Sv: Nya bröllopstråden
*kl*
Först, Grattis till er som har gift er och till er som har denna underbara dag framför er!
När jag valde brudklänning hade jag önskat att den här erfarenheten, angående snörlivsklänningar, fanns att tillgå.
Därför delar jag med mig!
Efter letandet efter "min" klänning (ni vet ju hur det är!) fann jag till sist det jag sökte!
Jag är bara 158 cm lång och min man är över 190 cm, därför ville jag dölja de skyhöga skorna jag skulle ha på mig med en lång klänning med ett släp.
Jag ville dessutom att det skulle vara en snörlivsklänning.
Fann den med hjälp av Maggie Sottero!
Ingen Klara Kluck-hals bak på den ryggen inte!
Jag provade klänningen två gånger och den satt precis som jag ville!
På själva bröllopsdagen gjorde jag mig i ordning, håret fixades, underkläderna på och nu skulle jag hoppa i klänningen!
Tiden hade runnit iväg så som den ofta gör, så nu var det bråttom..
När livet snöras lite hårdare den här gången upptäcker jag att underhudsfettet på ryggen måste ta vägen någonstans när det kläms åt -nu blobbade det upp ovanför korsettlivet på ryggen!!
Så ser det inte ut på modellen ovanför och så såg det inte ut när jag knöt livet tidigare!
Vad göra?
Vigseln skulle ske om 25 minuter!!

Jo, ut med alla hårnålar och strass! Lät håret hänga fritt! Hann inte ens locka det utan bara jämna till det med plattången.
På så sätt dolde jag fetthyllan bak på ryggen!

Lättade lite på snörningen, då blir det en glipa fram då mina bröst inte fyller ut hela "korsetten" om den inte är riktigt spänd!
Det var bara att dra bak det, sätta armarna i sidorna och trycka till!
Trots allt blev detta en av de finaste dagarna i mitt liv men jag kan inte låta bli att skratta när jag ser foton som visar hur jag hela tiden står med armarna som en tennsoldat tryckta emot sidorna!
Så snälla, ni som har valt -eller tänker på att välja- en snörlivsklänning -dra åt livet riktigt, riktigt hårt redan när ni provar den!
I efterhand har jag fått veta att flera har upplevt samma problem som jag!
Fantastiskt avancerad brudfrisyr och armarna i sidan!
Kläm åt!