Bukefalos 28 år!

Ny stil på sidorna

Jag kommer om några minuter byta layout på sidorna. Skillnaden kommer nog inte bli jättestor, anser jag.
Men jag hoppas att många skall tycka att sidan är lite snyggare och blivit lite snabbare.

I samband med detta kommer jag ändra så att det endast finns en layout/stil att välja, de allra flesta användar redan idag standardstilen. Att enbart ha en stil förenklar för mig när det gäller uppdateringar och förbättringar av sidan. Det bör dessutom bli lättare att hjälpa användare med problem då alla använder samma stil.
 
En petitessgrej, men ändå. Utropstecknet, ögat och förstorningsglaset hamnar mycket närmare Annons än de andra små ikonerna. Det gör ju ingen större skillnad för funktionen, men det ser jättefult ut :o på mobil, dator tror jag inte har samma problem?
 
Utropstecknet har väldigt liten träffyta i mobilen vilket resulterar i att jag ofta hamnar någon helt annanstans.
Skittråkigt att man måste hålla på och vrida telefonen för att se notiser m.m det blir bara massor swipande och förstorande hela tiden hit och dit för att kunna läsa. Känns verkligen inte som en uppgradering utan mer som en rejäl nergradering.
Jag kan förstå att du Gunnar måste uppdatera forumet osv men att göra forumet krångligare och hänvisa till IOS känns bara som en ursäkt för att krångla till allt. Jag känner att det faktiskt var bättre förr, i alla fall på mobilen.
Förövrigt gillar jag inte dom svarta rubrikerna, det gör det jobbigt att läsa på nytt sidan. Mjukare färger önskas.

Utöver ovanstående så är det ok.
 
Jag vill bara påtala min nöjdhet med det nya, en rejäl uppgradering från min horisont. Äntligen funkar buke i min telefon på ett smidigt och bra sätt.

Det är intressant också att forumets alla funktioner verkar användas åtminstone av någon; så fort en ikon stryks till förmån för tydlighet på annat håll så uppkommer det en klagan eller önskan (varav det senare är mycket trevligare).

Och med erfarenhet av webdesign för de tusentals mobilskärmar som finns tycker jag det är tråkigt när man uttrycker sig på ett sätt med noll förståelse att inte alla tusentals önskemål går att uppfylla på liten yta. Det är en omöjlig uppgift som jag tycker att @Gunnar ändå försöker lösa på bästa sätt med stor lyhördhet, kunskap och tålamod.

(Med syn som en stridspilot har dock aldrig färger varit något problem för min del, nästan oavsett hur det sett ut, så där har jag inga riktiga synpunkter.)

Forumet har blivit MYCKET mer lättanvänt från mobilen med denna senaste ändring, tycker jag.
 
Jag kan säga att det bästa med uppgraderingen är att jag kan ha på java script igen utan att det totalt fu**ar upp. Det känns himla skönt att slippa in på inställningar på paddan och sätta på och av den hela tiden.
 
Jag är glad att flera som haft problem med att mobiler inte riktigt har fungerat med den gamla stilen nu hör av sig och berättar att den här fungerar.
Detta var något jag hoppades på, jag hade en känsla av att den gamla stilen hade en hel del buggar och även om en del rättades då och då hade jag känslan av att det tillkom flera nya varje gång.
Med den här nya stilen hoppas jag själv kunna skapa något som har de bra bitarna från den gamla stilen, utan allt överflödigt vi inte använde och samtidigt med en del andra skillnader för att öka snabbheten i sidladdningen.

Jag har precis genomfört några små färgändringar. Skillnaden mot den gamla stilen är mycket liten. Förhoppningsvis leder detta till en mer lättläst sida.

Jag skall jobba vidare med menyn under dagen då jag fortfarande inte är helt nöjd med den.

Någon bad om färggladare avatarer till de som inte valt någon, något jag ordnade igår. Det är samma som jag lade in i originalstilen, ber om ursäkt för att vissa är blå och vissa rosa, kanske det kan få fler att byta till en egen avatar, det blir mycket trevligare så.
 
Jag är glad att flera som haft problem med att mobiler inte riktigt har fungerat med den gamla stilen nu hör av sig och berättar att den här fungerar.
Detta var något jag hoppades på, jag hade en känsla av att den gamla stilen hade en hel del buggar och även om en del rättades då och då hade jag känslan av att det tillkom flera nya varje gång.
Med den här nya stilen hoppas jag själv kunna skapa något som har de bra bitarna från den gamla stilen, utan allt överflödigt vi inte använde och samtidigt med en del andra skillnader för att öka snabbheten i sidladdningen.

Jag har precis genomfört några små färgändringar. Skillnaden mot den gamla stilen är mycket liten. Förhoppningsvis leder detta till en mer lättläst sida.

Jag skall jobba vidare med menyn under dagen då jag fortfarande inte är helt nöjd med den.

Någon bad om färggladare avatarer till de som inte valt någon, något jag ordnade igår. Det är samma som jag lade in i originalstilen, ber om ursäkt för att vissa är blå och vissa rosa, kanske det kan få fler att byta till en egen avatar, det blir mycket trevligare så.

Jag upplever det fortfarande kontrastlöst och jobbigt att sitta en längre stund.
Kan jag hoppas på att du förändrar detta?
 
Jag upplever det fortfarande kontrastlöst och jobbigt att sitta en längre stund.
Kan jag hoppas på att du förändrar detta?

Ja det tycker jag är ett problem, det är knappt någon skillnad på rutorna som inläggen ligger i och det är svårt att se var ett inlägg börjar och slutar. Allt flyter ihop till ett enda inlägg för mig och jag tror att det är det som gör det svårt för ögonen att fokusera och ger huvudvärk.
 

Ja det tycker jag är ett problem, det är knappt någon skillnad på rutorna som inläggen ligger i och det är svårt att se var ett inlägg börjar och slutar. Allt flyter ihop till ett enda inlägg för mig och jag tror att det är det som gör det svårt för ögonen att fokusera och ger huvudvärk.

När det inte finns tydliga skillnader, just som du beskriver så tappar ögat förmågan till perferiseende och direktseendet blir lidande.
Vissa klarar detta bättre men det är inte bra att sitta en längre stund.
Vi kan bara hoppas att @Gunnar ändrar till det bättre.
 
kan man inte få tävlings grenarna på en egen rullista? istället för att den är i botten på häst..?
 
Alla tänker inte på samma sätt som du, människor har olika prioriteringar.

Tippar på att svaret var till mig trots avsaknad av adress ?
Jag är högst medveten om att människor har olika prioriteringar Gunnar ....
Oavsett så är ju "min" punkt löst nu helt glatt överraskande utan att ny mobil behövdes , så det var ju väldigt trevligt - stort tack och bock !
 
Bra att fler och fler verkar nöjda, jag tror att det egentligen är bra att vi tillsammans kan prova olika lösningar och sedan förhoppningsvis komma fram till en lösning som de flesta gillar.

Jag har precis gjort en ändring av hur den klibbiga menyn fungerar och är placerad, jag tror och hoppas att detta är den lösning flest användare gillar.
 
Bra att fler och fler verkar nöjda, jag tror att det egentligen är bra att vi tillsammans kan prova olika lösningar och sedan förhoppningsvis komma fram till en lösning som de flesta gillar.

Jag har precis gjort en ändring av hur den klibbiga menyn fungerar och är placerad, jag tror och hoppas att detta är den lösning flest användare gillar.
Hur kommer det sig att den där "gröna menyn" försvinner när man scrollar ner för en sida, men dyker upp när man scrollar uppåt?
Vid något tillfälle försvann den helt för mig trots att jag var överest på en sida, så man kan se bukeloggan osv.
Nu sitter jag vid en dator, så vet inte om det kanske är mer anpassat för mobil?
 
@Gunnar
Ofta när jag skrollar uppåt så försvinner den gröna remsan och endast ikonerna från utropstecknet till sök symbolen syns som vita ikoner mot bakgrunden. När jag kommer högst upp på sidan så hamnar dom under den gröna remsan i stället för på. Ska det vara så?
 
Helt plötsligt får jag inte notiser om PM utan allt står som läst fastän det inte är det. Idag har jag exempelvis fått två PM som jag inte läst och helt missat pga avsaknad av notis.
 
För mig fungerar det som det skall. När man skrollar uppåt visas menyn. När man skrollar nedåt försvinner den.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 515
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 506
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 228
Senast: Sasse
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 621
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp