Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Är relivt nygift, stora daen var den 26/5 så vi firade en månad nu i veckan :P

Var en helt underbar dag. Hade sån otrolig tur med väder, det regnade på morgonen men blev sen en av de varmaste och soligaste hittills i sommar.
Vi gifte oss utomhus i en kyrkoruin från 1100-talet. Vi hittade ruinen av en slump i vintras/våras och kände med en gång att det var platsen med stort P.
Min pappa ledde mig fram till altaret, tror han aldrig har varit så nervös. Enligt mamma så hade han svettats så att skjortan är omöjlig att få ren nu. Jag hade tre tärnor och min man hade tre bestmans.

Bröllopskyssen :love:
547741_473244656024341_1189144166_n.jpg


551005_10150866419608432_1390718367_n.jpg


246425_10150834000463483_240100989_n.jpg


Eftert vigseln stod min stora hästkärlek utanför och väntade på att föra oss till festplatsen
579412_10150866426493432_216266690_n.jpg

75910_10150834002928483_278661241_n.jpg

487170_10150832122903483_77920813_n.jpg


Väl framme skjöts det salut. Sen var det mat i stora lassoch självklart TÅRTA!!!
536553_10150834072513483_1908918410_n.jpg



En helt fantastisk dag :love: :love:
 
Sv: Nya bröllopstråden

*KL*

har blir det giftermal den 4:e Augusti :love: hoppas pa att vadret haller sig bra den dagen :crazy:
Blivande maken ar skotte, sa ungefar halften av gasterna kommer fran England, tyvarr kanner vi alldeles for manga manniskor (:o), fastmannen skulle sjalv kunna fa ihop en gastlista pa en 300pers utan problem :crazy: vi har fatt begransa det lite, just nu ser det ut som att det landar runt en 100-120 pers ungefar.

Provade ut frisyr igar, klanningen passar inte, sa den maste in och sys in (tror jag har tappat lite vikt sedan jag anlande.....). Vi kollade lite pa olika lokaler i omradet, men dem flesta var lite for sma eller sa tyckte vi helt enkelt inte om dem. Helst ville vi gifta oss ute pa ett falt mitt ute i skogen. Men rent-a-tent ar snordyra! :D Farsan har daremot byggt en ny verkstad, nastan klar. 200kvadrat meter med4m i takhojd, plus att ena kortsidan har en "balkong" dar kontor och badrum ar. Men mitten ar oppen sa blir en perfekt scen for Dj'n och bandet. Och vi ar fortfarande mitt ute i skogen + att alla som vi ha gratis boende kan satta upp ett talt pa varat falt.

Pa mandag ska vi pa provsmakning hos catering foretaget. Blir vegetarisk buffe och sedan gor vi sjalva helgrillad gris/vildsvin. Dte ar typ 13 olika greher pa buffen menyn, tror gasterna kommer rulla bort.....Bestamde oss for brollopstart design forra vecka (eller jag gjorde, fastmannen vill inget veta forran pa dagen). Har en van som kommer ner fran Vilhelmina som ska gora den, hon ar riktigt duktig, plus att hon hjalper till med att gora desserter.

Blir vigsel nagonstans har i skogen, maste hitta nagonstans forst! sedan aker vi ner till Hjalmare docka for brollopsfoton (det verkar vara standard, all tar foton dar!).

Maste fortfarande planera lekar etc till kvallen (vi har blivit tillsagda av nagra av vara svenska gaster att dem blir inte glada om det inte finns nagra lekar! Dem vill deffinitivt ha en dragkamp England vs Sverige :rofl: undrar om man skulle tvinga brorsan att vara ansvarig for dem?

Ordnar dem flesta dekorationer sjalv, bor ju ute i skogen plus att jaga ar ekolog, sa passar ju bra med nagon kvist, kanske en bit mossa och natt bjorktrad (har en massa som ska slas ner pa garden, perfekt for oss och annu battre for farsan som far garden rensad). Blir inga blommor har inte! Gor brudbuketten sjalv av broscher, mojligt att den blir helt skit och att en vecka innan vigsel far jag panik boka blommor hos nagon :rofl:
 
Sv: Nya bröllopstråden

Ordnar dem flesta dekorationer sjalv, bor ju ute i skogen plus att jaga ar ekolog, sa passar ju bra med nagon kvist, kanske en bit mossa och natt bjorktrad (har en massa som ska slas ner pa garden, perfekt for oss och annu battre for farsan som far garden rensad). Blir inga blommor har inte! Gor brudbuketten sjalv av broscher, mojligt att den blir helt skit och att en vecka innan vigsel far jag panik boka blommor hos nagon :rofl:

Jag hade ju en broschbukett, som jag köpte från USA (vet inte om jag får skriva ut namnet på tillverkaren, men pm:a om du vill ha det!). Supernöjd med den, så tänkte bara tipsa om du känner att pysslandet blir dig övermäktigt :angel:
598534_3647460623279_13733866_n.jpg

398940_3647464663380_1549998855_n.jpg
 
Sv: Nya bröllopstråden

den var riktigt fin! hoppas ju pa att jag far den gjord sjalv, har ju en massa broscher jag fatt av slaktingar och vanner (och en de kopta sa klart!)
 
Sv: Nya bröllopstråden

Åh vad härligt att ha en lokal på hemmaplan!
Låter jättemysigt att gifta sig i skogen :love:
Jag tänkte köpa kallor och binda buketten sen (plocka lite utfyllnadsmaterial ute), det kan också gå åt helvete :p

Har du någon bild på klänningen? :angel:
 
Sv: Nya bröllopstråden

jo, men den ligger pa hemsidan jag kopte den fran. Sa det far vanta tills brollopsfotona tror jag ;)

ja det ar ju risken nar man vill gora saker sjalv! idag har jag i alla fall lyckats hittat ett trad! blivit inspirerad av Harry Potter (:crazy:), slug club christmas party, da har dem ett trad inomhus med en massa roda lyktor inomhus. Sa vill gora nagot liknande.

HAr ocksa planer involverande gamla knservburkar (utan dekaler), mossa och kvistar till borden......kan bli bra, eller varsta floppen!
 
Sv: Nya bröllopstråden

Menar du att vi måste vänta? :eek:

Apropå pyssel så funderar jag på att ha sådana här "bollar" som dekor på borden... hemmagjorda av rep och tapetklister :D och så lite sten, och något lila...
403137_10151265101635061_1668505185_n.jpg
 
Sv: Nya bröllopstråden

rycker sista,

Åh vad roligt här vill jag också vara med! :D
Vi har planerat ett bröllop till nästa år men är lite osäkra i dagsläget på om vi kommer att ha råd, håller på att sälja vårt hus men det går minst sagt trögt så vi får väl se hur ekonomin ser ut i slutändan först.
Min sambo vill gärna ha ett prinsess-bröllop men pompa och ståt och värsta festmenyn. Känns som att det behövs maaaaaassa pengar till det :S
Jag själv har en liten dröm/förhoppning om att kunna göra vad jag alltid har velat - gifta mig på hästryggen :banana:
Min sambo är dessutom helt med på noterna :love:

Vi har egna hästar i familjen och vill i såfall använda de två, ironiskt nog hingst och sto med fem gemensamma avkommor, äldsta hästarna vi haft längst i familjen. De är trygga och stabila och ska nog tåla lite "blommor och strass" med träning.

Någon som gift sig på hästryggen och faktist kan bidra med erfarenheter?
Spännande ska det bli iallafall. Och förutom här är det en hemlis med ett undantag av några få närstående som kommer agera medhjälpare.
 
Sv: Nya bröllopstråden

Vu firade ett år för en månad sedan. Minns fortfarande hela dagen med värme :love: Det blev ett enkelt, lyckat bröllop, snabbt avklarat med 85 gäster.
Även om det var fantastiskt är jag glad att ha det överstökat :angel:

182.jpg


1.jpg


44.jpg


57.jpg

Min goa nordsvensk som senare försökte äta upp min bukett, han tyckte den såg helmumsig ut :)
 
Sv: Nya bröllopstråden

dem ser ju frana ut! later jus som att det aar latta "ingredienser" men kanske lite svarare att fa ihop eller?

vi ska skara ner ett trad idag!

(och stada garden, i gar borjade vi mala om husen.....det negativa med att ha brollop hemma ar att allt maste fixas upp)
 
Sv: Nya bröllopstråden

Välkommen! :D Blöh, det här med pengar... :devil: vi är ju studenter båda två, förhoppningsvis hittar jag jobb till hösten, annars blir det att snåla som fasen hela året!
Haha, min sambo vill gärna att vi ska gifta oss och ha festen på ett slott, han vill ha en dyr, fin kostym, och tre rätters serverat vid bordet... Jag försöker förklara att i så fall får vi nog vänta typ fem år om vi ska ha råd med det. :p
Gud vad mysigt att gifta sig på hästryggen! :love: Har inga erfarenheter att bidra med men det borde ju finnas nån på buke som har det tycker man ju...
 
Sv: Nya bröllopstråden

Era bilder är så himla vackra! :love: Berätta mer, jag vill höra alla detaljer :D

Inglorion - Ja "ingredienserna" är ju enkla och bra men som du säger är det lite pilligt att få ihop, det ska ju gärna vara ett hålrum inuti så det inte blir kompakta nystan.
Här är en bättre bild (från IKEA) där man ser mer hur de ser ut! Jag tyckte de var för dyra där för jag ville ha många, så därför gjorde jag själv istället. :p
torka-dekoration-boll-set-om-__0102108_PE246559_S4.JPG


Lycka till med träfällningen :D Som hemlig skrev så är det ju ett ypperligt tillfälle att få allt gjort där hemma! ;)
 
Sv: Nya bröllopstråden

jo precis :D har till och med fatt lilla syster att hjalpa till! hon haller pa och malar sitt eget hus (det som sag varst ut, var knappt nagon farg kvar pa framsidan :crazy:) nu galler det bara att overtyga henne om att det ar bra att hjalpa till med stora huset och garaget ocksa :angel:

tradfallningen gick bra, nu far det ligga och torka lite innan vi fraktar ut det. Men blivande maken kom pa en bra ide! att anvanda stenar som ar tackta med mossa som "centre pieces", bara att lagga tillbaka dem nar man ar klar ocksa :) mojligt att man kan ha ljus uppe pa dem ocksa om man ser till att dem ar i en ljus hallare som inte blir for varm (jobbigt om mossan borjar ryka :rofl:)

Flixon - men du har ju ett ar att pilla med dem! fast kan ju bli lite segt nar man har gjort en hundra eller sa! Jag ar ocksa student, foroskte fa jobb i sommar men gar inte sa bra. Min erfarenhet ligger ju med UK fauna inte svensk sa jag ar val inte helt attraktiv pa jobbmarknaden pa ett tag. och fastmannen tjanar uselt for tillfallet, var ju tvungen att ta forsta basta for att fa personnummer etc godkant.....men det ar mest mat och alkohol som kostar sa det loser sig nog :angel: (living in hope....)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp