Ny stil på sidorna

Jag kommer om några minuter byta layout på sidorna. Skillnaden kommer nog inte bli jättestor, anser jag.
Men jag hoppas att många skall tycka att sidan är lite snyggare och blivit lite snabbare.

I samband med detta kommer jag ändra så att det endast finns en layout/stil att välja, de allra flesta användar redan idag standardstilen. Att enbart ha en stil förenklar för mig när det gäller uppdateringar och förbättringar av sidan. Det bör dessutom bli lättare att hjälpa användare med problem då alla använder samma stil.
 
Precis. Fick man ner en rullmeny över en annons så tog klicket oftast på annonsen och inte på den länk man ville.
@Gunnar - det gäller ffa på min Samsungtelefon med chrome, men även ibland med iPad och Safari.

Chrome här också, men Xperia.

Det är förövrigt därför jag föredrar att använda den fasta menyn högst upp (när den fanns), det är mindre tidskrävande att zooma in och klicka rätt där än att råka hamna på annonser.
 
Detta är alltså något som hänt längre tillbaka, innan bytet av stil? Som jag sa tidigare är det inte jag själv råkat ut för och i och med att det händer ibland och sedan fungerar bra under långa perioder är det väldigt svårt att felsöka.

Nej för mig händer det nu. Klickar på en tråd och kommer in på en helt annan
 
Jag skrev en tråd men fick inget gehör där. Jag får inte notiser som jag ska sen ändringarna skett på sidan.

Annonserna är väldigt klick känsliga och jag hamnar ofta fel. Jag upplevde inte det innan sista ändringen på menyn. Kan man kanske göra menyn lite lite bredare och på så vis få bättre träffpunkt så man slipper hamna på annonserna?

@Gunnar
 
@Gunnar, nu har lilla knappen för att komma direkt till första olästa inlägg i en tråd flyttats :( Det var redan innan lätt att råka trycka på folks profilbilder istället för på den lilla blå ploppen, nu är det ju för sjutton omöjligt! Och då använder jag ändå iPad.
 
Jag såg det precis nu, den lilla "bollen" verkar felplacerad. Vet faktiskt inte varför det hänt. Vad jag vet har jag inte ändrat något. Jag tittar på en lösning.

Under tiden kan det vara bra att veta att man inte behöver klicka på "bollen" det går precis lika bra att klicka på rubriken. Rubriken tar en till det första olästa inlägget.
På det gamla forumet som fanns för ca 2 år sedan var man tvungen att pricka "bollen", det behövs inte nu.
 
Oh. Precis den funktionen jag ville ha fanns nu! Att när man är inne i en tråd kunna få fram vilka som svarat i den - perfekt och tack @Gunnar :bow:

Kanske har funnits ett tag, men jag såg det inte förrän nu.:)
 
Har inte skrivit om det ännu, men det stämmer att det är en ny funktion som lades in i samband med en massa små uppdateringar som genomfördes igår, så du hittade den ganska snabbt :)
 
Jag skulle vilja påstå att det mest handlar om att vänja sig. Man kan enkelt påstå att den gamla menyn var rörigare. Nu ligger allt i alla fall i ordning uppifrån och ner från vänster till höger.
Annars kan man använda den övre klistriga menyn som är mer indelad.
 
Behövs det grå fältet med alla olika forum utskrivet, när man kan hitta dom i "klistriga" menyn?
Jag använder enbart den klistriga menyn, den grå verkar rörig även på datorn. Är det någon som utnyttjar den istället för "klistriga" menyn?
 
Behövs det grå fältet med alla olika forum utskrivet, när man kan hitta dom i "klistriga" menyn?
Jag använder enbart den klistriga menyn, den grå verkar rörig även på datorn. Är det någon som utnyttjar den istället för "klistriga" menyn?

Jag använder alltid grå menyn.
 
Jag har brukat använda den men nu får jag vänja om mig, det är för rörigt. Jag vet ingenstans som så liten text ligger löpande över en hel sida, varken på papper eller på nätet. Det är för svårläst.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 403
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 540
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
863
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp