Ny teckningstråd :)

Sv: Ny teckningstråd :)

Dags att grava upp den har gamla traden igen tycker jag.
Kladdade lite pa jobbet idag.

unnamed.jpg


Har saknat att rita, har varit alldeles for upptagen med annat jobb senaste tiden.
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Åh vad kul att se vilka fina teckningar och målningar!:)
Vad duktiga ni är!:bow:

Här är mina senaste skisser. Jag har inte tecknat på flera år så är ringrostig. Men hoppas kunna komma igång.

Storm, buke häst:






 
Sv: Ny teckningstråd :)

Got2Be: Tack snalla! :)

LindgrenV. Vilken Suris! Vad anvander du for farger/pennor?


Pigalle: Jattefina, valdigt lik Storm!
Jag har harmats like och ocksa ritat av en Bukehast. Bonuspoang om ni kan gissa vilken.
welsh.jpg
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Snygg! Känner igen ponnyn men kommer inte på vems det är:)
Du kan verkligen få fram kontrasterna mellan ljus och skugga superbra!

LindgrenV, fint med färgerna. Ser ut som min häst i humöret:D
 
Senast ändrad:
Sv: Ny teckningstråd :)

Jag använder ProMarkers! Dock har jag dåliga papper, det rinner ut och flyter igenom med vanliga papper och effekterna blir inte helt optimala. Det är bäst att använda behandlade papper som är till för tusch :)

Pigalle: Tack! :D Försöker träna på att rita uttryck :)
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Vilka fina bilder ni lagt in här på senaste!

Själv sitter jag och målar grenar på en flera månader gammal oljemålning. Tappade lusten att göra klart den efter att jag upptäckt att alla mina penslar var för tjocka, och när jag väl köpte en smal så hade jag inte lust längre.
Men nu sitter jag hemma och är sjukskriven = har jättetråkigt = måla grenar är helt okej tidsfördriv
1898089_742958455723684_1103699703_n.jpg
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Ah va glad jag blir att du gillade den. Hoppades att du skulle hitta hit :)

Valdigt lungt pa jobbet idag sa har ar en till.

dutch.jpg


cili: Fint! Va avis jag blir att du kan mala. Jag har ingen plats hemma langre for att mala alls, allt ligger undanplockat i en lada numer :(
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Jösses vilken fin!

Har inte heller plats egentligen, skulle vilja ha ett stativ och måla större verk men det är bara att glömma :(
Tror att jag känner mig klar med den nu, dessvärre försvann intensiteten i färgerna vid uppladdningen, den är väldigt röd-orange-gul i verkligheten
wpid-20140212_182332.jpg
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Jag blir så imponerad av allas verk! Så otroligt fina! :)
En fråga bara: Hur har ni blivit så bra på att rita hästar? Mycket övning? Använder ni er av den metoden med att man använder lådor och streck för att få till hästens form eller ritar ni på frihand? Hur gör ni?
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Jag har ritat sedan innan jag kunde gå :) Jag brukar göra cirklar för att se proportioner och liknande samt välja eventuella rörelser, sedan gör jag en bas-skiss, för att sedan successivt "leka" fram det färdiga resultatet :) Ritar man tunna cirklar och skissar innan är det lättare att upptäcka och rätta till ev misstag :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 185
Senast: Cilva
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 859
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 575
Senast: Reville
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 707
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp