Ny teckningstråd :)

Sv: Ny teckningstråd :)

mollyphlox: Slapp kraven och ha roligt nar du ritar! Rita massor, tillslut kommer den dar tekningen som du har i huvudet ner pa pappret!

Jaa, det är väl så jag borde tänka! Hade en period för flera år sedan när jag ritade mycket, och då gick det bättre. Det har bara inte blivit av nu när jag studerar och har alla mina bra ritgrejer hemma. Men snart är jag klar med skolan och flyttar hem igen, så då får jag sätta igång med mina projekt! :)
 
Sv: Ny teckningstråd :)

kl
Dagens projekt, som håller på att döda mig. Furbergish avritning av en häst som springer runt i en Buketråd just nu. Kontorspapper och stiftpenna, jag var tvungen att fota av den och lägga ifrån mig den för jag svettas som en gris. Det var alltför länge sen jag höll på med det här.... Proportionerna är fel på otaliga ställen (framförallt längden på ryggen) men nu orkar jag inte med den mer, jag får fortsätta på måndag.

Och min svagaste punkt är rätt tydlig här tycker jag.... ansikten på människor... suck...

b90695.jpg
 
Sv: Ny teckningstråd :)

kl

Gav mig häromdagen på att teckna en (min) häst för första gången på 15 år, och är efter omständigheterna rätt nöjd med tanke på hur mycket värre det kunde ha blivit. Försökte inte ens göra pälstextur utan kastade bara på ett supersnabbt filter i PS och orkade inte ens göra det åt rätt håll, så att säga, men det kändes sekundärt.

Anna.jpg
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Om det ar din andra och tredje hastteckning nagonsin sa ar jag grymt imponerad! Jattefina verkligen.

Oron ar svart, jag far alltid rita om oronen till sist.


Fina teckningar ni som postat ocksa!
skiesabove, jag vet vad du menar med manniskoansikten, jattesvart ju!

Got2Be: tack sa jattemycket igen :bow:
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Fast jag har ju tecknat och målat mycket annat, det har bara inte blivit hästar.

Kricko o. Got2Be: Tack!
 
Väcker liv i tråden lite :p
Någon som är duktig på att rita hundar som kan ge mig lite tips? :p
Brorsans tjej fyller på måndag och jag tänkte försöka rita av hennes border collie. Men hundar är ju så jäkla svåra att rita.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 185
Senast: Cilva
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 859
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 575
Senast: Reville
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 707
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp