Ny sadel från hööks

Jag har haft en sån. Köpte den för att jag behövde en sadel tillfälligt och den var jättebillig på en Hööks-rea. Den var väl helt okej, men sadelns färg satt kvar i rumpan på ridbyxorna...
 
Funkar absolut att rida i lite då och då eller tillfälligt, men sjukt obekväma , man sitter riktigt smalt och hårt som man satt på en kvast till Blåkulla ungefär
 
Hade en san jag med som jag fick med nar jag kopte mitt sto, tyvarr passade den inte henne :cry:
Jag tycker den ar mysig att sitta i, speciellt for det priset.

Se bara till att den passar hasten.
annars kan du hyra in en sadelutprovare som kollar vad som passar och sen kopa begegnat
 
Hööks själva säger att de sadlarna bör stoppas om innan användning så räkna in det i priset. Att stoppningen är eller blir knölig omgående är alltså något de kallt räknar med och är inget du kan reklamera sadeln för. Du får en betydligt mycket bättre sadel för pengarna om du tittar på begagnatmarknaden istället.
 
TS en vanlig allroundsadel kostar ju inget mer på begagnat marknaden alls eftersom det öht inte "säljer" gällande allroundsadlar numera sen årtiondet . Synd av olika anledningar, men sant .

Jag hade hellre köpt en begagnad allround av kvalitet för samma pris än den sadel du vill köpa ny ...
 

Liknande trådar

Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 112
Senast: Guldaskig
·
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
573
Övr. Hund Jag har testat ett torrfoder som faktiskt fungerar förvånansvärt bra till mina färskfoderätande hundar. Med "testat" så menar jag att...
Svar
18
· Visningar
1 427
Senast: Sofie.S
·
Juridik & Ekonomi Jag råkade dränka min Macbook i dricka när den låg i väskan. Så nu håller jag på och kikar på vad dom behöver för uppgifter för...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp