Bukefalos 28 år!

Ny teckningstråd :)

Sv: Ny teckningstråd :)

Din surrealistiska "hästbilder" är helt fantastiska, stort HA-begär här. Älskar sånt (lite Salvador Dalí över det tycker jag).

Ni andra är också fantastiskt duktiga, blir så sugen att måla igen så det värker i fingrarna. Får helt enkelt gå ut och måla stallet som det var meningen att jag ska göra idag, fast det är inte i närheten så skoj att måla med kalk...
Håller dessutom på att bygga om ett av stallen till hästarna, ska kanske göra en snygg hästmålning på den ena väggen där?!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Den här målade min sambo åt mig. En helt ok julklapp, eller?




Ursäkta den dåliga scanningen av bilden.
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Wow! Mycket fin:love:
Svår vinkel att rita i tycker jag. Riktigt fin gjord. Stör mig lite på skapet bara, det är nått som sticker ut där, ser lite ut som en liten snopp:p
Annars är den verkligen riktigt bra gjord!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

*kl* Fina bilder allihopa! :)

Har ritat mycket hästar tidigare, men det har varit lite sämre med det det senaste 1 ½ året. Ska skriva i tråden så jag hittar den igen sen, så kan jag visa upp lite gamla bilder som jag ritat.. Har visat dem i den tidigare teckningstråden, men jag har också lite bilder som jag inte visat tidigare, måste skanna in dem bara! :)
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Ingela_S: Tack! :D Dina bilder går inte av för hackor de heller! Den sista bilden har ju helt perfekta proportioner och mkt fina skuggningar. Mulen är superläcker, du har verkligen lyckats få fram strukturen på den, man ser hur mjuk och gosig den är :love:

Tack! :bow: Är själv mest nöjd med den teckningen faktiskt. "Bara" att försöka upprepa bedriften nu då... :angel:
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Alla ni är sjukt duktiga! :laugh:

Jag höll på mycket att måla och teckna fram tills i somras när jag slutade skolan, gick estetiska programmet bild och form. Men att måla hästar har det inte blivit så mycket av.. kanske får ta och försöka någon dag nu när man fått lite inspiration ;)
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Nu blir det mer sånt här som jag sitter och skissar på (i hästväg) när det är tex föreläsning, lite mer fritt, lite mer lek, lite roligare att göra:
stolen_skin__sharpened_teeth_by_annanicola-d4j3roh.jpg

Den här var ju HELT UNDERBAR!!! Gud vad duktiga alla är!!
 
Sv: Ny teckningstråd :)

+ RebeccaJolie: Tack så mycket! :love:

Mariaauto: Vad kul att du gillade just den, de är väldigt trevliga att göra :D här är två fulingar till:

another_one_by_annanicola-d4j2jyb.jpg


idk_by_annanicola-d4hrrb1.jpg

Du är så fantastiskt duktig jag blir alldeles lyrisk. Jag skulle vilja ha dina bilder på väggen.
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Här kommer en liten smygtitt på en teckning jag håller på med just nu :) blev inspirerad när jag kikade in här igår!

spanskhst-1.jpg
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Har inte tecknat på hur länge som helst då tiden inte räcker till och oftast blir det inte så mycket hästar men här är ett par iaf, gamla som gatan men ändå.

hastar1.jpg


tack.jpg


hastar2.jpg
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Här är lite bilder från mig. :) Alla är inte helt klara med iaf :)

17335_336002864504_647449504_4642313_1206494_n.jpg


321229_10150391289739505_647449504_9957724_1457841295_n.jpg


Här är mina älskade grabbar. Den ena har dock tyvärr fått gå vidare.

306356_10150392022189505_647449504_9963420_1366612036_n.jpg


312880_10150392344814505_647449504_9965219_1515381311_n.jpg


16262_244115864504_647449504_4199023_4716279_n.jpg
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Nämen taaaack!! :love: Giraffkalvar är väldigt tacksamma motiv, de är ju så fruktansvärt söta! De tillhör en liten serie som ännu inte är fullföljd men vill du se de andra två tavlorna på vuxna färgsprakande giraffer finns de här och här. (Länkar eftersom tråden eg. handlar om hästar? :o)

Scandi, dina akvareller är bland det läckraste jag har sett i teckningsväg!!!

Trixar själv lite med akvareller, men har svårt att lära mig behärska det :(

Hur gör du för att få så mustiga färger utan att de flyter in i varandra??? Snälla, ge mig några snabbtips!! ("snälla, snälla, snälla-smiley"...)
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Åh vilka fantastiska konstnärer det finns här på bukefalos!

Här är lite gammalt från mig, jag gör aldrig klart något.

Men tråden inspirerade mig att ta tag i teckingarna och måleriet. Får åka och köpa lite nytt imorgon.


my_name_is_death_by_erehsidne-d45me64.jpg


workinprogressasusual_by_tarjeis-d3aok52.jpg


b13f116888abb306b449ee782446775d.jpg


the_leviathon_by_erehsidne-d4brms0.jpg


Mitt träd som blev helt fel och som måste målas helt över då jag la nytt golv som inte matchar med trädets färger. Måste ta tag i det någon gång.

trd.jpg


Och här är några jättegamla, runt fyra-fem år gamla.

OMG_I__m_made_of_by_Tarjeis.jpg


WIP_FireWalker_by_Tarjeis.jpg


41b10b65e2ab2b15638b01c0a21abacc.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Ny teckningstråd :)

Dina teckningar var ju underbara! Vilken detaljrikedom de har och personlighet också.
 
Sv: Ny teckningstråd :)

gillar dina bilder skarpt. Du kör ditt och det syns att dem är målade av samma kostnär. Skulle vilja ha en sån bild på väggen i mitt stall ;)
 
Sv: Ny teckningstråd :)

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH:love::love::love: Jag ÄLSKAR din stil!
Så otroligt charmiga och gulliga bilder:love: I´m in love!!:love:


Ironwill: Du är otrolig! Dina bilder är sjuuuuukt vackra! WOW WOW WOW! Man blir helt lyrisk!!!:love:
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Kl
Vilka fina bilder ni har! Fick lite inspiration att rita lite, har inte ritat med penna på en evighet, är inte alls nöjd med manen men annars helt ok.
387813_10150565100181410_610181409_10821997_1545799113_n.jpg

Synd att färgerna förvrängs något då man man lägger bilden till dator :(
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Nosen är ju lite liten och nosryggen lite kort, men annars är det ju otroligt bra! Jag gör aldrig så här fina teckningar... Färglägger sällan för det blir inte lika bra då oftast.

Har snabbkollat igenom tråden. Vad duktiga alla är! Ska nog lägga in några av mina tecknignar också, men dom är inte alls lika bra som era. :)
 
Sv: Ny teckningstråd :)

Gillar den första teckningen mest. Dom andra två är också väldigt bra.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 237
Senast: Cilva
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 864
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 581
Senast: Reville
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 805
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp