NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Kl.
I veckan ska Tinnabus förhoppningsvis röntgas och imorgon kanske det dyker upp en ny häst här.
Allt är så förvirrat och konstigt men kanske finns det något bra i det hela också.

Kvandi: såg annonserna på småtjejerna. Bra bilder och bra utformad annons. Hoppas du hittar härliga familjer åt dom och att du kan skaffa drömhästen!
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Till det pris du satt får du nog behålla dem
tror jag- eller ha väldig tur. :)
Unghästar är ju nästan gratis nu- även riktigt fina och väl uppväxta.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Till det pris du satt får du nog behålla dem
tror jag- eller ha väldig tur. :)
Unghästar är ju nästan gratis nu- även riktigt fina och väl uppväxta.

Jag valde ju pris med viss prutmån. Själv hatar jag att pruta(o när folk prutar på mina salusaker) och "kan inte med" men jag har ju förstått att de flesta prutar rätt vilt. Så då tog jag i lite uppåt. ;) O Rá köpte jag ju faktiskt för 20" som föl trots att det såldes andra föl för halva det priset då.

Får jag inte minst 25 så säljer jag inte, jag har ju ingen brådska o måste inte sälja på något vis. Det blir ju till att börja rida in dom till hösten och sedan med lite rutin kommer dom bli käcka familjehästar med bra tölt och de betingar ju lite mer.

Vi får väl se. Jag är ju inte ledsen om de inte blir sålda... :D
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Jag köpte en tvååring för 25" och en ettåring för 8,5-båda med
likvärdig stam och från "seriösa uppfödare".
priserna är galna!O_o

Det kan ju vara bättre med ett högre pris också för
då skrämmer man säkert bort en hel del puckon som
spontanköper-större chans att hitta någon som verkligen vill ha "just den hästen". :)
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Jag köpte en tvååring för 25" och en ettåring för 8,5-båda med
likvärdig stam och från "seriösa uppfödare".
priserna är galna!O_o

Det kan ju vara bättre med ett högre pris också för
då skrämmer man säkert bort en hel del puckon som
spontanköper-större chans att hitta någon som verkligen vill ha "just den hästen". :)



Ja det är verkligen n man ska KÖPA häst och inte sälja för nu kan man verklligen pruta och göra bra fynd..

Att ta föl efter sin söta häst utan att verkligen ha en plan för fölet är nog inge bra ide i dagens läge.
Ska man ta föl idag ska man ha som mål att ha den kvar, det finns överdrivet mycket unghästar idag ute.
Så enda sättet att få köparnas blickar på just sin häst är ju att gå ner kraftigt i pris.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Hoppas du hittar nån bra köpare till unghästarna Kvandi. Ska på årets sista kurs i morgon för en tränare jag inte ridit för förut. Känns pirrigt då det varit lite halvila och obefintlig paddockträning på sista tiden. Han fick bränna lite energi igår och kände lite på hjälperna idag, så det blir spännande.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Hur gamla är dina två? Jag köpte min femåring nr hon var tre för 30´. Fick höra då att jag borde ha prutat mer. Tilläggas kan att hon stod kvar hos uppfödaren från slutet av mars (tror jag det var) till slutet av juni så eg blev det ju billigare än så... JAG tyckte det var billigt.

Men jag tror på att man ska ta betalt, jag är inte beredd på att skänka bort min femåring. (Eller ens sälja henne billigt.)
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Nu går Tinna på lösdriften i väntan på röntgen, och imorgon kommer lillprinsen :love:
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Hur gamla är dina två? Jag köpte min femåring nr hon var tre för 30´. Fick höra då att jag borde ha prutat mer. Tilläggas kan att hon stod kvar hos uppfödaren från slutet av mars (tror jag det var) till slutet av juni så eg blev det ju billigare än så... JAG tyckte det var billigt.

Men jag tror på att man ska ta betalt, jag är inte beredd på att skänka bort min femåring. (Eller ens sälja henne billigt.)

Jag håller med. Det kostar ju att äga häst och har man inte råd att köpa den så kanske man inte borde ha den. (skall jag säga som måste sälja för att kunna köpa nytt...) O uttrycket "man får vad man betalar för" ligger det ju någonting i. Om man inte Måste bli av med hästen snabbt så finns ingen anledning att skänka bort den.

Jag sökte på 2011or på hastnet o det var bara två som låg under 30". Så jag är nog inte helt ute o cyklar. Däremot är det nog inte riktigt säsong för hästköp
Mörkt, tungt, regnigt, tråkigt späder ju inte på hästköperiet direkt ;-) Spännande o se om det tar fart framåt vårkanten.
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Kl.
En bild på prinsen.
225BF57A-8618-4404-A2CB-C8013018FA21_zpsg5aezdys.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Hehe, eftersom pappren är skrivna och försäkringen fixad så får jag väl göra det!

Han är en hingst född 2010 e. Ardur och ett mycket flott,obedömt sto som heter Stjarna.
Vi hämtar honom imorgon och planen är att jag ska börja med honom direkt!
MYCKET gång, härligt lynne och i mina ögon snygg!
Första gången detta år som det händer nåt positivt ;)
98C28023-054C-4166-BD2D-CBE74E7B7781_zpsyivedcep.jpg

CF0E379E-CC4A-49E8-9838-7615A237B539_zpsgrdwi3cm.jpg

23D368F1-ABC3-4548-B426-BCD4A41007B5_zps6lbfmj16.jpg
 
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Han är döläcker Michis!!

Här knallar väl det mesta på. Snorri är som vanligt lite upp och lite ner, hans rygg gör att han lätt får ryggskott och det är nog dags att åka till fysioterapeuten igen. Dock har han vilat nu nästan två veckor, och idag när jag tog ut och longerade honom var han GRYMT fin!

Jag vet inte hur mycket jag egentligen berättat här, men i september blev Snorri opererad för rotspetsabscess och är nu en tand fattigare. Efter det är iaf munnen mycket trevligare än innan, dock har han ju sitt lite trista bett-beteende kvar men det är säkert en kombo av både anlag, huvud och smärtminne. Han är bättre iaf, mycket bättre! Ska rida imorgon och se hur det känns då. Han har börjat tölta utan motstånd lååååånga sträckor, nu är det ökningar och sving i den orta tölten som gäller att få fram. Och att få honom att inte bara springa på i traven utan börja svinga där också.
Ibland får jag lite väl mycket prestationsångest, och då gäller det att tänka på hur det var förr :)

Vi har också världens sötaste lilla svarta häst på foder till mamma. Han är nog knappt C-ponny :p Men de två älskar varandra och det är kul!

För övrigt så mest längtar jag efter att min praktikperiod ska sluta och vanliga terminen börja- det är ju skitjobbigt med heltidsjobb ju ;)

Gott nytt år!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
1 317
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 252
Avel Jag startar en ny tråd för oss som har dräktigt och behöver skriva av oss. Känns som att betäckningstråden blir fel ställe. Eftersom...
82 83 84
Svar
1 662
· Visningar
123 092
Senast: Ketrawzc
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 784
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp