun och be om hjälp om du inte har någon vän (eller nån från buke) att flytta hem till tillfälligt. Du kan inte vänta på att få ett permanent boende utan behöver komma därifrån nu, men det verkar det som att du är på det klara med. Ta hand om dig! ❤️❤️
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp