Ny sadel- följer inte överdrag med?!

Zindy91

Trådstartare
Jag köpte en sprillans ny Morrin and Nolan sadel som beställdes av mellanhanden här i Sverige direkt från fabriken i Holland. Jag fick sadel skickad till mig men det fanns inget sadelöverdrag med. Detta tycker jag är ytterst märkligt för om man köper en ny sadel för 23.000 kr borde de väl skicka med ett överdrag??

Sv: Ny sadel- följer inte överdrag med?!

Lättast är väl att kontakta dem? Det borde väl rimligtvis göra det, men det är ju trots allt upp till försäljaren.

Jag har bara fått med sadelöverdrag till en sadel och det var en sadel i 10000-kr klassen. När jag köpt dyrare sadlar har inte överdrag kommit med.

Jag har aldrig reflekterat över det, har egna bra sadelöverdrag och behöver inte fler.

Tycker jag du ska fråga efter, oftast kan jag nog tänka mig att man kan få ett om man frågar (i affären då) Jag fick t.ex. med stigläder när jag köpte ny sadel :D

Men jag kan tycka att det är lite likadant som att du får med skosnören till skona som du köper, sen om det är skitöverdrag eller inte men om inte annat så borde de vara intresserade av att skydda sadeln från fabrik till köparen..

Jag har alltid fått med sadelöverdrag när jag köpt ny sadel. Hör med den du beställde av så löser det sig säkert. :)

De sadlar jag fått nya har jag alltid fått med överdrag till, tycker licksom det hör till och så vill man ju ha överdrag med "rätt" logga till sadeln ;).

De jag köpt nya är:
Griffin
Zaldi
Stübben
Lemetex
Prestige och
Amerigo Vega

Håller med, man vill ju ha rätt överdrag när man köper en helt ny sadel!! Och sadeln bör absolut ha ett överdrag under transport. :crazy:
Sjukt dålig service att sälja nya sadlar utan det tycker jag, om det kommit bort så kunde dom väl iaf ha satt på ett annat.

Jag köpte en ny M&N i fjol och fick inget överdrag, men fudnerade inte ens över det förrän nu... Det kanske är ett tillval?

Däremot köpte jag en begagnad sadel via butik idag, de skickade med ett fleeceöverdrag broderat med deras företagslogo.

Köpte en annan ny sadel för ett par år sedan, den fick jag med ett fint överdrag med sadelns logga på. Där var det inget snack.

Har också köpt en ny Morris and Nolan, fick inget sadelöverdrag med.

*kl*

Jag fick sadelöverdrag med till min Wintec Cair. Tycker att man ska få det, vill ju inte få skador på sadeln i onödan under transporten...

Vad märkligt! Jag har alltid fått med sadelöverdrag när vi köpt ny sadel, allt från budgetsadel som Zaldi till dyr sadel som Butet. När vi köpte min Butet sadel fick jag till och med lädergrejor och valfritt märkesschabrak:)

Dock har jag noterat att ett nytt sadelöverdrag från Butet går på runt 1000 kr:eek: Är inte det ganska sjukt...för en bit sadelöverdrag?? Så blir definitivt ett märkeslöst när orginalöverdraget gjort sitt!

Jag mejlade säljaren och fick svaret att man förr fick en slags sadelväska till sin nya Morris and Nolan-sadel. Den var dock inte så omtyckt och när man gjorde prishöjningar tog man bort den för att hålla priset nere. Det verkade dock som att återförsäljaren ska skicka ett från sitt eget sortiment till mig.

det finns alltid ett sadelöverdrag till nya sadlar frågan är om mellanhanden skickar med dom eller ej. när jag köpte min nya sadel för 24000 så fick jag med en men jag var inne i en affär i värmland med min kusin och då fick jag faktiskt säga till att det inte blir någon affär om dom inte skickar med överdraget till sadeln. förstår inte riktigt vitsen med att inte skicka med, vad skulle affären ha alla överdragen till? dom hade en hel balja full!

Liknande trådar

Utrustning Om jag köper en ny sadel från återförsäljare och sadeln sedan inte ligger bra trots tidigare utprovning, vad har man för rättigheter... 2
Svar
24
· Visningar
3 705
Senast: Centaur
·
Utrustning vet inte om jag varit bortskämd tidigare med 30 dagars faktura vid leverans av ny sadel. Har köpt ny sadel av en annan leverantör denna...
Svar
11
· Visningar
1 218
Senast: Equilina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 172
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Det har inte gått så bra i mitt sadelletande till min arab - delvis på grund av min okunnighet misstänker jag. Han har kort... 2
Svar
38
· Visningar
5 808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka