Nya besked om olyckan som kostade tre hästar livet

Nu är det visserligen längesen jag gick på körskola men då fick vi lära oss att det alltid är den som kör på ett annat fordon bakifrån som är skyldig. Även ur försäkringssynpunkt.

Att varningsblinkers och triangel är för att uppmärksamma andra trafikanter att något slags hinder finns MEN likförbannat är du skyldig att hålla uppsikt, hastighet och avstånd till fordon framför dig. Inte minst för nåt som kan hoppa upp på vägbanan oförutsett.

Att det står tex 90 på skylten betyder inte att du måste köra 90 om du inte har tillräckligt bra förhållanden för det.

Vi körde på en bil när vi hade bil och släp kopplat, han pallnitade efter en omkörning. Han blev vållande enl försäkringsbolagen.

Sambon körde på en bil som började vända i en kö. Den vändande blev vållande enligt försäkringsbolagen.

Alltså ingen delad skuld.

Det är med andra ord inte alltid svart/vitt i trafiken.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 187
  • Artikel
Hästnyheter Tio dagar har gått sedan olyckan på E20 som kostade tre hästar livet. Nu meddelar Polisen att ingen av förarna kan ses som "ensam...
Svar
0
· Visningar
494
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ägaren till de tre hästar som avlivades i förra veckan litade inte på veterinärens besked att en av hästarna hade fång. Dessutom lät...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 276
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 036
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp