Ny teckningstråd :)

Sv: Ny teckningstråd :)

For min del har jag alltid ritat, men inte nodvandigtvis varit duktig pa det.
Men ovning ovning ovning. Jag tror faktist att alla som vill kan lara sig rita jattebra aven om man inte kan alls till att borja med.

Kan tipsa om boken Teckna med högra hjärnhalvan av Betty Edwards, det lar dig att tanka och se saker pa ett helt annat satt.

Sjalv anvader jag mig ibland av cirklar, boxar och perspektiv streck.
Om jag inte orkar ta tag i att rita nagot seriost sa kan jag helt enkelt bara sitta och rita raka streck, perfekta cirklar eller former, bara for att trana. Kan vara skont att bara slappa ambitionerna ibland.

Ett annat tips ar att rita manga olika saker och djur, speciellt det man inte ar duktig pa redan!

Jag kanner en del som inte kunnat rita alls, som nu gor sa fina malningar att jag inte ens vagar visa mina teckningar for dem!
Sa det ar aldrig forsent, satt igang bara!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Wow vilken fin!

kl

millan10: Jag använder mig aldrig utav cirklar, men jag ska faktiskt testa det nästa gång jag ritar hästar!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

bulldog.jpg

Till att börja med såg jag inte att denna var gjort digitalt! Det är en av ytterst få bilder jag sett som inte är gjorda "för hand" som jag gillar. :)

Och lite halvt KL. Vad tycker ni andra om bilder som är gjorda digitalt? Jag har så svårt för det! Tycker att det ser billigt ut :o Och det här är inte menat som en känga till alla er som ritar på det viset! Det är ju dock flera av er som visar upp annat ni har ritat, och jag tycker i nio fall av tio att det är oerhört mycket finare när det är gjort för hand. Jag känner mig lite som en gammal stofil som inte uppskattar teknikens under för fem öre ;) Skulle gärna lära mig uppskatta det, men det går långsamt!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Tack det tar jag som en stor komplimang!

Jag haller faktist med dig, trots att jag malar digitalt O_o . Det ar latt att det blir sterilt och opersonligt nar man ritar pa datorn, men det finns ju saklart personer som ar riktigt duktiga pa det. Tror aven vissa stilar kanske lampar sig battre for det.
Sjalv skulle jag inte bestalla en tavla som var gjord digitalt om jag ville ha en att hanga pa vaggen. Hellre en vacker akvarell aven om den har sma misstag och skavanker.

Dock sa ar det kul att rita pa datorn, man kan exprimentera med farger och sant och sa slipper man kladdet!

Bjuder pa tva teckningar till nar jag anda ar i farten.

ollie.jpg


Rubini.jpg
 
Sv: Ny teckningstråd :)

kl

Weee jag vill också vara med! Har tagit upp tecknadet igen efter många års deppighet och icke-kreativitet. Hitills har det bara blivit klotter i jobb-blocket, men snart känner jag mig redo att börja på riktigt igen :). Delar med mig av ett kasst mobilfoto av en "cartoon-ish" häst, spansk kanske? Hade ingen förebild.

b90149.jpg
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Hihi det är jag som gjort den :)
Har inte hört nån kommentar från ironwill än. Vore kul eftersom hon är en duktig tecknare själv :)
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Jattefin! Onskar jag sjalv var duktigare pa lite mer teknat stuk. Blir till att trana! Hoppas motivationen haller i sig, jag vill se mer :)
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Du är otroligt duktig på att teckna, var inga problem att se vem du ritat av :)

Säg till om du vill ha ett fläckigt objekt att rita av ;)
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Men oj vad du är duktig! Superfina! :) Jag är jätteförtjust i såna där teckningar bara i blyerts, hade gärna också varit sådär duktig..

Borde ta tag i mitt tecknande igen, blir bara så ledsen när jag inte får det på pappret att se ut som i mitt huvud!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Åh, det här gillar jag jättemycket. Du fångar formerna och rörelserna utan att teckna av fotografiskt på detaljerna, mycket mycket fint. Är det kol på det mörkaste eller 9B?
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Tack sa jattemycket bada tva :love: Ar sa himla glad att jag har tid och motivation att rita lite nu.

skiesabove det ar olika blyerts och sa tar jag 9B i slutet och fyller skuggorna hart och linjer som jag vill ska vara extra morka. Och sa jag har fotat med mobilen i ett morkt rum sa det ser val extra morkt ut :)

mollyphlox: Slapp kraven och ha roligt nar du ritar! Rita massor, tillslut kommer den dar tekningen som du har i huvudet ner pa pappret!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Borde ta tag i mitt tecknande igen, blir bara så ledsen när jag inte får det på pappret att se ut som i mitt huvud!

Jag är också lite så just nu, långt uppehåll. Jag tycker att det blir lättare om jag över i att ritar av foton ett tag, så det är morgondagens projekt :). Jag räknar med att det kommer bli fel några gånger, men jag har en lång arbetsdag framför mig ;).

Sen, när muskelminnet väl kommer igång, då kommer dom där huvudhästarna ut igen :D.
 
Sv: Ny teckningstråd :)

kl.

Fina teckningar ni gör allihop!

Gjorde en här framför datorn men inser att jag får träna lite till för att det skall bli något, aldrig sett en häst med öron som jag tecknade dem, men det är bara min andra hästteckning än så länge:

12661528133_e87086f257_o.jpg
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Elegant!:)
Tycker öronen var bra. Det är svårt att få till hästöron hyfsat tycker jag. Ofta blir de för små när jag ritar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 187
Senast: Cilva
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 859
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 575
Senast: Reville
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 707
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp