Ny tv, vad ger mig det jag vill ha?

Bukefalos 30 år!

Görel

Trådstartare
Moderator
Min tv med chromecast åkte i golvet härom veckan och det har nu blivit en skada i skärmen som gör att jag måste köpa en ny, frågan är vad jag ska välja?
Jag har en gång i tiden haft äppel-tv som funkade utmärkt, och chromecasten har också funkat, men jag har förstått att de inte görs längre. Känner mig rådvill när jag försöker kolla utbudet, det verkar finnas många alternativ.

Jag vill kunna ha olika appar, både vanliga som svt och mindre vanliga som clip my horse. Däremot vill jag inte spela spel utan bara se på program. Vad ska titta efter? Eller är det bästa att köpa en ny äppel-tv?

Min tv med chromecast åkte i golvet härom veckan och det har nu blivit en skada i skärmen som gör att jag måste köpa en ny, frågan är vad jag ska välja?
Jag har en gång i tiden haft äppel-tv som funkade utmärkt, och chromecasten har också funkat, men jag har förstått att de inte görs längre. Känner mig rådvill när jag försöker kolla utbudet, det verkar finnas många alternativ.

Jag vill kunna ha olika appar, både vanliga som svt och mindre vanliga som clip my horse. Däremot vill jag inte spela spel utan bara se på program. Vad ska titta efter? Eller är det bästa att köpa en ny äppel-tv?
Du kan fortfarande använda din gamla chromecast i en ny tv om du vill det också.

Ja, jag använder mitt Samsungkonto och laddar ner de appar jag vill ha.
Man måste alltså ha ett konto?

Förstår förstås att det är så överallt nu för tiden, tycker bara att det är lite jobbigt att hålla ordning på alla konton.

Man måste alltså ha ett konto?

Förstår förstås att det är så överallt nu för tiden, tycker bara att det är lite jobbigt att hålla ordning på alla konton.

Ja, det måste man, det är ju som appstore.
Jag har en Samsungmobil så använder samma konto som på mobilen.

Har inget bra tips men vill bara i flika att även om en tv inte har cromecast kan du så gott som alltid casta till en smart-tv, tjänsten heter bara inte cromecast. Min philips heter airservice tror jag?

Jag äger inte ens en dator och vill absolut inte ha fler prylar, sladdar och skit 😆
Tycker det är supersmidigt att ha allt direkt i tvn. Superlätt att navigera mellan appar och ladda ner nya vid behov 👌
Förutom att allt du gör via tvn spåras och att all data säljs.

Och innan någon säger att samma görs på våra datorer så talar jag om att vi har linux på tv-datorn.

Sladdar går tack o lov att gömma.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar