S

Storm

Hej! har köpt en ny westernsadel och undrar nu hur jag får stiglädren vända åt rätt håll? de är ju osmorda och därmed jättestela. jag är inte så insatt i allt ännu, men det kommer väl vad det lider. :)
 
Sv: Ny sadel

Blöt fendrarna och snurra dom/böj dom som du vill ha dom runt ett kvastskaft ex. Låt torka!
 
Sv: Ny sadel

jag prövade också det på min sadel men den är fortfarande stel fast att jag rider med den nästan varje dag.......
 
Sv: Ny sadel

Sadeln måste oljas och smörjas ordentligt också. Använd bra olja och fett, inga mineraloljor.
 
Sv: Ny sadel

Okej! Tack så mycket för alla svar. Nu ska det nog bli ordning på allt.
Jag har den inne i huset och putsar och smörjer lite varje dag efter användning så ser jag när lädret till sist blir mättat på fett. så får man väl ha tålamod också så blir den bra med tiden.
 
Sv: Ny sadel

när jag putsade sadeln första ggr blev den mörkbrun(!!) men nu är den normal igen :)
och jag putsar den varje dag nu också!! men det är väldigt tjockt läder :( men får hoppas att den blir mjukare!!
 
Sv: Ny sadel

NEJ!
I detta fall må ja säga att de dyrare är bäst
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
622
Senast: Nordthor
·
Hemmet Vi har en inmurad Keddy insats som har suttit här sedan vi köpte huset. Vi har aldrig varit riktigt nöjda med den. Förmodligen för att...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
8 325
Senast: CaisaCax
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 262
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Hoppas detta är en okej tråd att göra här :) Jag måste sälja min mammas sadel då hon inte rider längre och undrar lite om den...
Svar
8
· Visningar
743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp