Bukefalos 28 år!

Ny partner med starka åsikter

Jag läser era svar, funderar o ser att ni har rätt. Det mest skrämmande är att jag på något märkligt sätt "skyddar" hans beteende o tänker.

Jag har nog dålig klädstil, jag är nog för pedant, jag tittar för mkt ner i backen när jag går.

Skrämmande! Det här händer ju andra "aldrig" skulle de ju hända mig!:nailbiting:
Sååå, naiv man är.:banghead:
Det där är jättevanligt, tyvärr. Just att "skydda" dåligt beteende. Åter igen, läs på om normaliseringsprocessen om du inte redan gjort det. Se också till att lämna den där relationen så snabbt det öht är möjligt - och håll dig sedan borta från honom oavsett vad han säger eller gör.
 
Du skriver i ditt första inlägg att du tog krafttag och bröt upp efter en 18-årig relation. Vad fick dig att klara av det då? Kan du hitta den kraften igen nu? För jag anser också att din nuvarande relation är väldigt destruktiv och förnedrande.
 
Det värsta är att senaste veckorna har jag fått ont i magen & tänker när jag vaknar. Undra vad jag kommer göra för "fel" idag då.:(
 
Du skriver i ditt första inlägg att du tog krafttag och bröt upp efter en 18-årig relation. Vad fick dig att klara av det då? Kan du hitta den kraften igen nu? För jag anser också att din nuvarande relation är väldigt destruktiv och förnedrande.
Anledningen var faktiskt att jag låg många nätter o grät i sängen med exet vid min sida o tänkte. Ska jag leva så här resten av mitt liv.

Kanske jag bör tänka samma tanke nu....
 
Jag läser era svar, funderar o ser att ni har rätt. Det mest skrämmande är att jag på något märkligt sätt "skyddar" hans beteende o tänker.

Jag har nog dålig klädstil, jag är nog för pedant, jag tittar för mkt ner i backen när jag går.

Skrämmande! Det här händer ju andra "aldrig" skulle de ju hända mig!:nailbiting:
Sååå, naiv man är.:banghead:

Du är inte naiv. Man är inte naiv för att man gick utomhus och blev nedslagen och rånad, precis som man inte är naiv av att bli utsatt för psykisk misshandel i en relation.

Du är ett offer för en förövare som sakta försöker bryta ner dig, försök snälla ta dig ur det:heart
 
Det ingår i manipuleringen annars skulle du ju gått på en gång :down:. Litar du inte på oss som gått igenom det här och kommit ut starkare ?
Absolut. Men! Jag har fastnat i detta (tror jag) manipulativa. Emellanåt är han go & de är de som är "problemet". Det är då jag lixom skyfflar över att allt är mitt fel.....kanske dålig klädsmak, kanske jag har dålig gångstil....osv som jag skrev ovan.

Anledningen till mitt "sökande efter råd" är att dom negativa stunderna är fler än dom positiva senaste månaden.
 
Absolut. Men! Jag har fastnat i detta (tror jag) manipulativa. Emellanåt är han go & de är de som är problemet.

Anledningen till mitt "sökande efter råd" är att dom negativa stunderna är fler än dom positiva senaste månaden.

Det är så en sån människa fungerar. De är goa ena sekunden och trycker ner andra sekunden - det handlar bara om att manipulera och makt.

Spring därifrån NU!
 
Absolut. Men! Jag har fastnat i detta (tror jag) manipulativa. Emellanåt är han go & de är de som är "problemet". Det är då jag lixom skyfflar över att allt är mitt fel.....kanske dålig klädsmak, kanske jag har dålig gångstil....osv som jag skrev ovan.

Anledningen till mitt "sökande efter råd" är att dom negativa stunderna är fler än dom positiva senaste månaden.

Klassiskt mönster för misshandelsrelationer. Varva bra och dåligt och låtsas som ingenting emellanåt så tror den utsatte att det är hens fel och stannar kvar för de gånger då det är fint.

Det kommer bara bli värre. Och det är nog redan nu, du har ju börjat tänka att du själv är fel. Det är en STOR STOR varningsklocka. Jag blir väldigt orolig av vad du skriver för det är inte ett normalt beteende från hans sida. Det är ett jättefarligt beteende som i bästa fall kommer såra och plåga dig och i värsta fall kan leda till att han skadar eller dödar dig.
 
Klassiskt mönster för misshandelsrelationer. Varva bra och dåligt och låtsas som ingenting emellanåt så tror den utsatte att det är hens fel och stannar kvar för de gånger då det är fint.

Det kommer bara bli värre. Och det är nog redan nu, du har ju börjat tänka att du själv är fel. Det är en STOR STOR varningsklocka. Jag blir väldigt orolig av vad du skriver för det är inte ett normalt beteende från hans sida. Det är ett jättefarligt beteende som i bästa fall kommer såra och plåga dig och i värsta fall kan leda till att han skadar eller dödar dig.

Ett vanligt samtal i går urartade i att han sa:

Jag har lust att slå något hårt i huvudet på dig.

Efter ca 45 när diskussionen pågått ett tag så sa han: Jag tror jag slår ihäl dig.

Idag har jag berättat detta för mitt ex (som jag litar på) o en vän. Om de händer mig något så vet dom hur dom ska tänka.

Tack för alla råd. Jag kanske inte är så aktiv framöver. Har lite att ta tag i.

Ps! Fick påbackning idag att jag hade glasögon isf linser för han tycker jag passar bättre i linser. Ds!
 
Ett vanligt samtal i går urartade i att han sa:

Jag har lust att slå nå hårt i huvudet på dig.

Efter ca 45 när diskussionen pågått ett tag så sa han: Jag tror jag slår ihäl dig.

Idag har jag berättat detta för mitt ex (som jag litar på) o en vän. Om de händer mig något så vet dom hur dom ska tänka.

Tack för alla råd. Jag kanske inte är så aktiv framöver. Har lite att ta tag i.
Fy vad obehagligt. Hoppas du tar dig därifrån och det så snart som bara är möjligt! :heart
 
Ett vanligt samtal i går urartade i att han sa:

Jag har lust att slå något hårt i huvudet på dig.

Efter ca 45 när diskussionen pågått ett tag så sa han: Jag tror jag slår ihäl dig.

Idag har jag berättat detta för mitt ex (som jag litar på) o en vän. Om de händer mig något så vet dom hur dom ska tänka.

Tack för alla råd. Jag kanske inte är så aktiv framöver. Har lite att ta tag i.

Ps! Fick påbackning idag att jag hade glasögon isf linser för han tycker jag passar bättre i linser. Ds!

Men du ska ju flytta idag faktiskt. Bor du i Stockholm så har jag ett rum ledigt. Den där mannen ska du inte träffa en dag till.
 
Jag ska försöka. 💓🙂
Försök inte. Gör bara. Finns det öht NÅGON anledning till att du stannar, någon rent praktisk anledning alltså? Djur, barn eller annat som binder dig kvar vid honom? Om inte, packa dina saker och flytta imorgon. Bo i en väns soffa ett tag om det är det enda alternativet som finns. Bo på vandrarhem ett tag om alla vänner bor långt bort. Du måste lämna den där mannen, för din skull. Det kan sluta så jävla illa annars.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp