Bukefalos 28 år!

Ny stil på sidorna

Jag kommer om några minuter byta layout på sidorna. Skillnaden kommer nog inte bli jättestor, anser jag.
Men jag hoppas att många skall tycka att sidan är lite snyggare och blivit lite snabbare.

I samband med detta kommer jag ändra så att det endast finns en layout/stil att välja, de allra flesta användar redan idag standardstilen. Att enbart ha en stil förenklar för mig när det gäller uppdateringar och förbättringar av sidan. Det bör dessutom bli lättare att hjälpa användare med problem då alla använder samma stil.
 
Jag har nu läst igenom hela tråden igen för att extrakolla att jag inte missat något.
Om ni tycker att ni inte fått svar på något eller det inte blivit åtgärdat eller om ni hittar något som fortfarande inte är bra, skriv gärna om det.
 
Jag har nu läst igenom hela tråden igen för att extrakolla att jag inte missat något.
Om ni tycker att ni inte fått svar på något eller det inte blivit åtgärdat eller om ni hittar något som fortfarande inte är bra, skriv gärna om det.

Jag tycker det är suveränt!
Däremot kanske det blivit någon bugg eller något, för ibland när jag är inne i trådar från mobilen så hamnar ikonerna för nytt, notiser, min avatar etc nedanför den gröna listen och alltså hamnar rakt i texten lite i vägen sådär. Vet inte vad det kan bero på, händer inte hela tiden eller i varje tråd. Händer däremot inte alls när jag scrollar där "alla trådar finns".
 
I dag kan jag inte logga in på varje sig ipad eller iphone. Hur länge det varit så vet jag inte, har inte varit här på ett par dagar.

Jag trycker på den svarta Logga in-rutan, får upp ett svart inloggningsformulär som jag inte sett förut, det har nog tillkommit under de senaste två dagarna. Men: samtidigt blir skärmen grå, inloggningsformuläret är alltså inte aktivt. När jag trycker på det för att skriva försvinner det upp igen.

Jag har prövat i stående och liggande läge, med och utan adblocker. Samma resultat.

Det rörliga formuläret är väl ingen Flashgrej? Isåfall funkar det ju inte på Appleprylar. Jag fick faktiskt samma problem på datorn nyss (PC), strax innan hade jag fått ett meddelande i chrome att plug-inen Flash inte gick att installera.

(Lyckades logga in via en annan flik i Chrome)
 
I dag kan jag inte logga in på varje sig ipad eller iphone. Hur länge det varit så vet jag inte, har inte varit här på ett par dagar.

Jag trycker på den svarta Logga in-rutan, får upp ett svart inloggningsformulär som jag inte sett förut, det har nog tillkommit under de senaste två dagarna. Men: samtidigt blir skärmen grå, inloggningsformuläret är alltså inte aktivt. När jag trycker på det för att skriva försvinner det upp igen.

Jag har prövat i stående och liggande läge, med och utan adblocker. Samma resultat.

Det rörliga formuläret är väl ingen Flashgrej? Isåfall funkar det ju inte på Appleprylar. Jag fick faktiskt samma problem på datorn nyss (PC), strax innan hade jag fått ett meddelande i chrome att plug-inen Flash inte gick att installera.

(Lyckades logga in via en annan flik i Chrome)
Tack för rapporten, tror jag lyckats lösa det nu, men måste kanske fila lite mer på det. Tror det hände i samband med att jag ändrade hur menyn fungerar.
 
Den mörkgråa menyn syns nu även på mobiler och texten har blivit lite större på lite större skärmar.
 
Jag undrar lite vad ni tycker om den gråa menyn på små mobiler. Då den numera syns där tar den upp ca halva skärmen, skall den var kvar på små mobiler?
 
Jag undrar lite vad ni tycker om den gråa menyn på små mobiler. Då den numera syns där tar den upp ca halva skärmen, skall den var kvar på små mobiler?
Nja, jag vet inte.
I och med att reklamen ovanför är såpass hög som den är så innebär det att botten av den grå menyn hamnar i botten av min mobil-skärm.
Och då är den grå menyn ändå så plottrig att det är svårt att träffa rätt utan att behöva zooma in först.

Tycker jag.
 
Och jag höll med redan från början, men det har funnits de som velat ha den menyn på mobiler. Jag har nu återgått till hur det fungerade tidigare, dvs den gråa menyn syns inte på mindre skärmar.
 
Jag undrar lite vad ni tycker om den gråa menyn på små mobiler. Då den numera syns där tar den upp ca halva skärmen, skall den var kvar på små mobiler?

Tycker den är jättebra då det minimerar antalet klick. Det viktigaste är dock att det går att bli av med båda menyerna när man scrollar ned.
 
@Gunnar
Mitt problem kvarstår. Det kommer inte alltid men ganska ofta. Det blir så här då på remsan med ikonerna.
2237E079-70AA-4CB3-A039-440EA701C472.png
 
För mig fungerar det som det skall. När man skrollar uppåt visas menyn. När man skrollar nedåt försvinner den.

Även jag har mellan varven problem, det funkar ibland men ibland inte. Men suttit en stund (timmar...) på buke idag och flera gånger störts på att den gröna listen försvunnit och när jag scrollar upp så är den inte där, utan jag måste gå in på nån sida (vilken som helst på buke) och se om den kommer tillbaka. Oftast gör den det men inte alltid.

Andra gånger försvinner den inte alls utan ligger där hela tiden (bäst tycker jag), vissa gånger försvinner den men dyker upp och ytterligare andra då försvinner den och stannar borta. Talar om den med utropstecknet och ögat osv.

Problemet är på dator kanske ska sägas.

På mobilen har jag inte upplevt det, men knapparna för nytt, bevakat mm sitter för tätt, många feltryck blir det..
 
På mobilen har jag inte upplevt det, men knapparna för nytt, bevakat mm sitter för tätt, många feltryck blir det..

Håller med! Den gamla menyn var bättre. Annars funkar denna bra för mig men den är lite segare att få att försvinna. Kan dock leva med det, bara den inte blir så att den följer med hela tiden. Men den funkade klart bättre tidigare. Dessutom blir sidan bara halv ibland nu på mobilen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 459
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 135
Senast: Sasse
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 585
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp