Bukefalos 28 år!

Ny systemkamera

Sv: Systemkamera

När jag köpte min första systemkamera, för ungefär 5 år sedan så blev det en Nikon D40X KIT. Var en perfekt nybörjarkamera där man fick med det som behövdes för att börja med fotografering. Fick med ett 18-55 objektiv och köpte till ett tamron zoom objektiv, 70-300.

Min fotografering har legat lite på is nu det senaste året men våran långresa till kalifornien börjar närma sig så har bestämt mig för att köpa mig en ny tills dess. Kommer bli en Canon av lite dyrare modell, tanken är att ha den en längre period framöver. Trivdes jättebra med tamron zoom-objektivet som jag tidigare hade så ett sånt kommer det också att bli. Modell ha jag inte helt bestämt mig för än men det lutar åt en Canon EOS 600D. Men ska kolla igenom modellerna ordentligt innan jag bestämmer mig för vilken det blir. :P
 
Sv: Systemkamera

Min första var en D3100 :) Jag köpte ett 70-300 till den och det fungerade ypperligt. Fotade nästan bara hästar i ridhusmiljö. Hoppträningar och dyl.
Har dock bytt upp mig till en 5100 nu.
 
Sv: Systemkamera

Det är ju att jag inte har pengarna. :( Och Jag ska också till Göteborgs horse show och måste ha pengar till mässan. Ett måste för mig. ;)
 
Sv: Systemkamera

Meeen nu blir jag galen. En D7100 kommer ut snart.

Har inte kunnat bestämma mig om jag ville ha en D600 eller en D7000. Känner mig väldigt lockad av D7100.
 
Sv: Ny systemkamera

För ett halvår sen köpte ja mig en Nikon D3100 och ett Sigma zoomobjektiv 70-300. Jag var ute efter att hitta en bra kamera att ha i stallet oc inte alltför dyr. Fick även med kameraväska, stativ och minneskort. Så det var en bra deal!

Har lite planer på att köpa en lie dyrare kamera framöver. Har kollat på olika Canon, men ska nog kika lite till innan jag bestämmer mig :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 312
Senast: jemeni
·
IT & mobiler kan börja med att säga att jag är helt kass på detta med fotografering och har ingen aning om vad jag söker, men tänkte att ni kanske...
Svar
1
· Visningar
406
IT & mobiler Har börjat bli sugen på att skaffa en systemkamera igen efter att ha varit utan i ca 5 år, hade tidigare en canon eos 1000d med ett...
Svar
0
· Visningar
366
IT & mobiler Jag funderar på att köpa ett objektiv till min sambos kamera när han fyller år, som han vill kunna fota fåglar med. Jag kan ingenting om...
Svar
15
· Visningar
1 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp