Ny tv, vad ger mig det jag vill ha?

Bukefalos 30 år!

Jag personligen har Samsung TV, men Apple TV kopplad och använder främst den (hade den innan jag köpte ny TV). Jag har fått uppfattningen av att Samsung är en av de bättre, men jag har haft andra märken på TV förut och gemensamt är att de bli gamla efter ett tag och/eller inte stödjer alla funktioner i appar. Så av den anledningen tycker jag det är smidigt med Apple-TV, plus att man kan behålla den och "bara flytta över allt till annan skärm" även när man byter TV.

Det blir ju dock några tusenlappar extra, och jag personligen skulle inte vilja köpa en billigare TV för att ha råd med båda, om det stod mellan det, för jag inte vill tumma på bildupplösning eller Hz. Eller teknik, vilket väl dock är lite av en smaksak om man föredrar LED, OLED eller QLED.

En variant vore väl då kanske att börja med bara smart-TV:n och senare köpa till en Apple-TV, men det blir ju fler moment såklart. Skaffa ett Android-inlogg behöver man ju bara en gång dock och det är med mailadress som vanligt och man behöver ju i princip bara logga in en gång (och ibland vid uppdateringar av mjukvaran).

Vi köpte en LG tv förra året och känner att smarttv interfacet är tillräckligt bra. Förut använde vi en appletv men då var tvn ca 15 år och interfacet var kasst.

Så köp en rimligt bra tv ifrån Samsung eller LG. Står du ut med interfacet kör på, annars får du köpa till en appletv. Många väntar på nya modellen av appletv, så det när den kommer kan det tänkas att prisbilden påverkas.

Jag gillar också Samsung tv. Min senaste köpte jag 2020 tror jag. Funkar super.

Mina föräldrar har en tv med cromecast och det är ofta den laggar tyvärr (deras övriga smart tv har inte det problemet).

Vi har Google TV på landet och den är så fruktansvärt seg med dålig fjärrkontroll och användargränssnitt (inte vi som valt det).
Hemma har vi Apple TV på vår Samsung-tv och det funkar ypperligt. Har också iPhone och iPad.

Då blir det ju annorlunda.

Det har jag ingen erfarenhet av, då jag inte tycker att Apples produkter är prisvärda.

Telefon max 3000:- (helst gratis) och TV max 4000:- räcker bara till Android och Google-TV.
Avskyr android, har haft flera på jobbet och har inte trivts med en enda av dem.

Avskyr android, har haft flera på jobbet och har inte trivts med en enda av dem.
Ja då är man nog beredd att betala.
Men jag för min del skulle inte märka någon skillnad.
Då kör jag efter det billigaste.

Men jag har inga andra råd att ge än kring just Google-TV, där jag tycker att man får riktigt mycket för pengarna.

Ja men det görs ju redan på våra Android-telefoner, så för vår del spelar det ingen roll.
Vi Castar och tittar på surfplattor och kör Windows.
Orka bry sig.
Förutsatt att man inte har jailbrakeat den då.

Men man måste inte blir speciellt spårad, allt handlar om vilka appar man har och vad man ger dem tillgång till. Android är byggt på linux så det går att göra rätt så mycket med dem egentligen.

Jag personligen har Samsung TV, men Apple TV kopplad och använder främst den (hade den innan jag köpte ny TV). Jag har fått uppfattningen av att Samsung är en av de bättre, men jag har haft andra märken på TV förut och gemensamt är att de bli gamla efter ett tag och/eller inte stödjer alla funktioner i appar. Så av den anledningen tycker jag det är smidigt med Apple-TV, plus att man kan behålla den och "bara flytta över allt till annan skärm" även när man byter TV.

Det blir ju dock några tusenlappar extra, och jag personligen skulle inte vilja köpa en billigare TV för att ha råd med båda, om det stod mellan det, för jag inte vill tumma på bildupplösning eller Hz. Eller teknik, vilket väl dock är lite av en smaksak om man föredrar LED, OLED eller QLED.

En variant vore väl då kanske att börja med bara smart-TV:n och senare köpa till en Apple-TV, men det blir ju fler moment såklart. Skaffa ett Android-inlogg behöver man ju bara en gång dock och det är med mailadress som vanligt och man behöver ju i princip bara logga in en gång (och ibland vid uppdateringar av mjukvaran).
Det lutar åt att det blir planen. Dock kommer jag inte ihåg den androidinlogg som jag har på min gamla tv så jag får skapa en ny. Minns att jag hade väldigt krångel med att skapa kontot och kan t o m ha använt dåvarande jobbmail.

Kul i alla fall att så många har rekommenderat Samsung, det är vad jag tittar efter just nu.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka