Ny stallbyggnad.

S

Stoppard

Jag vet inte om detta är rätt forum, men vill ha lite feed-back innan vi sätter igång att bygga.
Vi ska ha ett stall med tre boxar, varav den ena ska vara förvaringsplats för foder, skottkärra m.m. Vi kan dock inte enas om den ska vara närmst dörren eller längst bort från dörren. Vilket hade ni valt? Har ni några andra tips vad man ska tänka på när man ändå bygger.
 
Sv: Ny stallbyggnad.

Min erfarenhet är att man ska bygga för fler hästar än man tror att man kommer ha. Annars står man där tillslut med hästar lite här och där och måste bygga om igen. :p

SaraXX
 
Sv: Ny stallbyggnad.

Jag byggde nytt stall föra året. Behåll tre boxar och lägg till en spolspilta längst in där du kan ha Skottkärra med mera. Man skall inte vara för snål när man bygger. Det är dyrare att bygga ut om man behöver mer plats längre fram.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 137
Senast: skogaliten
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 859
Senast: Grazing
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 331
Senast: Ajda
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp