Nya bröllopstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bröllopstråden

Nu är det mindre än 2 månader kvar för oss. Väntar på att klänningen ska komma nu och måste köpa skor.
Mamma har fått förslagen på vad jag vill ha för frisyr.

Måste också hitta skor, det går sådär... :p

Annars har sambon köpt kostym, lokal till brunch dagen efter är bokad och frisyr är bestämd och nästan alla har tackat ja till att komma!

Kl

Beställde min klänning i slutet av april, den skulle komma i början av juli. Därför blev jag nästan orolig när jag i förrgår fick sms om att den hade kommit! Tänkte att de kanske blandat ihop mig med någon. Men nej det var min klänning som kommi, snacka om expressleverans!

Nu det här med skor då.. Någon som har några tips?

Blev du nöjd med klänningen? Passade bra?

Ja detta med skor är inte lätt. Samtidigt det som syns minst om man har hellång klänning. Jag skulle vilja ha ett par färgglada skor. Gärna turkos. Jag har turkosa hårdekorationer och tänker mig buketten, naglar osv i turkost och då skulle det vara läckert med färgade skor.

Ja skorna var bland det svåraste för mig också. Jag ville ha ett par festliga skor med låg klack och rund tå, som går att använda till annat än bara brudklänning (läs: inte vita satinskor). Det mesta jag hittade hade antingen alldeles för hög klack, eller så var de inte tillräckligt festliga. Till slut hittade jag ett par låga pumps i skinn, gammelrosa, med kilklack och ergonomisk sula dessutom (tantigt värre :D). Skorna skulle ha matchat blommorna för övrigt, om inte floristen hittat på ett eget färgtema...

Blev du nöjd med klänningen? Passade bra?

Ja detta med skor är inte lätt. Samtidigt det som syns minst om man har hellång klänning. Jag skulle vilja ha ett par färgglada skor. Gärna turkos. Jag har turkosa hårdekorationer och tänker mig buketten, naglar osv i turkost och då skulle det vara läckert med färgade skor.

Har inte hämtat den än. Men att den passade bra tog jag reda på innan jag beställde, och jag hoppas att jag inte ändrat uppfattning om att den är snygg sen för mindre än en månad sen när jag provade :D

Jag vill ha vita eller ljusblå och låg klack. Vet knappt vart jag ska börja leta..

*kl*

Först, Grattis till er som har gift er och till er som har denna underbara dag framför er!

När jag valde brudklänning hade jag önskat att den här erfarenheten, angående snörlivsklänningar, fanns att tillgå.
Därför delar jag med mig!

Efter letandet efter "min" klänning (ni vet ju hur det är!) fann jag till sist det jag sökte!
Jag är bara 158 cm lång och min man är över 190 cm, därför ville jag dölja de skyhöga skorna jag skulle ha på mig med en lång klänning med ett släp.
Jag ville dessutom att det skulle vara en snörlivsklänning.

Fann den med hjälp av Maggie Sottero!

Ingen Klara Kluck-hals bak på den ryggen inte!

Jag provade klänningen två gånger och den satt precis som jag ville!
På själva bröllopsdagen gjorde jag mig i ordning, håret fixades, underkläderna på och nu skulle jag hoppa i klänningen!
Tiden hade runnit iväg så som den ofta gör, så nu var det bråttom..

När livet snöras lite hårdare den här gången upptäcker jag att underhudsfettet på ryggen måste ta vägen någonstans när det kläms åt -nu blobbade det upp ovanför korsettlivet på ryggen!! :eek:

Så ser det inte ut på modellen ovanför och så såg det inte ut när jag knöt livet tidigare!

Vad göra?
Vigseln skulle ske om 25 minuter!! :nailbiting:
Jo, ut med alla hårnålar och strass! Lät håret hänga fritt! Hann inte ens locka det utan bara jämna till det med plattången.
På så sätt dolde jag fetthyllan bak på ryggen! ;)
Lättade lite på snörningen, då blir det en glipa fram då mina bröst inte fyller ut hela "korsetten" om den inte är riktigt spänd!
Det var bara att dra bak det, sätta armarna i sidorna och trycka till! :D

Trots allt blev detta en av de finaste dagarna i mitt liv men jag kan inte låta bli att skratta när jag ser foton som visar hur jag hela tiden står med armarna som en tennsoldat tryckta emot sidorna!:D

Så snälla, ni som har valt -eller tänker på att välja- en snörlivsklänning -dra åt livet riktigt, riktigt hårt redan när ni provar den!
I efterhand har jag fått veta att flera har upplevt samma problem som jag!

Fantastiskt avancerad brudfrisyr och armarna i sidan!

Kläm åt!

Oj- du ger mig både glada flin men även ångest. På min klänning är det snörliv :nailbiting: och den har inte kommit än.

Jag tycker att de är så vackra, snörlivsklänningarna! :love:

Din kommer säkert att vara jättefin och sitta perfekt!
Men som sagt, glöm inte att dra åt den lika hårt så som du ska ha den på bröllopsdagen! Då ser du ju om det blir som för mig och hinner justera det i god tid!

Jag hade lagt ner mycket tid på att hitta en håruppsättning som jag tyckte var fin¨och passande. Det tog tid att göra den dessutom.
Sen stod jag där likt förbannat som Rebecka i Ivanhoe i min vita klänning! :rofl:

Lycka till!

Jag är glad att den drogs åt ordentligt när jag provade min klänning, inte så kul att få panik över något sånt på bröllopsdagen direkt :p

kl
Ser att fler har sko-bekymmer... Jag vill ju ha ett par rätt mörka lila, utan en massa rosetter och krafs. Det verkar inte helt lätt... :meh:

På måndag ska vi förresten träffa vigselförrättaren och planera ceremonin! Det ska bli jättekul att se hur hon är, vad hon har för tankar och idéer och om vi får ihop det till något som känns bra och passar oss :)

Breaktown - har du hämtat klänningen än?

Apropå klänningar har jag nu fått hem min, som syddes upp i USA. Jag skickade mina mått och bilder på två klänningar som jag ville ha en kombo av, och hem kom något av det vackraste jag sett. En riktig vintageklänning i champagnefärg, som passar mig som ett smäck. Jag är SÅ glad!

För oss kvarstår nu en del detaljplanering, och jag behöver skaffa underkläder och skor. Alla de stora bitarna är avklarade vad gäller klädsel, dryck, mat, gäster och boenden, toastmaster, fotograf, smink etc.

Vi har också börjat skissa på ett öktenskapsförord. Hur gör ni andra med den biten? Jag har två hästar som ska vara enskild egendom.

Äktenskapsförord känns inte aktuellt för oss då ingen av oss egentligen har nån enskild egendom. Hade vi haft det hade det förstås varit en annan sak!

kl
Vi träffade vigselförrättaren igår, hon visade sig vara en jättetrevlig tjej och det känns bra att det är hon som ska viga oss! :) Och så är bukett beställd hos floristen också, där vi dessutom fick tips om ett bra hunddagis (vi vet inte riktigt var vi ska göra av Odjuret över bröllopshelgen - alla vi litar på att ta hand om honom kommer ju vara på bröllopet :p) så det känns skönt.

Senast ändrad:

Åh, vad fina ni är och vad lyckliga ni ser ut!

Är bara inne och smygläser i tråden, men ville bara kommentera dina fina bilder. Vill också gifta mig någon gång har jag kommit fram till, men det är nog låååååååååångt dit för min del =). Men gillar att läsa i denna tråden iaf =).

//r

Vi kommer att skriva äktenskapförord. Vi är ju lite till åren komna med vuxna barn från tidigare förhållanden och en del tillgångar som vi vill fortsätta ha som enskild egendom.

Nämen, vad du är go som tog dig tid att skriva det!

Tack!

Det behöver inte alls vara så långt dit!
Jag träffade min man en kväll när våren var som vackrast! (maj)
Kärlek vid första ögonkastet!
Den efterföljande sommaren stal vi korta stunder när han mellanlandade hemma (han är alltid på turné om somrarna och det var så frustrerande!) eller så kom jag till den stad han befann sig i.
Körde igenom hela Sverige för de där stulna stunderna! :D

När hösten kom lärde vi känna varandra mer och när årstiden gick över till vinter flyttade vi ihop. På årsdagen av vårat första möte gifte vi oss!

Ingen av oss hade varit gift innan. Vi hade inte ens närt tanken om äktenskap tidigare.
Däremot hade vi barn båda två.
Så jösses, det kan gå fort!!

Så ut i våren med dig! :p (Om du inte redan har någon vill säga!)

På torsdag hämtas den!

Idag känner jag mig riktigt bröllopseffektiv eftersom jag både har bokat frisör, och vi har skickat in hindersprövning och ansökan om namnbyte.

Vi kommer inte att skriva äktenskapsförord, har inte varit någon fråga öht eftersom ingen av oss har någon enskild egendom som vi vill ska fortsätta vara det.

Anlitar ni en jurist till att skriva, eller formulerar ni det själva? Jag känner mig för snål för att anlita en jurist, och tycker inte det borde vara så svårt att formulera att mina pållar ska vara mina även under äktenskapet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka